donderdag 4 februari 2010

Hoeveel een moederhart kan hebben

Twee schoolrapporten en twee zwemdiploma's in één week tijd. Poehee.

video





Het was vandaag overigens een rare dag, die begon met een grote brand in een studentenhuis hier in Groningen. Het betreffende pand grenst aan het schoolplein van de school van Bo; in de loop van de ochtend moesten alle kinderen op last van de brandweer naar huis vanwege te veel rook en roetdeeltjes in de lucht.
Vanmiddag werd bekend gemaakt dat bij de brand een meisje van 19 is omgekomen. Een meisje dat vast ook ooit haar zwemdiploma's heeft gehaald. Een meisje dat vermoedelijk ook een moeder had. Wier hart vandaag is gebroken.

11 opmerkingen:

Toet zei

Ja, zag het nieuwsbericht. Ooit woonde ik in de nieuwe ebbingestraat. In een soortgelijk pand. Sneu bericht :(

Diploma's en rapporten. Goed zeg!

Repel zei

ik wilde eerst heel entousiast reageren....maar toen ik bij het eind van je log kwam niet meer.

geniet elke dag van wat je hebt....en vier elke diploma tot op het bot.

gefeliciteerd met de bijzondere dag....voor jou is het, ondanks de wereld, een hele, hele mooie dag!

quirk zei

Wow, goed van Bo!
Ik heb alleen maar A.

En ja, life is short, dat blijkt de laatste paar dagen wel weer.

Ri zei

Gefeliciteerd met alle diploma's. Goed gedaan.

Brand is verschrikkelijk nieuws. Zeker toen ik hoorde dat er een meisje bij omgekomen is. Heb zelf gestudeerd, en ben dus veel in studentenhuizen geweest, kan me zo goed voorstellen dat het is misgegaan. En dan ook nog in Grunn. De stad waar ik studeerde. Weet precies waar dit zich allemaal afgespeeld heeft. Zo'n raar idee.

pien zei

goed gedaan bo! goed gedaan moeder!

een moederhart is een byzonder ding
enorm groot en kwetsbaar
en zooooveeeeel moeders....

Door zei

Ja, zo zit het leven in elkaar. Genieten dus maar van alles.

Afschuwelijk van dat meisje!

Nicole zei

Oh wat erg... die arme moeder.

Toch gefeliciteerd met de zwemdiploma's.

sanneke zei

Dat was naar nieuws ja, erg naar nieuws. Maar gelukkig gebeurt er ook veel goeds in Groningen! Goed zo Bo en Merlijn!!

Cisca zei

Ja bah, ik las het ook op internet. En dacht ook aan de familie en aan toen ik zelf studeerde...

Toaske zei

In ieder geval van harte met al die mooie gebeurtenissen.
Verschrikkelijk inderdaad om zo het leven te verliezen. Wat een verdriet kan er toch zijn.

janine zei

Gefeliciteerd met de diploma's!

Eigenlijk jammer dat het volledig wordt overschaduwd door naar nieuws: maar het gaat mij net zo: ik dacht ook onmiddellijk aan mijn studententijd terug.
Wat ik me trouwens wel afvraag: het meisje was te "gast" bij een studentenhuis (ik tip op een corpshuis) ... is iedereen naar haar vergeten om te kijken?
Wat een vreselijk bericht voor die ouders...