zondag 3 januari 2010

Jasje zoekt meisje

Kijk, dit vind ik dus het leukste winterjasje van de wereld. Niet omdat het zo’n kek getailleerd modelletje is, met zo’n tof logo op het linkervoorpand, maar er zitten tulpen op, mensen, rode en gele tulpen! Een echt Nederlands jasje! Van Franse makelij, dat dan weer wel.
Ik kreeg het afgelopen zomer, van een (erg leuke) mama (met een erg leuke camping) wier (erg leuke) dochtertje niet meer in het jasje paste.




Maar toen het winter werd, bleek Loïs óók niet in het jasje te passen.
Niet zo gek, aangezien op het label ‘6 maanden’ staat. En Loïs deze winter al 19, 20 en 21 maanden is. Ik kreeg het jasje inderdaad precies een jaar te laat. En dat had ik in principe meteen kunnen opmerken, maar in al mijn hebberigheid (tulpjes!) had ik blijkbaar even geen oog voor maatvoering.

Maar dus.
Nu ligt het jasje in een doos.
En het jasje is veel te leuk om in een doos te liggen.
Eerst dacht ik nog: ik stuur het naar haar. Of naar haar. Voor volgend jaar. Maar ja, zul je net zien: krijgen ze allebei een jongetje. En bovendien ligt het allerleukste winterjasje dan alsnog déze winter, die goed bekeken pas twee weken aan de gang is, in een doos.
En daar is het jasje veel te leuk voor. Maar dat zei ik al.

Dus.
Anyone?
Eventueel maak ik er een verloting van.
(En mocht u nou de gelukkige zijn, dan kunt u het volgend jaar alsnog naar haar sturen. Of naar haar.)

18 opmerkingen:

gweebkijk zei

waarom niet naar haar..?
(octavie)

NOVY zei

@gewebkijk: Ja, dat was dus mijn eerste ingeving. Want volgens mij heeft Octaview wel iets met tulpen. In elk geval met de Keukenhof. Maar: jasje te groot. Of kindje te klein.

sanneke zei

Tja, ik vrees dat ik Neeltje er ook niet meer ingepropt krijg...

Cisca zei

6 maanden betekent meestal 3-6 maanden. En Octavie's baby is groot, dus die past dat jasje echt wel. Kobus draagt al tijden 18 tot 24 maanden, terwijl ze pas 15 maanden is.

Maruh, ik wil dat jasje dus gewoon zelf hebben. Want de melkboer maakt alleen maar meisjes. Dus.

gewebkijk zei

lol... :)

Esther zei

Hè! Heb je niet nog een kek oud jasje van je andere meidje? Puck moet er nodig een winterjas bij! (maat 98/104/110)

Nicole zei

Wat een tulperig jasje zeg. Leuk dat je het doorgeeft.

Astrid zei

Ik baar alleen dochters. Dat begrijp je toch wel... :)

Maar liehief. Dat je aan me dacht! Met mn frans-vlaams-Nederlandse kind-op-komst.

Wie weet vind je wel niemand. Al hoop ik ook weer van wel. Want dit jasje moet natuurlijk gedragen worden.
En anders zullen Cis en ik er alsnog om vechten. Aangezien wij volgende winter zeker allebei een dochter hebben. Van 6 maanden.

NOVY zei

@Sanneke: nope. Gaat niet lukken.
@Cisca: ik vrees toch van niet hoor. Jasje is maat 68/74. Octavie's baby is nog maar net geboren!
Zo. Dus de melkboer maakt alleen meisjes? Tsja, als ik dat had geweten....
@Esther: helaas.
@Nicole: Nou, voorlopig ben ik het nog niet kwijt!

NOVY zei

@Astrid: Natuurlijk baar jij alleen dochters. Dom dat ik daar niet vanuit durfde te gaan!

Door zei

Ja, nou... ik heb 3 jongens zoals je weet. Maar leuk dat je het doorgeeft. Best een idee trouwens, ik heb vaak mooie kleding die toch in een zak verdwijnt. Ga ik ook eens doen!

Octavie zei

Octavie's baby is vanochtend voor het eerst goed gemeten en de score bedroeg maar liefst 56 hele centimeters. Hallelujah. Maar goed, past dat? Ik denk dat het nu echt nog veel te groot is...

NOVY zei

Hè, eindelijk iemand die het met me eens is :)
@Octavie: ik ook. Ik weet het zelfs wel zeker. Anders had ik het namelijk subiet naar je opgestuurd.

Repel zei

Wat ee leuk en lief idee van je! Wij hebben alleen jongetjes en die zijn al veuls te groot.

Ik hoop dat het leukste jasje dat ik in tijden heb gezien een heel leuk tehuis krijgt!

We krijgen het vervolg nog te horen hoop ik?

Inge zei

Hidde (nu een week of 14, net3 maanden) heeft een winterjasje maat 74. Dat hij toch zeker al een week of 3 a 4 aanheeft. Ik vind het wel prettig dat het wat groot is, hoef ik zn ledenmaten niet op te vouwen om m in zn jas te krijgen.

Cisca zei

@Novy, nee das wel heel groot nee. Ik dacht aan de Amerikaanse 6 maanden maat. (waarom ik dat dacht bij een tulpenjasje is mij trouwens een volstrekt raadsel...)Enniewee, die Amerikaanse zes maanden maat kon Kobus al na drie weken aan...

Miek zei

heb je 'm nog? ik lurk af en toe mee, en ik heb dus een bijna maatje 74- vijfenhalve mnd oude dochter met een oer hollandse naam, elske. ze past er vast in! :)

NOVY zei

Nou, het lijkt erop dat het jasje naar Elske-met-de-mooie-Hollandse-naam gaat. Als haar moeder (hoi Miek! En nou voortaan niet meer slechts lurken hè) tenminste belooft het jasje (mits nog in perfecte staat) als het niet meer past te sturen naar Cisca of Astrid. Of naar Joeltje.
(Stuur je me je gegevens? Bij tekstief, links op mijn blog, vind je mijn emailadres.)

Leuk hoor. Een loterij met 1 deelnemer.