donderdag 5 maart 2009

Tijger éénoog


Zie je wel, zei ik tegen mezelf, dat had ik niet moeten schrijven. Dat van die mooiste baby. Met de mooiste ogen.
Want dat was eens. Maar vandaag dus niet meer.
Nouja, één oog is nog steeds prachtig, maar het andere is dik en rood en zit dichtgeplakt. Met gele korstjes. Die een kwartier nadat ik ze voorzichtig heb weggeveegd met een doekje en gekookt water, gewoon weer terug zijn.

Of het er iets mee te maken heeft, ik denk het niet, maar sinds vandaag kan onze baby ook ineens tijgeren! Ze tijgert de hele kamer door. Kijk, daar gaat ze! Met een respectabele snelheid recht op haar doel - een duplovliegtuig - af. Soepel ellebogenwerk, hoor. Ze nadert het object, strekt haar armpje uit en.......grijpt mis.

En dát, mensen, is niet grappig.

11 opmerkingen:

NOVY zei

Okee, misschien toch een beetje.

Nicoleke zei

Haha. Dit eigen berichtje bij de reacties slaat alles!

MaMarije zei

Met één oog kan ze ook geen diepte zien he?

Beterschap gewenst, zowel voor de ogen als voor de grijpvaardigheid.

sanneke zei

Och jee, je zal maar net als je leert tijgeren maar 1 oog tot je beschikking hebben!

Natasja zei

Een heel klein beetje toch wel ;-). Maar och, het arme schaap.

Cisca zei

Lois, de mooiste eenogige tijgerende baby van de wereld!

Door zei

O, dit is grappig; ik zit net te tikken voor de schoolkrant die over dieren gaat :-)

Daan zei

Geef je nog BV? Haar oogje schoonmaken met een beetje moedermelk doet wonderen, klinkt gek, maar werkt echt!

NOVY zei

@Cisca: klopt!
@Door: hééél toevallig! :)
@Daan: Nee, helaas...dat dacht ik ook meteen..wat jammer dat ik geen moedermelk tot mijn beschikking heb!
Maar het gaat gelukkig vandaag al een stuk beter.

Astrid zei

Whaaaaaaaa ben vereerd man, zie net dat je echt naar de HEMA bent gegaan. Wel jammer dat ze het shirtje niet meer hadden.

En die zalige plakogen, die had 0lief laatst ook. Het duurde maar, ondanks steeds netjes schoonmaken. Uiteindelijk toch maar naar de apotheek gegaan voor speciaal spoelwater en ooggel. Toen was het in 3 dagen over. Kan ik dus aanraden!
Maar misschien is het allang goed nu?

Enne: hoe lang is Loïs nu? Want daar ben ik na dat andere logje wel benieuwd naar!

NOVY zei

@Astrid: 75 cm. En 8350 gram. Precies net zo lang en zwaar als haar zus en haar broer waren met 9 maanden. (leve de groeiboekjes waar dit allemaal netjes in bijgehouden is.)