dinsdag 8 september 2009

Een traan en een lach en daarna nog meer tranen en lachen

In de auto zat ik: ik was onderweg naar mijn vriendin, die gisteren gewoon even twee prachtige kinderen op de wereld heeft gezet.
Het was stralend weer, de weg voor me was leeg en de radio stond keihard.
Er werd een oud nummer gedraaid: You can go your own way, van Fleetwood Mac.
Al honderden keren gehoord.
Maar!
Wat een geweldig nummer is dat eigenlijk!
Het voortstuwende tempo, die opzwepende drums, de stemmen van Lindsey Buckingham en Stevie Nicks... het was alsof ik het allemaal voor het eerst hoorde.
En toen gebeurde er iets.
Ik kreeg het warm en koud tegelijk, het kippenvel joeg over mijn hele lijf, ik voelde de tranen in mijn ogen springen..van wat? Van geluk? Ik weet het niet. Ik zat ineens in een soort trip van vroeger-en-nu, van jemig-wat-ben-ik-eigenlijk-al-oud-maar-wat-ben–ik-een-stuk-gelukkiger-dan-20 jaar-geleden.
Whatever. Het was fijn.


En toen dat weer achter de rug was, luisterde ik naar een cabaretfragment. Nou heb ik normaal gesproken weinig met cabaretiers en standup-comedians, maar dit was zó lollig dat opnieuw de tranen over mijn wangen stroomden, nu van het lachen.

Ik heb het gevonden op youtube, maar moet erbij zeggen dat het zonder beeld stukken leuker was. (Hee, nu ik daar zo over nadenk, cabaret op de radio is eigenlijk altijd veel leuker?)
Maar toch, hier:




En toen was ik er.
En ik stapte de ziekenhuiskamer binnen.
En daar zat mijn vriendinnetje, met in elke arm een baby.
En ik bewonderde de twee allerliefste mannetjes. De broertjes.
En opnieuw hield ik het niet droog.

Mooi man.

15 opmerkingen:

gewebkijk zei

mooi man...

Ilse zei

ik luister cabaret ook altijd in de auto en dan is het idd veel leuker dan met beeld bizar eigenlijk.
Enne ik zat net ook even een traantje weg te pinken om je vriendin die 2 kereltjes heeft gekregen die ik niet ken maar ik vond het zo fijn, voor haar , voor die mannetjes, voor jou en ach ik ben nu eenmaal een emotrut.

pien zei

beter!

Esther zei

Geweldig!
Ik heb dat wel meer met bepaalde muziek. Boys of Summer van Don Henley bijvoorbeeld. Dat heeft ook iets....

Nicoleke zei

Heerlijk he, dat je gewoon even vol kan schieten van muziek en allerlei dingen van dát moment!
Kheb het zo vaak.
In de auto.
Zodat de mede-rijders die naar je kijken denken... WTF?
Mooi man.

Susy zei

Ten eerste: die Vikingen is écht geweldig! Die ken ik inmiddels al een tijdje en vooral de 1e keer kwam ik niet meer bij.

En ja, die baby's.
Dat is nou eenmaal tranen met tuiten.
En van jongoudgelukkigtrip, daar moet ik ook wel eens van janken.

Nu weer.
Boehoeh.
Nee. Serieus.

Nicole zei

Een emotionele ochtend! Is het niet wonderlijk, het effect dat muziek kan hebben op je gemoedstoestand!

Joeltje zei

Janken bij muziek of cabaret, dat maakt mij ook allemaal niks uit. Ik heb een paar cabaretcd's in de auto.. ik lul dan hele verhaal al vooraf mee en lig al ruim voor de grap weer in 'n deuk. Vooral voor mezelf erg leuk, manlief is de grappen inmiddels zat.
En ja van baby's mag je ook janken ja, heerlijk zijn ze :-)

sanneke zei

Janken joh! Al dat moois ook.... De cd van Fleetwood Mac heb ik ook (miste toen ik eenmaal op mezelf woonde de plaat van mijn ouders) en die Boys of Summer die Esther noemt, dat is echt een samen speel/zing liedje van Rinke en mij.

Gefeliciteerd met de 2 kleine mannekes van je vriendin! Mooier dan dat komt het toch niet?

Lotte-Marijn zei

Wat een geluk dat ze er nu gezond en wel zijn!

Feliciteer hen maar van mij, als je wilt?

Moet nodig weer naar je toe....maar heb kopzorgen. Je weet, dan sluit ik me wat op. Maar kom gauw weer eens langs!

KUS!

Door zei

Twee jongen tegelijk; super!
Wat je zegt: mooi man.

Maartje zei

vet mooi.

Esther zei

Haaahaha, die Vikkingen :)

kwan zei

*Slik*

:-)

Madelief zei

Ik had het een poos terug ook met dat nummer van Fleetwood Mac dat ik er zo vreselijk om moest huilen. Een nummer die me zo herinnerde aan vroeger en ik me zo realiseerde dat vroeger nooit meer terugkomt sinds m'n vader er niet meer is. Dat kwam wel ff binnen, zal 'k maar zeggen...