vrijdag 19 februari 2010

Sorry

Ik was het echt niet van plan. Het is overmacht. En zijn schuld.



Maar ik vind dit zo verschrikkelijk mooi! De muziek, uiteraard, maar vooral ook het filmpje. Tranentrekkend. Die toch al behoorlijk hoog zaten vandaag, die tranen: de moeder van een klasgenootje van Merlijn is gisteren overleden. Het was op zich conform de verwachting (ze heeft zelfs nog een paar maanden langer geleefd dan aanvankelijk de prognose) maar dat maakt het allemaal niet minder vreselijk. Dat jongetje is 6 jaar en heeft gewoon geen moeder meer. En een vader, die had hij ook al niet.
Alleen een oom, die nu de zorg voor hem op zich heeft genomen. Wat dan wel weer mooi is.
Maar toch.
Blegh.

10 opmerkingen:

sanneke zei

Wat droevig voor dat knulletje. Ik hoop maar dat de oom heel goed voor hem is.

tikje wit zei

dkk dkk sht. Arme jongen.... blegh ja.

Natasja zei

Och erm. Je zou het jong toch zo adopteren? Sommige mensen krijgen het ook onevenredig hard te verduren in het leven.

Jenni zei

Dat moet toch ook vreselijk zijn geweest voor die moeder; weten dat je je kind "alleen" achter moet laten :-(

Joeltje zei

Bah.. heb gewoon kippenvel..

Door zei

Vreselijk vreselijk. Wat kan ik zeggen? Heel veel sterkte voor Merlijn, de klas en natuurlijk het vriendje. En voor jou ook! Knuffel.

Susy Struisvogel zei

Oh gátver.
En dan heb ik het liedje
nog maar even niet geluisterd.

Door zo'n verhaal realiseer ik me,
dat ik nog geen flikker heb geregeld
voor 'als wij er plotseling niet meer zijn.'

Goed. Gauw terug naar
de oppervlakkigheid.

Wondelgijn zei

Wat vreselijk... de muziek laat me er nu extra van huilen... :-(

Herma zei

De nachtmerrie voor elke moeder, denk ik. Er valt niet te onderhandelen met de grote boze wolf.
Gruwelverhalen zijn soms gewoon werkelijkheid. Vre. se. lijk.

PeteR zei

bij toeval las ik het verhaal van de klasgenoot. Mijn vrouw heeft het wel overleefd, onze relatie niet. gelukkig heeft Jojanneke: http://weeswijzer.web-log.nl/weeswijzer/.

Een ongevraagde tip
PeteR