zondag 17 april 2011

Voor pampus



Ja, dat was eigenlijk wel een goeie vraag.
Wat gingen Bo en ik eigenlijk doen op Pampus?
We hadden een jubileum te vieren. Met een groep meiden vrouwen, die allemaal tien jaar geleden zwanger waren, en hun kinderen van nu allemaal negen.
We kennen elkaar van een 'ben jij ook uitgerekend in december 2001' platform op internet, dat later overging in een besloten forum, onder de naam (daar gaat mijn zorgvuldig opgebouwde imago) 'Het Mutsenplein'. En hoe suf dat ook moge klinken, het is - alleen al uit documentaire-achtig oogpunt - écht heel leuk. Twaalf vrouwen (of eigenlijk zestien, maar vier waren niet mee), met totaal verschillende levens, banen, woonplaatsen, gezinssamenstellingen, maar met (in elk geval) één overeenkomst: een kind van dezelfde leeftijd.
Enfin.

Het blijkt dat foto's laten zien van een jubileum redelijk onmogelijk is zonder mijn regel (geen foto's plaatsen van anderen dan mijn gezinsleden - tenzij met uitdrukkelijke toestemming) te schenden, maar ik geef toch even een paar sfeerplaatjes van een heerlijke dag. (Een wéértje, mensen! Ik heb gewoon een bruine kop gekregen.)


Pampus is redelijk saai (en misschien had ik wat beter kunnen opletten tijdens de rondleiding) maar wél leuk om eens geweest te zijn, de boottocht ernaartoe was werkelijk fantastisch, de lunch op het strand in Muiderberg verrukkelijk, er waren lieve mensen, leuke gesprekken en twaalf blij spelende kinderen. En er werden diepe vriendschappen gesloten:

16 opmerkingen:

sanneke zei

Wat lief, die vriendinnetjes samen. En goh, Pampus, een saaie plek waar je een bruine kop kunt krijgen dus.

sanneke zei

(oh, en best apart ineens mijn eigen tweet bij jou in beeld te zien)

Evelyn zei

Wat een prachtige foto's, vooral die laatste, heerlijk!

Irène's wereld zei

Wat cool!
Die contacten dan hè. En dat dat nog steeds standhoudt.
Pampus lijkt me op zich een te missen iets. Al is een bruine kop krijgen dan weer hoera.

Zuster_Klivia zei

Het Mutsenplein? Hmmmmm.... je begrijpt dat ik meteen stop met je volgen? Dit kan écht niet! ;)

Manon zei

Ja. Wat was het leuk hè?

Esther zei

Tja, het Mutsenplein. Ik heb de keuze voor die naam aan mijn dochter uit proberen te leggen. Het is me niet gelukt.
En Pampus is echt geweldig. Alleen jammer dat die kanonnen er niet meer staan. Dat moeten echt The mother of all cannons geweest zijn. Zo lang als mijn woonkamer!
Wat ook geweldig was, was dat er wel "bondjes" waren, maar dat er ook gewoon samen gespeeld werd. Aan het moddergooien hebben ze volgens mij allemaal meegedaan ;-)

Nicolekebolleke zei

Ik weet dus nu pas (hoe oplettend ben ik), dat jij en Manon elkaar al zo lang 'kennen'!! Nah!

Goed.

Wat leuk!!!

Inge zei

Die van mij vond het moddergooien het leukst. Initiatief van de meiden, maar de jongens waren strategisch beter vond hij :-)

Superdag!

Inge zei

O ja, in navolging op waar we het ook nog over hadden zijn oudere kinderen wel een stuk makkelijker. Dat realiseer je je dan weer wel..

Wilma zei

Ja super leuk was het, schiet gewoon helemaal vol nu ik die foto van onze 4 meiden zie. Ben dus een echte 'muts'. Wat worden ze groot!

Nicole zei

Wat leuk, dat na de moeders, nu de kinderen zich verenigen!

ChoCho zei

Bijzonder dat wonder... ;-)

Susy zei

Hahaha, ja het Mutsenplein,
daar had ik je al eens om berispt hè.

Maar joh. Ik zat destijds op 9maand.be en misschien heette dat forum wel ehm...*verzint nóg ergere naam*
*lukt niet*
Uitgeteld in april 2005.

Ja, zo heette het.

Maar léuk!
Pampus!

Terrebel zei

Lijkt me heerlijk, zo'n meiden-uitstapje. Helaas wordt ik daar -man zijnde- zelden voor gevraagd.

Nicolet zei

wat geweldig dat jullie nog steeds contact hebben. bijzonder.