vrijdag 12 februari 2010

Hoofdpijn en een iphone deel 2


Of hoofdpijn van een iphone, dat zou de titel ook kunnen zijn.
Want.
Ik heb een iphone.
Een hele mooie witte.
Tweedehands gekocht.
Op Marktplaats.
Voor een best wel schappelijke prijs,
maar voor toch nog heel veel geld.
Ja.

Ik heb een iphone.

Die het niet doet.

(Nouja, wel een heel klein beetje, maar niet genoeg. Internet werkt niet bijvoorbeeld, en hij staat een beetje open aan de bovenkant - dat viel me vanmorgen pas op - en hij 'hangt' steeds. Dan moet ik hem uitdoen en weer aan en dan gaat het weer. Eventjes.)

Ik ben opgelicht.
Lacht u mee?
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.

Dat is dus wat jaloezie en hebzucht met je doet, blijkbaar. Het maakt je een easy target. Terwijl ik gisteren nog gezwóren zou hebben dat mij zoiets nooit zou overkomen. Want ik merk het namelijk altijd direct als dingen niet in de haak zijn. Daar heb ik een speciale antenne voor.
Ik ruik het meteen, als something fishy is going on.
Echt.
Ja.
Ik heb Jan geprobeerd te mailen, om te kijken of er eventueel nog wat te regelen was. Dat hij mijn geld terug zou storten bijvoorbeeld en dat ik dan wel zou zien of ik de telefoon terug zou sturen. Zoiets.
Maar - u voelt het al aankomen - het mailadres bestaat niet meer.
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.

Jan, ik hoop dat je vandaag heel hard je teen stoot. Of nee, beter: je elleboog. Het telefoonbotje. Zo hard dat het de hele dag blijft bellen. En dat je dan steeds aan mij moet denken. Want weet je, Jan. Ik geloof in karma.
Lekker puh.

(Wist u trouwens dat volgens wikipedia het telefoonbotje ook wel 'tinteldoosje' wordt genoemd? Ik krijg persoonlijk hele andere associaties bij dat woord. Maar maybe that's just me. Au. Au. Lachen zal voorlopig nog wel even pijn blijven doen.)

28 opmerkingen:

yvette zei

ooooow... nadat ik zovaak JALOERS! heb geroepen, weet ik eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen... Maar ik leef met je mee, want dit is echt, echt heel erg!! Kan je hem misschien nog ergens laten maken ofzo? Sterkte meid, en dat er over Jan inderdaad maar heeele nare Karma mag komen! Kan je er melding van maken bij Martkplaats?
succes!

Anoniem zei

'Het is net of ik mezelf 3 weken geleden hoor praten.' Ja. Dus. Karma zei je, hè? Nee hoor, Novylove. Tis mooi kut. Ai-ai-ai-phone. Susy.

Natasja zei

OMG! Da's mooi kut.

En dan log ik vandaag ook nog over of ik een iPhone moet of niet.
Nou ja, dat maakt mijn keus wel wat gemakkelijker. ALS ik er eentje neem, dan neem ik een nieuwe mét abonnement!

Natasja zei

En dát nummer van Radio Head vind ik dan weer wel prachtig.

Maar de rest blijft zuigen. Uiteraard.

Ri zei

Damn, da's balen.

Vita zei

En dan blijf je nog netjes. Wat een eikel.

Madelief zei

Wat een hufter zeg, die Jan. Niet te geloven!

Ien zei

KIJK MAAR EVEN OP WWW.VELEMOBI.COM
MISSCHIEN DAT HET LEED IETS VERZACHT KAN WORDEN.
Ien

Limoentje zei

Wat een lutser, die Jan!
Echt heel zuur!

Jacq zei

Shit (of ai-ai-ai-phone, wát een vondst na jouw aai-phone). Volgens mij zit er maar één ding op. Eén ding dat het leed kan verzachten. Dat de ellende kan doen vergeten. Fluks naar de winkel gaan en jezelf een gloeidnieuwe i-Phone aanschaffen, met abonnement, desgewenst. Tja, het kost wat, maar het moet gewoon even nu hè. Dat zal iedereen beamen.

(En dan verkoop je die andere gewoon weer via Marktplaats. Aan Jan. Of Alleman. Maar dat is zielig voor Alleman. Jan dus.)

Joeltje zei

Heb je "Jan" z'n naam en telefoonnummer niet meer? Hier neerzetten. En gauw.
En wel aangifte doen. Hoe blond jij je dan misschien wel ook voelt, maar zo'n zak stront moet gewoon niet door kunnen gaan met die shit.

@Susy: Nee echt?!

Merel zei

Naar! Ik durf geen grote dingen meer te kopen via Marktplaats, sinds ik vorig jaar een fiets kocht die gestolen bleek te zijn... Aangifte gedaan (koste me een halve dag!) en nooit meer wat van gehoord, ik fiets nog vrolijk rond. Maar ja, mijn fiets deed het tenminste nog. Een kapotte Ai-ai-ai-phone is gewoon kut!

Wenz zei

Hee Novy, als fervent lurker hier wil ik nu toch even reageren. :)

Ten eerste: balen zeg. Wat een flutzooi. Nu even praktisch: als je via overschrijving hebt betaald, kun je het geld terugvorderen via je bank, als je via Paypal hebt betaald kun je een dispuut openen en zo je geld terugkrijgen, (Product niet als omschreven - heet dat dan mooi.) en als je via CreditCard hebt betaald dan kun je daar hetzelfde doen. (Paypal tot 40 dagen na aankoop, CC tot maanden, ik geloof zelfs zes, erna.) Niet mee weg laten komen die vent, de instantie die je geld heeft overgemaakt heeft namelijk zeker zijn gegevens.

Tot zover de zakelijke mededeling. ;)

janke zei

Jan lul dus!

NOVY zei

@Wenz: Welkom :). Nee. Als je via de bank hebt overgemaakt kun je het niet ongedaan maken. Weet ik uit ervaring.

Frank zei

Had ik al eens geschreven dat mijn Jeep op dag 1 niet meer reed met een kapotte startmotor, een kapotte rem en een rokende motorkap? Nee? Houwen zo. Maar nu --> all good.

NOVY zei

@Frank. Dat geeft de burger moed. En dat de dokter vanmiddag zei dat hij hem met 99% zekerheid weer aan de praat krijgt, ook.

Susy zei

@Joeltje: nee, Novy mailde me gisteren over haar iPhone, waar ze n.a.v. mijn woorden over de aanschaf ervan zei, dat het was alsof ze zichzelf hoorde praten.

Dat dus.

Anoniem zei

Het pingen werkt intussen bij mij! Nu jij nog...!
(of jouw iphone beter gezegd)

Helpt het niet als je 'm even aan je mac hangt en de laatste updates installeert?

Sterkte, met alles.

En deze Jan moet zich diep, diep schamen.

Liefs Muts Moon

Ilse zei

AU

sanneke zei

Toen ik je eerdere berichtje er over las, dacht ik al 'Oh jee, als dat maar wel goed zit...' Niet dus. Shitterdeshit!
Maar je haar? Zit dat wel goed? Ook heel belangrijk immers!

Herma zei

In ieder geval had je wel hoofdpijn-garantie.
Wat een klootJan! Vandaag of morgen schaatst 'ie wel in een wak, denk ik.

quirk zei

Da's nou precies waarom ik dit soort dingen nooit op marktplaats zou kopen. Maar daar heb je nu weinig aan. Jan krijgt zijn portie inderdaad nog wel: karma's a bitch. :) Ik vind de omschrijving 'electronische knobbel' van wiki om de een of andere reden nogal dubieus trouwens. En dank je voor Radiohead, die had ik al veel te lang niet meer gehoord!

Door zei

Wat ontzettend shit!!

repel zei

ah nee, ik moet hier helemaal niet om lachen! verdorie: hij maakt schandalig misbruik van jou en jij voelt je tom dat je daarin trapt. dat is toch de omgekeerde wereld?

ik hoop dat hij uitglijdt in de sneeuw vandaag en zijn been breekt. wat een rotstreek.

je moet het wel aangeven bij marktplaats: die houden bij wanneer dit oort praktijken gebeuren, dan wordt hij de volgende keer geweeerd en kan hij het iemand anders niet aandoen.

kop op meid! geef jezelf niet op je donderd. niet uitgaan van het slechtste in de mens is GEEN slechte eigenschap!

von zei

Je kunt wel terugboeken joh. Heb ik al zo vaak gedaan, Via internetbankieren. Heb je dat niet, zou ik gewoon naar de bank gaan en de situatie uitleggen...

NOVY zei

@Von: Kan echt niet hoor. Niet bij de Rabobank. Alleen bij automatische afschrijving, niet als je zelf iets hebt overgemaakt.

Anoniem zei

toevallig vertelde ik het aan harold en zei hij: tjee dat ze dat durft!! wat als hij het niet doet..
Helaas zat hij juist.. balen zeg!!!!
manja