zondag 15 maart 2009

Zondagochtend

Merlijn had een zeemonster gevangen, in de vijver van het plantsoen.
En hij bewaarde het monster thuis, in het bad.
Maar waarschijnlijk zat de stop er niet goed in, want plotseling klonk het SSSSLLURRRRRRRP en toen Merlijn ging kijken zag hij het monster in het afvoerputje verdwijnen; alleen zijn staart stak nog naar buiten.

Bo had gedroomd over een vlinder, een lichtgevende vlinder, die zomaar uit een muur was gekomen.
De vlinder was zo mooi, zo mooi! En toen trapte Merlijn hem dood.
“Dat zou ik toch nooit doen!?" riep Merlijn verontwaardigd.
“Nee dat zou hij toch nooit doen!?" riepen Henk en ik.
Dat was waar.

En of ik na het ontbijt dan even hun dromen kon tekenen.
Wat? Tekenen? Ik?
Ja hoor, túúrlijk.
Want tekenen, moet u weten, is echt mijn ding.
Not.

10 opmerkingen:

Cisca zei

Dus.
Euh.
Wat is nog meer niet jouw ding?
Want dan ben je daar vast ook allemaal heel goed in!

Door zei

Dus als ik jou een verhaal vertel dan maak jij zo'n gaaf schilderij?!

Susy zei

Nou. Ik vind het best jouw ding.
Zeg maar.
Was jij ook zo'n irritant typje op school? Die dan zei: 'Ik heb niet gelééérd!'
En vervolgens een 9 haalde voor elk proefwerk?
Vast wel he?

NOVY zei

@Susy: nee.
@Door: ja hoor.
@Cisca, Door &Susy: Ja, kijk, ik heb natuurlijk wel heel erg mijn best gedaan. Om mijn kinderen te imponeren. Wat overigens niet gelukt is hoor: het monster was de verkeerde kleur, het bad leek helemaal niet op ons bad, de vlinder moest véél kleiner mam, etc.
Dus.
'Jullie dromen tekenen? Doe het lekker zelf!' had ik moeten zeggen.

Nicoleke zei

Hey, dat ziet er gewoon hartstikke 'vet' uit! Leuk!

Astrid zei

Dat monster in bad: geniaal.
Al vond de "eigenaar van de droom" dat dus niet. NAHJA. Kinderen. Onbegrijpelijk...

Joeltje zei

MOOI!!!!!!

Jeanette zei

Nah, tekenen is niet jouw ding?
Hmmm wie heeft die 2 prachtige tekeningen dan wel getekend?
Wauw! ben blij dat mijn kinderen nooit gevraagd hebben om hun dromen te tekenen, want ik kan dat dus écht niet! :D

Tienke zei

wat mooi, kun je geen leer nederlands boekje voor ons tekenen? ( en, ja, "hij doet 't weer!)

MaMarije zei

Mooi! Kan zó op een poster, is mijn bescheiden mening dan...