zaterdag 20 februari 2010

Hoe is het eigenlijk met...

mijn iphone?
Fijn dat u het even vraagt.
Maandag.
Hoor ik of hij gered is.
Ik beef al tien dagen van de ingehouden spanning, de laatste tijd heb ik er bijna een dagtaak aan. Bijna, want ik deed nog meer. Ik deed de belastingaangifte. (Op 20 februari, een record!) En we kochten een fiets voor Bo. De meest briljante Bo-fiets die we maar hadden kunnen vinden op marktplaats. Een fiets met brede banden en blauwe velgen en een gote B voorop. Van Batavus, maar nu van Bo. We haalden hem op in Grootegast, bij Sebaldeburen en Gaarkeuken, u weet wel.

Oja, en vanmorgen nam ik een maskertje.
Tot grote hilariteit van mijn gezinsleden.
Ik ben namelijk niet zo’n vrouw-vrouw.
Ik probeer wel die indruk te wekken, door mascara op te doen en lippenstift.
Maar als u goed kijkt ziet u dat de lippenstift altijd slordig zit.
Ik ben de vrouw met de slordige lippenstift.
Ja. En in de winter vergeet ik soms maandenlang mijn benen te scheren.
Maar vanmorgen nam ik dus een maskertje. Want die vond ik toevallig, in een koffertje met allemaal proefmonsterspul.
‘Ik ga in bad met een masker, ‘ zei ik tegen Henk, die daarop vroeg: ‘Een zorromasker?' en heel irritant wel tien minuten bleef grinniken.
Nee, dus. Ha. Ha. Geen zorromasker, maar een aardbeienmasker. Na twee minuten met de roze zooi op mijn gezicht was ik al misselijk van de penetrante, chemische snoepjesgeur en toen moest ik nog dertien minuten. En intussen stonden drie kinderen mij ongelovig aan te kijken van achter de badrand.
'Wat is dát,' zei Merlijn. En keek er heel vies bij. En zo zal het er waarschijnlijk ook uitgezien hebben. Want dat weet u hopelijk ook; het wordt nooit zo als bij die vrouw op het plaatje op de verpakking. En niet alleen omdat zij muntblaadjes op haar oogleden heeft gelegd to go with the strawberries.

Goed.
Maar nu ben ik dus mooi.
En morgen gaan we met de trein.

10 opmerkingen:

sanneke zei

Mijn lief smeert me ook nog wel eens een maskertje op in bad. Omdat hij denkt dat dat fijn voor mij is en dat is het dan ook. Maar zelf zou ik er niet snel aan denken.

Iben zei

hahaha! Een zorro-masker. Ik moet er ook even van grinniken.

Ilse zei

is die iphone nog te redden dan?

von zei

Goed van jou! Ik deed ook de aangifte. Al. Van 2008. Hah! Maar ik krijg wel mooi 3duuzend, ja 3duuzend euro's terug. En 2009 gaat deze week op de bus. Retroscooter gaat er komen!
En veel plezier met de trein.

Anita zei

ik doe wel eens een poging met die maskertjes, maar goed, voor de rest ben ik de no-lipstick girl. Al moet ik zeggen, die ene keer in t jaar dat ik het dan wel op doe, vind ik het wel weer leuk.

en zorro masker... moet toch effe lachen hoor.

Die aangifte deed ik ook al en net als Von krijg ik best wat centjes terug van de belastingdienst. (is dat alleenstaande moeder ding toch nog ergens goed voor)

Nicoleke zei

Volgende keer gewoon met zorro masker in bad gaan liggen hoor.
Ik duim voor je iPhone. Hoop dat ie te redden valt!

Wondelgijn zei

Hihihi, ik ben ook niet zo'n meisje-meisje/vrouw-vrouw... Doe nog net wel mascara en een lijntje op, smeer wat dag- en nachtcreme (wel datgene dat in de aanbieding is en ik ben dus niet merkvast...), gebruik deo en oké, een lekker luchtje (dat dan weer wel), maar smeer me wel iedere avond in van top tot teen! (met Nivea wel te verstaan... gewoon, de ordinaire...)
Lippenstift wordt ik kriegelig van, hoewel ik een bonte verzameling van lippenpommades heb! Misschien wel 30 verschillende!! Ik heb ook geen pumps of hakken die hoger dan een cm. of 5 zijn... Draag wel rokken, maar dan altijd met stoere laarzen eronder en iets sportiefs erop.
*zucht* eigenlijk is er niet veel meisjesachtigs aan me te beleven dus... Nou ja, ik heb lang haar! :-D

Jacq zei

Dank je. Dank je wel. Uit de grond van mijn hart. Voor dat zinnetje over benen scheren. Ik heb altijd het gevoel dat ik een verfoeilijk vrouwmens ben. 's Winters dan. Want zomers scheer ik punctueel. Maar nu weet ik dat ik in elk geval niet verfoeilijker ben dan jij. Nou, da's goed genoeg voor mij. Dus: dank je. Dank je wel.

Was het leuk met de trein? En vooral daarna? Kun je nog boe of bah zeggen na al dat lekkers?

Astrid zei

Hè fijn. Zorro.
En iPhone. Ik hoop het zo voor je. Dat ie de operatie heeft overleefd. En aan een nieuw leven bij jou kan beginnen.

Door zei

Ik heb al eerder gezegd dat ik Henk wel leuk vind hè? Ik steek een kaarsje op voor je iPhone! Fijn weekend, jij mooie vrouw.