dinsdag 15 november 2011

Elephant

De titel is een beetje raar gekozen. Dit logje gaat namelijk over mijn schoonmoeder en je kunt zeggen van mijn schoonmoeder wat je wil, ze is géén olifant.
En had ze tot voor kort eventueel nog het geheugen van een olifant, dat heeft ze nu ook niet meer. Want zo troffen we haar afgelopen zondag in haar huis aan: totaal in de war.
We belden de dokter, de dokter kwam, die belde de ambulance, de ambulance kwam, ze ging naar het ziekenhuis en daar bleek dat ze was getroffen door een herseninfarct.

Ik zal er niet al te ver op ingaan hier, omdat alles nog zo onzeker is: in hoeverre zal ze herstellen? Zal ze weer zelfstandig kunnen wonen? Gaat ze de rest van haar leven in een verpleeghuis doorbrengen? Zal ze haar kleinkinderen straks weer herkennen? We weten het niet.

Vandaag luisterde ik vier keer naar dit nummer.
Het is zo mooi!
En niet echt toepasselijk dus, maar wel tranentrekkend.

18 opmerkingen:

Trudy zei

Heel veel sterkte ermee hoor!

Tijmen zei

Best een ingrijpende gebeurtenis. Sterkte voor je schoonmoeder en jullie!

Terrebel zei

Muziek kan heel mooi troost bieden in tijden van onzekerheid. Sterkte!

Lehti zei

Toen ik dit weekend naar je blog surfte en daar geen nieuw leesvoer aantrof, ging ik wat grasduinen in je eerdere logjes. Toevallig stuitte ik toen op een mooie foto van je schoonvader, kijkend in de camera, tussen allemaal knuffels.

En nu, nu lees ik over je schoonmoeder. Met geen vrolijk nieuws. De muziek kan ik helaas niet horen. Want ik ben bij mijn ouders, die ik niet wakker wil maken.
Sterkte, ook voor Henk.

Limoentje zei

Veel sterkte!

Susy zei

Mens.
Sterkte.

Manon zei

Heel veel sterkte, Ief. Ook voor Henk en de kindjes. Verwen ze maar extra nu.

sanneke zei

Een klein defect in het lichaam met grote gevolgen. Sterkte voor jullie allemaal, lieve Ief. En dat liedje... prachtig.

Elise zei

Jeetje Yvon, wat heftig! Heel veel sterkte voor jullie allemaal...

jacq zei

Sterkte voor jullie!

Anoniem zei

Lieve Ief, Sterkte voor haar en voor jullie.
Zo'n onzekerheid allemaal op haar oude dag.

Mensen moeten gewoon op een ochtend met een glimlach op de lippen niet meer wakker worden. Niet op het laatst nog allemaal nare kwalen krijgen. Maar helaas hebben we dat niet (nog) niet voor het zeggen.

Liefs Muts Moon

Ri zei

Sterkte.

Heel veel naar nieuws in deze categorie meegekregen deze week. Het wordt echt herfst...

NOVY zei

Dank, iedereen! En @Ri: klopt, ik hoor allemaal nare verhalen om me heen....

Zuster_Klivia zei

jeetje wat een naar bericht :(

Ik hoop dat het een tia'tje is en de symptomen tijdelijk zijn...

Hou ja taai!

Kristel zei

Ach wat verdrietig. Sterkte.

Door zei

Ik zag dat je kaartjes aanbood 'wegens omstandigheden', maar dacht er verder niet bij na... Bah wat naar! Schoonpraten van m'n vriendin ook deze week, maar dat gaat weer goed. Hoop ik voor jullie ook!! Sterkte meis!!

Door zei

Schoonvader dus:)

NOVY zei

Het gaat naar omstandigheden heel aardig. Schoonmoeder moet naar een verzorgingstehuis maar verwachting is nu dat ze misschien over een tijdje weer 'zelfstandig' kan wonen.
@Door: dat was niet de reden hoor;). We hadden ineens zin om iets anders te doen nu de kinderen uit logeren waren.