dinsdag 12 april 2011

Cadeautje kopen


Ik: Hee Bo, morgen is het feestje van T. hè?
Bo: Klopt!
Ik: Gaan we vanmiddag samen een cadeautje kopen, of zal ik het doen, als ik toch in de stad ben straks?
Bo: Doe jij maar.
Ik: Goed. Heb je een idee wat je hem wil geven?
Bo: Een Björn Borg onderbroek.
Ik: een wah...húh!?
Bo: Ja. Vindt ie leuk.
Ik: (.....)
Ik: (.....)
Ik: Weet je wel wat dat kóst, zo’n Björn Borg onderbroek?


Toen ik later op de ochtend mijn fiets op slot zette bij de boekwinkel, om een stripboek ofzoiets te gaan kopen, viel mijn oog toevallig op de etalageruit van de tegenover gevestigde mannenwinkel. Waarop met grote rode letters was geschreven: BJÖRN BORG FOR KIDS 2 HALEN = 1 BETALEN

Ja. Da’s overmacht hè.

‘Wist jij,' zei ik tegen de verkoopster, terwijl ik twee onderbroeken stond af te rekenen, een voor T. en een voor Bo - een meisjesmodelletje - ‘dat kinderen in groep 5 elkaar tegenwoordig ondergoed cadeau doen?’
Nee, wist ze niet.
Maar ja. Dat wij in groep 5 zaten is natuurlijk ook al eeuwen geleden.
Toen heette het nog niet eens groep 5.

23 opmerkingen:

Susy zei

Nou.
Laat die Marlies Dekkers voor Bo maar komen dan.

Leuk. Met snoepkraaltjes aan de bandjes enzo.

NOVY zei

@Susy: wat zeg je nu dan toch! Bah! Marlies Dekkers!

Nicolekebolleke zei

What happened to vouwblaadjes in de kleuren roze, groen, geel en blauw?

Mimi zei

Sjesus man, ondergoed. Groep víjf. Ik vind Sim nog zo schattig in z'n mini sesamstraat boxershortje maar 92. Daar passen z'n mini billetjes nog prima in :)
En Marlies Dekkers... Tja, with all do respect, ik heb er nooit wat aan gevonden. Die bandjes die dan zo zichtbaar onder je kleding vandaan komen. Neuh.

Zuster_Klivia zei

Goh.... en wat gaan ze doen dan op zo'n feestje? Elkaar bodypainten? Tequilla's drinken? Pfffff.

Ik ben hier nog helemaal niet klaar voor geloof ik.

Maar ik ben dan ook van voor de watersnoodramp. Zo ongeveer.

Zucht.

NOVY zei

@Zuster_KLivia: en je houdt dan weer wel van Marlies Dekkers :).

sanneke zei

't Is in elk geval geen A) speelgoed dat lawaai maakt (een klappertjespistool bijvoorbeeld), B) agressief speelgoed (een klappertjes pistool bijvoorbeeld), dus de moeder van T. is er waarschijnlijk al lang blij mee.

Susy zei

ja hee hallo!
Aan mijn tietjes geen Marlies Dekkers he, laat ik dat vooropstellen.
Daar kan ik toch helemaal niet mee omgaan joh, met al die touwen...

Anoniem zei

Hier had Sinterklaas afgelopen december met zijn verjaardag 3 BB's in de zak gedaan, allemaal voor Isa.

De ouwe viezerik.

Maar blij dat het kind was!

En MD? Die doet niet aan Hollandse-Deerne-BH's.
En ik hang liever in de touwen, dan dat ik ze aantrek.

Liefs Muts Moon

Nicolet zei

ik wist het ook niet, weer wat geleerd

Daan zei

ondergoed? (rekent nu even groep 5 is klas 3, wij doen nog aan klassen in belgieland en aan Hema onderbroeken ;-) )

Anoniem zei

Brrr. Marlies Dekkers, nu maar hopen dat die hype voorbij is voordat onze 9-jarige meisjes de bh gaan ontdekken.
Tja Bjorn Borg onderbroek wel een origineel kadootje!
Wilma

ChoCho zei

jaja, ze zijn er vroeg bij tegenwoordig ;-)

Door zei

Haha, dat jij dat doet! Lachen man. Ik heb gewoon een stapel cadeaukaarten van Bart Smit in mijn la liggen...

NOVY zei

@Door: Tsja, ik zei het al, het was overmacht....

Mammalien zei

Ooooooo... nou, nee, dat wist ik niet. In groep 4 is het gewoon nog lego. Wel tien keer hetzelfde Ninajagomannetje gekregen! Maar gelukkig willen alle andere jongens ze ook, dus dat scheelt.

Anoniem zei

Welke straat in Groningen, ga ik ook voor mijn dochter
Ien

Marielle zei

Hemeltjelief, een BB onderbroek. Dat ze daar op die leeftijd al mee bezig zijn! Volgens mij weet Maarten niet eens wat het is (maar wij wonen natuurlijk ook in een heul klein brabants durpke)

Cisca zei

Haha.

Kobus had laatst bedacht dat ze haar luiers, die ze niet meer gebruikt, aan vriendje D. wilde geven. Dat er allemaal prinsessen opstaan en vriendje D. een jongetje is, haalde haar niets uit, want 'hij wilde ze hebben'.

Waar gaat dat heen met de jeugd van tegenwoordig.

NOVY zei

@Ien: Guldenstraat. Jeweetwel.

Anoniem zei

nou bb voor een 8jarige??? beetje overdreven lijkt me.
Of zijn die dingen geen 20euro net als volwassenen?

Hier gewone stoeren van v&d hoor, meer dan goed..
voor een feestje is het hier standaard of cadeaukaarten.
bij de jongens dan, meisjes prullen.

hier op ons dorp hebben ze een klein winkeltje, en daar maken ze een mandje met alles wat ze leuk vinden.
Naam en datum feestje er op, en iedereen kan daar wat uit het mandje van het kind kopen.
Altijd dus cadeautjes wat je kind wil hebben!

manja

Anoniem zei

Bedankt ga ik even op bb onderbroeken jacht morgen. Ien

Nicole zei

Dat is inderdaad erg apart, ondergoed geven.
Zou een onderbroek van de Wibra ook mogen?