maandag 21 december 2009

Meer van hetzelfde



Het sneeuwt, het heeft net gesneeuwd of het gaat zo sneeuwen. En wij doen sneeuwdingen. En kerstige vakantiedingen. Zo wandelden/sleeden we al in het bos, dronken we op verschillende locaties glühwein, plaatsten we een kerstboom op ons plein, probeerden we tevergeefs nog ergens moonboots te scoren, kocht ik een when in Russia, do as the russians do-(nep)bontmuts en liepen we al vier maal op en neer naar het Glazen Huis. De eerste keer omdat we dat zelf leuk vonden, de andere keren om Anna-Maria een plezier te doen. (De arme schat. Het wordt haar bijna te veel, Gerard Ekdom zes dagen lang zo dichtbij; binnen handbereik en toch ook weer niet, want achter glas.)



O. ehm. Ja. Octaview, mocht je dit zien, die muts lijkt inderdaad nogal op eh..jouw muts. Is nagemaakt. Namelijk. Door mijn moeder. Voor Anna-Maria. Mijn buurmeisje. En ik wil er niets mee te maken hebben.

Gisteravond keken we naar een film op Canvas over een illegale abortus in Roemenië, (hoewel dat dan net weer iets minder kerstig was) en vanmorgen in bed las ik 'De Vrouw die met Vuur speelde' eindelijk uit. Dat ik me er echt bij verveeld heb kan ik niet zeggen, maar ik vind het ook wel weer even goed nu met dat literaire thriller-genre; het derde deel van de Millennium trilogie hoef ik niet, dank u.

Voor vandaag leek het me een goed idee om gezamenlijk met Loïs op de slee naar de Al.bert H.eijn te gaan omdat de Prosecco er in de bonus is. En dan dus niet naar de Al.bert H.eijn hier vlakbij, maar naar die verre. Avonturier die ik daar ben. We vertrokken om elf uur en waren om half drie pas weer thuis, met een Loïs in hibernation state. Tsja.

26 opmerkingen:

Toaske zei

Oh, wat een grappige foto zeg. Zo'n kindje helemaal in slaap gesukkeld achter op de slee.

Natasja zei

Haha, nou mocht ze 's nachts eens niet slapen: je weet wat je te doen staat!

sanneke zei

Drie en half uur om naar de AH te gaan.... ik ben bang dat het ons nog veel meer tijd gaat kosten om Groningen en weer terug te komen. Er is nog ijzel voorspeld ook voor morgen, ik geloof dat we maar veilig thuis blijven. Wel balen, maar die meeting komt er toch vast snel een keer van.

gewebkijk zei

nu alleen nog even het mandje terugbrengen naar bert... ;)

NOVY zei

@Sanneke: Wat jammer! Weet je, dan kom ik gewoon een keertje met Loïs naar Meppel. Als je dat leuk vind.
@Gewebkijk: Ja. Dat mandje heb ik een keer per ongeluk (ja echt, lang verhaal) meegenomen van een Super de Boer. Toen die nog blauwe mandjes hadden.
Dus. :).

sanneke zei

Jij en Loïs bij mij op visite en of ik dat dan leuk vind? Daar moet ik toch eens even over nadenken hoor... Doe je die muts dan ook op?

sanneke zei

Ja, ik ben er uit, ik vind dat leuk!

NOVY zei

@Sanneke: en moet de muts dan op of juist niet?

Ilse zei

hahahhaha die kleine heerlijk ik wil zo ook wel lekker worden rondgereden op de slee in skipak en dan zo'n toffe bontmuts erbij

NOVY zei

In mijn eerste reactie op Sanneke: denk de t er even bij, achter 'vind'. #En dat noemt zich Neerlandicus.

Susy zei

oh kijk, oh kijk, Gerard!
Ik vind Gerard ook leuk.
Vanwege z'n wansmakelijke uitroepen als 'kéiharde porrrrrnoooo' en dat ie altijd 'motherfocker' mompelt als hij wordt gewekt in het Glazen Huis.

Je ziet.
Ik hou van mannen met niveau.

Nicoleke zei

Verslavend is het, dat glazen huis.
En ik ben jaloers dat jij er naartoe kunt.
Het móet naar Roermond komen volgend jaar. Dan kampeer ik op de markt.

En die laatste foto is ge-wel-dig!!!

Wat een mens al niet doet voor prosecco.

Esther zei

Hahah, die foto... Echt weer om te snikken van het lachen :) Is ze inmiddels alweer ontdooid?

Joeltje zei

Die foto van Loïs is werkelijk 't einde. Ik sluit me verder aan bij Nicoleke, volgend jaar MOET het glazen huis naar Roermond.
Maar die zullen daar wel geen geld voor hebben, want dat kost de gemeente minimaal 35.000 euro en tja, wij hebben natuurlijk HEULE dure tunnels.. dus het geld is op.
Wat bazel ik eigenlijk?

sanneke zei

Ik zal het eerlijk zeggen, daar kwam de twijfel dus vandaan. Die -t... tsk, tsk, tsk.
Doe maar met muts, je kunt 'm goed hebben.
Ben trouwens nog wel weer erg aan de twijfel over wel of niet naar Groningen morgen. Het lijkt me zo leuk!

quirk zei

O, is ie in de bonus? *sprint*

Cisca zei

Kan ik morgen mee naar de Albe.rt Hei.jn? Want ik wil best wel graag die hibernation state bereiken. En ik heb er veel voor over.

NOVY zei

@quirk: rennen! Er is prosecco en ook leuk roze
Italiaans bubbelspul!
@Cisca: Jij wil wel altijd veel hè? Twitteren op je werk, grotere cupmaten, winterslaap....

sanneke zei

Novy! We stappen zo in de auto! Mag ik je telefoonummer (via tweet direct message?)?

Nicole zei

Stoer hoor met de slee naar de supermarkt! En als ik kijk naar de benodigde tijd, een hele afstand.

Foto is schattig!

Ri zei

Hardop lachen om foto van Loïs!

Repel zei

achossie! die laatste foto!

heb even bijgelezen en vind de aatste foto van het logje hiervoor ook super...ik hou geloof ik van laatste foto's ;-0

pien zei

die russische bontmuts staat je echt geweldig!

Limoentje zei

Wat issie leuk he? Gerard. Ik heb hem ook even van dichtbij bewonderd. Misschien vanavond weer, maar dat hangt af van het weer.
Straks ook afkicken?

NOVY zei

@Pien: dank je! Vind hem zelf ook heel leuk. Maar zo warm! Kriebelt op mijn hoofd.
@Limoentje: och, afkicken....Anna-Maria wel, denk ik.

Ri zei

Bedankt voor de prosecco-tip*. Er liggen wat flesjes in de koelkast.

*soms is een nee-ja sticker niet handig...