zondag 21 februari 2010

(O)NS



Ik kan ieder gezin aanraden om eens een dagje met elkaar in de trein te gaan zitten. Gewoon, ergens naar toe reizen. En 's avonds weer naar huis. Zorg dat u een doel heeft, dat maakt het leuk (en het voelt ook minder onzinnig): bezoek vrienden aan de andere kant van Nederland, bijvoorbeeld. Of ga desnoods naar de dierentuin. Maar met de trein. Want dat is echt anders dan in de auto, waar je dan wel bij elkaar in een kleine ruimte zit, maar uiteindelijk toch allemaal met je neus in dezelfde richting. In de trein ben je met z'n allen weg uit de vertrouwde omgeving en - ook al klinkt het misschien wat kazig, die afgedwongen qualitytime - dat is dus leuk. Vind ik. Vinden wij.

De brunch was heerlijk, overigens!
En voor een weeshuis, echt. (Ziet u de etagères?)
Oh, en ik heb nog iets nieuws geleerd: scones met room en 'lemon curd'. (So good..!)


Henk maakte ook nog een foto (dan ziet u even dat ik ook mee was): klik

15 opmerkingen:

Irène's wereld zei

Uhm, jouw man doet me nogal denken aan Syb. Van De Kast. Met de nye dy. Maar dan leuker! Don't get me wrong! :-)

NOVY zei

@Irene: Ja, Syb, Henk Jan Smits, Simply Red, een Bretonse visser, ze zijn allemaal al eens langsgekomen.

quirk zei

Mooie foto's!! En treinen is inderdaad heel leuk, ook prima plan om met de trein op vakantie te gaan!

Irène's wereld zei

Nou, dan vind ik Syb toch veruit de leukste alias. Al heeft 'een Bretonse visser' ook wel wat. Zo'n zeebonk met gestreepte trui en kaplaarzen.
Mijn oprechte excuses voor mijn onoriginaliteit. ;-)

Toet zei

Jep, treinen, best leuk op zijn tijd.

Als ik net bij de kapper vandaan kom heb ik precies hetzelfde haar als jouw henk! :-)

En bij de afkorting ONS denk ik (door het VIVAforum, sorry) altijd aan een One Night Stand. Ik had dus een stouter blog verwacht ;-)

Wondelgijn zei

O, dit ziet er gezellig en vertrouwd uit! ( ik trein iedere dag naar mijn werk heen en weer...) Kinderen vinden treinen altijd leuk! Heb ik inderdaad ook regelmatig gedaan met de kids. Feestje op zich, dan was de vraag voor de Efteling weer even naar de achtergrond verdwenen... (altijd fijn! Hahahaha)

Nicoleke zei

Mooi gezin heb je!

Ruthy zei

Ik was je naam al vele malen tegen gekomen bij andere loggers en dacht: kom, laat ik hier ook eens gaan lezen :)

Met de trein reizen is zo leuk! Het is inderdaad gedwongen qualitytime en voor kinderen al zo leuk en spannend. Zeker als je normaal met de auto gaat.
Komende zaterdag gaan wij lekker met de trein naar oma. Ik heb er nu al zin in!

sanneke zei

Yes, met de trein! Wij gingen vorige week nog, naar Zwolle. Soms halen we Rinke op uit Ommen, kindertjes in de trein en hop, gaan maar! Groningen is ook een favoriete treinbestemming!
Leuk om jullie allemaal weer even te zien! :)

sarah zei

Fijn, die laatste, verborgen foto! Zo kunnen we tenminste het gemaskerde gezicht bewonderen! Echt vrouwelijk :)

Nicole zei

Ik overwoog om deze zomervakantie met de kinderen met de trein ergens heen te gaan. Misschien is het inderdaad wel een leuk plan!

Natasja zei

Uiteraard komen wij nu ook eens met de trein jullie kant op :-)!
En vooruit, dan neem ik lemon curd voor je mee.

Esther zei

Grijns, Lois met die broodkorst :)

Toaske zei

Wij wonen in een gat en zijn zo gewend met de eigen auto ergens heen te gaan. We hebben een keer met de meiden getreind toen we op vakantie waren, pakten we de trein naar Amsterdam (vanuit ergens in Noord-Holland), was wel erg leuk!

repel zei

ik ga het binnenkort met Middelste en Jongste doen. Dan gaat papa naar het museum "Corpus" met Oudste.