zaterdag 30 januari 2010

A

Het was een vermoeiende dag.
En dat kwam niet eens doordat ik toch naar dat feest ben gegaan gisteravond.
(Ik wou eigenlijk gewoon een beetje chillen. Een beetje onderuitgezakt voor de tv hangen. De finale van popstars kijken. Dus vind ik het persoonlijk best van karakter getuigen dat ik om tien uur nog mijn oorlogskleuren aanbracht en op de fiets stapte om me door de sneeuw naar een kroeg te begeven.)

Weet u nog van het vorige feestje, twee weken geleden? Toen ik niet te veel had gedronken, maar de volgende ochtend toch gestraft werd, met zere voeten en stramme polsen?
Ook ditmaal was 'verstandig' (ik was al om half één thuis en broodnuchter) geen garantie op een frisse en fruitige day after.

Want ik deed bijna geen oog dicht vannacht. Misschien heb ik wel een heel uur geslapen, als ik alle hazeslaapjes optel.
Net toen ik in slaap viel stond Bo naast ons bed. Met buikpijn. Weer eens. (Wat is dat toch?)
Dus ik masseerde haar buik.
Nam haar een poosje bij ons in bed.
Bracht haar terug naar haar eigen bed.
Nam haar opnieuw bij me in ons bed.
Haalde een glaasje water.
Masseerde haar buik nog wat meer.
Verhuisde zelf naar haar bed.
Ging drie keer met haar mee naar de wc.
Verhuisde terug naar mijn bed toen Bo aangaf weer in haar eigen bed te willen.
Djiez, ik heb meer over de overloop heen en weer gewandeld dan met mijn hoofd op een kussen gelegen.

En daar kan ik dus niet tegen hè. Weinig slaap.
Daar word ik labiel van.
Vandaar dat ik vanmorgen dus zat te snikken toen ik mijn zoon zag watertrappelen voor zijn leven A diploma.
En opnieuw toen hij na het afzwemmen ging douchen, uitgleed over de fokking shampoozooi van iemand anders en snoeihard met zijn achterhoofd op de tegels van de douchevloer smakte. En ik grote tranen zag op dat gezichtje dat zoëven nog straalde van trots. (Gelukkig was hij een kwartier later voldoende bijgetrokken om zijn diploma in ontvangst te nemen.)

video

(Gaat het weer een beetje met uw arm, onbekende zwembadmevrouw met rode trui?)

En oja, het hoogtepunt van de dag (naja, niet heus natuurlijk; dat was het diploma): op de terugweg ( afzwemmen was in Buitenpost, Friesland!) zag ik gewoon mijn eigen blogkop hangen. Nah.




11 opmerkingen:

sanneke zei

Oh hemel, wat sneu, Merlijn zo met zijn achterhoofd op de tegels terwijl hij net in de feestvreugde van zijn eerste zwemdiploma zat. En sneu voor jou, zo weinig slaap. Maar ook: wat geweldig: een zoon met een zwemdiploma!Ik kijk er ook naar uit!

yvette zei

oooh wat een knapperd!! Mijn oudste zwemt nu al een jaar, maar het schiet niet heel erg op... maar we houden moed, en kijken ook uit naar de dag dat hij zijn felbegeerde diploma in ontvangst mag nemen! (en dan hopelijk niet met zijn hoofd tegen de tegels valt, ach arm joch!). Maar naar de film van Max en de maximonsters willen wij ook! de trailer was geweldig! En het boek hebben we Moos al zo'n 50.000 keer voorgelezen, dus we zijn echt heul benieuwd!! Veel plezier, enne welterusten voor vannacht!

Cisca zei

Joh, afzwemmen en slagen is gewoon snikwaardig. Ik gooi het nu steeds op de zwangerschap, borstvoeden, hormonen etc., maar ik snik gewoon wat af tegenwoordig. Dat krijg je met kinderen.

Gefeliciteerd voor Merlijn!

repel zei

Joe-hoe: ondanks de tegenslagen gefeliciteerd met het zwemdiploma! Ik zweer je: als de laatste hier zijn laatste zwemdiploma heeft gaat de vlag uit. Mèn, wat heb ik een hekel aan dat zwembad!

Nicoleke zei

Hoera! Goed van Merlijn zeg.
En ik heb dat gejank al bij een dochter van vrienden, dus ik wil niet weten hoe het bij mijn eigen koters (mochten die er komen) zal gaan.

Toet zei

Goed man, dat diploma. Joehoe!
Wel balen van die smak op de tegels. Hopelijk daar geen last meer van gehad??

Hoe was de film?

En Buitenpost?? *gaat zich afvragen waar de NovyFamily woont*

Joeltje zei

Gelukkig om te lezen dat jij ook moet janken van slaapgebrek, same here. Gisterochtend zelfs schoonouders opgebeld of T. daar mocht komen slapen zodat ik even bij kon tanken. EN dat terwijl hij gewoon doorslaapt. Maar ik ben MOEder dus altijd MOE.

En proficiat met Merlijn, hoe sneu..zo hard vallen..

Toaske zei

Hoera, diploma A in the pocket. Gefeliciteerd!!!
Envelop al binnen?

quirk zei

Daar komt die zere pols dus van.
Van Merlijn.
En hij is mooi he, Where the wild things are!

NOVY zei

@Toet: Groningen!
@Toaske: ja! Maar daar kom ik nog op terug!
@quirk: heel mooi. Zie stukje van vandaag.

Anoniem zei

Ik volg je blog al heel lang en geniet elke keer.
Heb me nooit afgevraagd waar je woont, maar nu zie ik ineens Buitenpost staan, HÉ dat is een half uurtje bij mij vandaan.
Ik weet, onzinnig stukje, maar ik moest het even kwijt.
Nog gefeliciteerd met je zoon zijn zwemdiploma, die jongste van mij heeft een paar weken geleden in Dokkum zijn A gehaald, en dat is inderdaad traantjes weg pinken.
En woensdag gaan wij naar die bijzondere film.

Groet Joke