donderdag 26 mei 2011

De radslagblessure

Bo maakt ongeveer 150 radslagen per dag. Dat zijn er zo’n 1000 per week, 4000 per maand.
Een beetje manisch is dat wel, ja.
Een radslagneurose zou je het kunnen noemen.
Me dunkt ook, dat je dat niet ongestraft kan doen.

‘Ik heb zo’n pijn aan mijn voet,’ klaagde Bo maandag ineens, tijdens de eerste etappe van de avond4daagse. Nadere inspectie leverde een merkwaardige rode zwelling op, bovenop haar voet. Als je er alleen maar naar wees, kermde ze het uit.

Dinsdag besloten we dat ze maar beter een avondje niet kon meewandelen (je mag één avond missen voor een medaille), gisteravond ging ze wel weer mee, maar volbracht de 5 kilometer grotendeels in de kinderwagen van Loïs.
Vandaag leek het me een goed idee om maar eens naar de huisarts te gaan.


‘Tsja, dat is flink geïrriteerd,’ concludeerde de dokter. ‘Het ziet er uit als een beginnende botvliesontsteking. Heb je zelf een idee waar het van komt? Doe je misschien iets speciaals met je...linkervoet?’
‘Neu,’ zei Bo.
Ik kuchte nadrukkelijk.
‘Nou ja,’ zei Bo.
‘Wat?’ vroeg de dokter.
‘Ik doe wel eens radslag,’ zei Bo.
'Wel eens,' zei ik.
‘Nou ja, best vaak,’ zei Bo.
‘En land je daarbij op je linkervoet?’ vroeg de dokter.
‘Uh-uh.’

Dus nu heeft ze voor minstens twee maanden een radslagverbod.
Dat wordt afkicken. Cold turkey.
Ook mag ze niet rennen, springen, of andere dingen doen waarbij ze haar voet zwaar belast; gelukkig is de sportdag van morgen afgelast in verband met de slechte weersvoorspellingen.
Verder hoop ik maar dat ze het redt.
Zonder radslag.

17 opmerkingen:

Terrebel zei

En dan denk je nog met een redelijk onschuldige verslaving te maken te hebben. Niet dus. Arme Bo...

Nicolet zei

oei dat is wel een zeer zwaar verbod voor een radslagverslaafde

Nicolekebolleke zei

Ooooh, herkenbaar!!
Ik deed vroeger altijd en overal n handstand. Tegen alle muren die ik tegenkwam en soms zelfs tegen mensen, haha!!

Sterkte voor Bo!

sanneke zei

Cold turkey afkicken van 150 radslagen per dag... Ik vond het al heel wat cold turkey af te kicken van 15 sigaretten per dag. En dan ook niet meer rennen of springen... Jemig, Bo! Sterkte er mee!
Jip en Nisse zitten hier overigens naast mij in opperste verbazing over 4000 radslagen per maand: 'Hoe kan ze dat?!'

sanneke zei

Vergeet ik nog helemaal te zeggen dat ik die foto dus echt prachtig vind.

Manon zei

Arme Bo!

Marielle zei

Oh jeetje, dat is wel sneu voor Bo. Afkicken valt niet mee. Sterkte voor jullie allemaal!

Mammalien zei

Ah wat zielig! En dat tijdens de avond4daagse...

Tijmen zei

Wat een tegenslag...
Sterkte voor d'r!

ChoCho zei

hihi, zo vaak radslag doen dat ze er een blessure aan overhoudt... dat word nog wennen nu het niet meer mag .... véél beterschap xxx

Door zei

Ach jee, die Bo! Gave foto zeg. Ik vond dat vroeger ook leuk, radslagjes doen. Sterkte Bo!!

Herma zei

Ha! Jij bent ook een me dunkt-zegger!
Maar, 150 radslagen PER DAG? Als in: el-ke dag?
Nee, maar nu ben ik echt van slag. En school dan? Het kind moet toch af en toe ook eens een hapje eten? Goddank heeft het arme schepsel nu een radslagverbod. Kan ze eindelijk eens beginnen met leren lezen...
(knipoog, knipoog, knipoog etc. Ik snap natuurlijk ook wel dat ze dat allang supergoed kan)

Lehti Paul zei

Misschien is radslag met zijwieltjes een idee? Komen die toch nog van pas. ;-)

NOVY zei

@nicolekebolleke: haha trouwens, tegen mensen???

Wendela zei

O, Bo, hoe moet dat met de voorstelling en acrobatiek? Muziek draaien dan maar? Probeer over 2 maanden de arabier, land je lekker op twee voeten. Of gaan ze dan beide opzwellen? Mmmmmmm....

Yvonne zei

Ik heb vijf minuten naar de foto zitten staren. Wat mooi zeg.

Minder mooi voor Bo natuurlijk, ik hoop dat ze de drooglegging redelijk door komt.

Jacq zei

Radslagen maken als dwangneurose; ik heb er hier ook zo één (L.) rondlopen. Ronddraaien, beter gezegd. Met vergelijkbare draaicijfers denk ik, maar vooralsnog zonder blessure. Ik vraag me af of hij cold turkey zou kunnen stoppen. Draait al 2,5 jaar.