donderdag 17 december 2009

De Hel van 63 was er niets bij

Een barre tocht, dat was het!
Maar omdat het om de een of andere reden (te veel tegenstrijdigheden? slaaptekort?) niet lukt er een consistent ende samenhangend verslag van te schrijven, geef ik u gewoon even de feiten en bijbehorende overpeinzingen op een rijtje.

- Ik zat vannacht tot redelijk laat in de kroeg om te drinken op een geslaagde Kerstmusical.
- Om kwart voor zeven vanmorgen stond Henk naast mijn bed met een kop koffie en de woorden: ‘Ik ga nu naar de trein, ben je wakker? En. Oja. Er ligt sneeuw. Veel.’
- Kwart voor zeven voelt soms écht als midden in de nacht.
- Met mijn halfslapende hoofd dacht ik koortsachtig na wat ik de kinderen allemaal aan zou kunnen laten trekken: waar bewaarde ik eigenlijk de handschoenen? De mutsen? Hadden ze eigenlijk nog snowboots? En zouden die nog passen?
- Gelukkig had ik van de buurvrouw een skipak gekregen voor Loïs, afgelopen zomer.
- Gelukkig had de buurvrouw gisteravond nog even gebeld om mij daaraan te herinneren.
- (Mensen om je heen verzamelen die het leuk vinden om je te helpen bij het dagelijks leven, is ook een vorm van zelfredzaamheid.)
- Ik stond om kwart voor acht buiten.
- Met 3 kinderen in vol ornaat.
- Door 30 centimeter sneeuw ploegen met de fiets leek me niet zo'n goed idee, dus gingen we lopen.
- We namen de slee mee voor Loïs.
- De school van Merlijn bleek nog dicht toen we er aankwamen; we waren te vroeg.
- Dat is nog nooit eerder gebeurd.
- Dat zal ook nooit meer gebeuren.
- We ploeterden verder door de sneeuw naar de school van Bo.
- Bo vond het erg leuk in de sneeuw.
- Merlijn vond het erg leuk in de sneeuw.
- Loïs vond het erg leuk in de sneeuw.
- We zijn Loïs onderweg vierentwintig keer verloren.
- Loïs vond het erg leuk in de sneeuw.
- De school van Bo ging net open: we waren de eersten.
- Dat is nog nooit gebeurd.
- Dat zal ook nooit meer gebeuren.
- We liepen terug naar de school van Merlijn waar ik de conciërge de slappe lach bezorgde, door op zijn vraag: ‘Mooie slee, maar waar is het rendier?’ te antwoorden: ‘Ik ben het rendier.’
- Dat was eigenlijk helemaal niet zo grappig, maar dat vond de conciërge dus wel.
- Nadat we Merlijn naar zijn klas hadden gebracht gingen we naar huis.
- Loïs wou niet meer op de slee.
- Voor vanmiddag, als we de kinderen weer moeten ophalen, zal ik dus iets moeten verzinnen met een touw.




Edit 17:06. Niks touw, ik kreeg een veel beter plan! Ik knoopte een fietsstoeltje, dat toch maar in de schuur op een plank stond, op de slee! En was weer eens zo blij met mezelf.

25 opmerkingen:

Anoniem zei

OHHHHHH!!!!
Ja jaloers!! Wat een mooi pak sneeuw, en wat een leuk liefs sneeuwpoppetje!!!

Liefs Muts Moniek

Mammalien zei

Ik ben een jaar of 5 te laat geboren om die hel te hebben meegemaakt... Deze ziet er wel gezellig uit,

Door zei

Gaaf! hier een heel dun laagje, ik kan de stoeptegels nog zien. Een slee kan dus niet. Jammer!

Inge zei

GEWELDIG!!!!!!

Natasja zei

Whahaha, overdrijven is ook een vak!

tikje wit zei

ja, heeeeeeeeeeerlijk! tsjingeling en vanmiddag de warme dampende chocomelk (mét)!

pien zei

wooow!
superheerlijk!
hier zelfs ook, best een laagje!
tjoehoe!

Anoniem zei

ohhhhh wat mooi!!!! daar is ons flinterdunne laagje niks bij..
lekker sneeuwballen gevecht dus vanmiddag!

manja

Ilse zei

oh bij jou ligt veel meer sneeuw dan bij ons ..... lekker hè?

Joeltje zei

Ooooooooooo wat veel sneeuw! Sorry doll, teveel tekst voor mij nu want moet zo gaan maar je foto's zijn geweldig. Kom vanavond wel terug voor die lap tekst d'r bij ;-)

Daan zei

jij bent heeel slim! Fietsstoel!

Mijn voeten zijn nog niet warm ...

en doe mij ook zo'n buurvrouw!

sanneke zei

Briljante oplossing! Zelfredzaamheid ten top lijkt me.

Natasja zei

Ja hee joh, reageer ik vanmorgen op alleen een titel en wat foto's, kwak jij d'er een heel verhaal bij.

Nou slaat mijn reactie als een tang op een varken!

Toet zei

Wat een heerlijk verhaal!

quirk zei

Oe, jij had nog meer dan wij!

NOVY zei

@Natasja: nee joh, dat kan nog steeds!

Nicoleke zei

Wauw!!!
Bij ons stelde de sneeuw echt geen flikker voor, maar bij jullie!
Jaloers ben ik hoor...
Ik hartje sneeuw.

Marlies zei

heeeerlijk al die sneeuw!!! Voor jou wellicht iets ongemakkelijk, maar ik geniet ervan. Jammer dat in Amsterdam bijna geen sneeuw ligt...

Toaske zei

Briljante oplossing dat stoeltje!

Cisca zei

Mens, dat fietsstoeltje, daar moet je patent op aanvragen. Consistent ende samenhangend, dat is het.

Repel zei

Wat een barre tocht inderdaad. Mijn tocht was gisteren ook bar, op de fiets naar de bushalte...vreselijk. Maar die foto's van jou zijn absoluut schitterend gewordrn! Dat koude snoetje in die grote jas is om op te eten....

Nicole zei

Briljante oplossing! Wat zijn moeders toch ontzettend inventief.

Frank zei

Samenstelling met Kerst krijgen een kleine letter. Het wordt dan kerstmusical. Zo. Reactie Novy-stijl.

Frank zei

SamenstellingEEEEENNNNNNNNN!!!!

NOVY zei

@Frank: :):):)