dinsdag 15 september 2009

Fluffy and Pink

Zo. Tijd voor iets luchtigs. En roze.
Ik ga het hebben over Purk.
En nee, niet omdat ik hoop dat Purk ook binnen nu en twee dagen zal komen te overlijden, want dat wil ik helemaal niet. Een paar jaar geleden had me dat misschien nog een prima idee geleken (ja ik vond het zó’n onzin! Wát nou, nieuw personage in Sesamstraat. Sesamstraat was goed zoals het was, met Tommie, Pino en Ieniemienie, wie zat er nou te wachten op een roze babyvarken?), maar nu niet meer.

Ik vind Purk leuk.
Ik hou van Purk.
Want Loïs houdt van Purk.

Toen ze net geboren was kreeg ze van de buren een knuffel-Purk.
Wel ja, toe maar, een Purk-knuffel, dacht ik nuffig– want nog volop in de Purk-ontkenningsfase, maar al gauw bleek dat het roze beest het erg goed deed naast Loïs. Purk stónd haar gewoon heel goed. En andersom ook; Purk en Loïs, ze haalden elkaar helemaal op.
Dus wij besloten Loïs besloot binnen afzienbare tijd dat het hier lievelingsknuffel-material betrof.
Op de meeste foto’s van Loïs is Purk dan ook aanwezig. Soms prominent, soms wat meer in de marge, maar bijna altijd is er wel een plukje roze te zien.



De afgelopen dagen heeft de relatie tussen Loïs en Purk zich nog verder verdiept. Sinds we Purk op internet hebben opgezocht en haar - Purk is een meisje, wist u dat? - slaapliedje op youtube vonden.

We speelden het filmpje vandaag wel tien keer af. En al die tien keer bleef Loïs hysterisch "Park, park!" roepen naar het beeldscherm. Want zo noemt ze Purk: Park.

Hier komt ie, het liedje van Purk.
Of Park, zo u wilt.


13 opmerkingen:

Natasja zei

Oe, da's echt een megaschattig liedje. Ik zou er bijna weer een kleinte voor willen. Bíjna.

En Purk is inderdaad gewoon heel leuk. Vooral dat brabbeltaaltje.

Daan zei

Ja, Wolf bedankt u voor het fijne Lied!

Nicoleke zei

Ja ik zit dus niet meer zo in de Sesamstraat vibe, dus ik moet nog eventjes wennen aan deze Purk alias Park.
Maar ik vind het heel aandoenlijk hoe Loïs haar vriendinnetje elke keer meesleept.. lief!

Mammalien zei

Wij thuis zijn allergisch voor sesamstraat. Zoon omdat hij er "te groot" voor is. Ik omdat ik niet tegen pino en die schreeuwerige griet in dat korte rokje kan. En omdat Aart me irriteert na 150 jaar op tv te zijn geweest. Maar dochter kijkt nog best graag. En Purk, ach die is wel schattig...

sandra zei

Dat Purk een meisje is zie je toch zo... aan die enorme wimpers of zijn t wenkbrauwen.
Sesamstraat doen we hier nog niet, maar ik ga wel even dat slaapliedje aan Tarja laten horen.

Esther zei

Ik herinner me nog goed hoe mijn mond open viel van verbijstering toen ik voor het eerst (destijds kinderloos) de Teletubbies zag. Ik ging er zowat van over mijn nek! Dat zijn van die dingen die je pas begrijpt als je ziet hoe je kind er op reageert. Dan zie je ook pas hoe er over nagedacht is en dat het best wel goed in elkaar zit. Desondanks heb ik wel een aversie tegen Pino. Ligt volgens mij aan de verhouding tussen het formaat vogel en het stemmetje dat het ding op zet.

kwan zei

Best sympathiek, die Park! En die dijk van een stem! Heerlijk!

Door zei

Hier zijn we de Sesamstraat leeftijd te boven, maar ik vind Purk heel geestig. Lief aandoenlijk koppie. Ik snap dat Lois er gek mee is.

Ilse zei

Zo die had ik nog nooit gezien die Park, ook niet gehoord trouwens maar hier kijkt niemand meer Sesamstraat ook nooit gedaan overigens.....ik heb Sesamstraat loze kinderen.
He wat gek eigenlijk waarom keken ze daar nooit naar??
Ik vind het liedje lief, park niet bijzonder Lois des te meer....

Astrid zei

Hola. HOOOLAAA. Ja. Ik studeerde af bij Sesamstraat. En mede dankzij die resultaten is Purk er. Dus don't mess with Purk mensen. Neenee.

Ze staat Lois goed trouwens!

Ohja. En over dat jongen meisje hè. Ik vroeg destijds aan heel veel kleuters 'wat of ze dachten dat Pino was'. Want als we het dan toch hebben over onduidelijke geslachten, dan loopt Pino wat mij betreft vooraan.. :)

Anoniem zei

ik ken hem. Britt namelijk vaak "spelletjes" op de computer terwijl ik strijk.
Omdat ze dat van de grote ziet, in feite doet ze geen spelletjes natuurlijk maar zit op de sesamstraatsite. En bij filmpjes/liedjes staan sesamstraatliedjes en filmpjes.
Van ridder tommy, tot vrienden voor altijd, onderbroek, achterkant, stoepkrijt, lieveheersbeestje en het purk slaapliedje.
1 noot en ik zing ze, al strijkend, mee.

Erg leuk!

Manja

NOVY zei

@Astrid: Ja man, afgestudeerd op Sesamstraat. Dat is ook zo.
Way cool!

Annika zei

ik ben 21 ;) en enorm fan van purk ;)