maandag 2 maart 2009

Vriendschap



Had ik niet ook zo’n afspraak,
met een vriendin?
Dat we elkaar zouden treffen,
ergens?
Op een bepaalde dag
in het jaar dat we allebei
veertig zouden worden?

Ik hoop dat het veertig was
tenminste
en niet dertig of
vijfendertig want dan
was het al geweest
en heeft er
misschien
iemand op mij staan wachten
in Parijs onder de
Eiffeltoren
of bij het Vrijheidsbeeld
in New York,
tussen de stenen
van Stonehenge
of bovenop Ayers Rock
toen de zon
onder ging.

Hoewel,
dan was het al voorbij
en hadden we het maar
gehad
want het is zo erg:
het is me echt ontschoten
met wie die afspraak was
En waar dan.
En wanneer.

Dus als het nou nog moet gebeuren
dan wens ik maar
dat zij het ook
vergat
en dat er gewoon
geen van ons
zal staan
op dat tijdstip,
op die dag,
op die mooie plek.

6 opmerkingen:

Nicoleke zei

Oh jee, ik hoop niet dat ik over een jaar alleen in New York sta! ;-) Maar weet zeker dat mijn vriendinnetje het niet vergeten is (ze helpt me er regelmatig aan herinneren).

Vita zei

Ha geweldig! Ik ben bang dat ik, toen ik dat soort romantische afspraken maakte, uitging van "als we straks 30 zijn". Niet denkende dat er daarna *ook* nog een leven zou kunnen zijn, want als 30-plusser was je OUD.

Cisca zei

He, dat is nou wel heel vervelend.

Misschien een mass email naar al je vriendinnen?

Natasja zei

Had je nou maar geblogd in die tijd, had je het mooi terug kunnen zoeken ;-).

Denise zei

Mooi! Prachtig!

Ik heb ooit met een vriendin (ontmoet toen we allebei au pair waren in Barcelona) ook zo'n afspraak gemaakt, om elkaar jaren later weer in Barcelona te zien. En dat is gelukt! (We hadden het op een briefje geschreven, met jaartal waarin het moest gebeuren erbij).

M'n 30ste verjaardag luidde ik in stilte in bovenop een prachtige pagode in Birma, ook nooit gedacht.

Ben benieuwd hoe dat op m'n veertigste zal zijn...

Door zei

Mooi! Mijn dertigste én veertigste zijn al voorbij.. en bij de meeste van mijn vriendinnen ook. We gaan tegenwoordig elk jaar met elkaar een weekend weg!