dinsdag 19 oktober 2010

Geen king size family bed, maar wel een tripp-trapp bankje


Ik had eens verteld aan Bo en Merlijn, dat als mijn vader vroeger op zakenreis was, ik altijd bij mijn moeder in bed mocht slapen.
Dus de eerste avond van Henk’s afwezigheid moest ik met lede ogen toezien hoe ze, toen het bedtijd was, gewapend met hun eigen kussens het ouderlijk bed indoken. Op de voet gevolgd door Loïs. Nou zijn wij helaas niet gezegend met een king size family bed – we behelpen ons op een bescheiden 1 meter 60, dus ik keek naar de overgebleven strookjes leeg matras, zo’n vijftien centimeter aan weerszijden, en vroeg: ‘En waar moet ik dan straks?’
Ja. Dat was eigenlijk best een goeie vraag.
Bo: ‘Euh, gewoon....’
Merlijn: ‘....aan het voeteneind?’
‘Nouja,’ sprak ik vertwijfeld en een beetje sip: ‘dan ga ik wel in het bed van een van jullie.’
Maar dat scheen dan weer voorbij te gaan aan de essentie van het bij mama in bed slapen.
Ook weer waar.
Inmiddels zijn we overeengekomen dat Merlijn in het bedje van Loïs slaapt, dat ook op onze kamer staat (zijn eigen voormalig bed, feitelijk, maar nu dan gehalveerd in lengte) en ik met de meiden in mijn eigen bed. Geen idee of dit nog logisch is, of eerlijk, maar we kunnen ons er allemaal in vinden. En dat telt.
Ah, het interesseert u waarschijnlijk geen zier wie hier bij wie in welk bed ligt, hè.

Iets anders dan.
Weet u wat ik vandaag kocht? Nou, nou? Of eigenlijk kreeg, voor het luizige bedrag van 20 euro? Van de peuterspeelzaal die aan interieurvernieuwing doet? Nou, nou?
Een tripp-trapp bankje! Een tripp-trapp breed genoeg voor drie kindjes! Isn’t that unique or what!? Die worden al heel lang niet meer gemaakt! En het is niet alleen het nostalgische retrogevoel, het is ook nog eens reuze handig! Bankje past precies aan korte kant van tafel en levert in een klap vele kinderzitplaatsen op!
Tadaa:



19 opmerkingen:

de Brassers zei

Dat vind ik nog eens een gaaf bankje!! Ik wist niet eens dat ze bestonden. Gelukkig zijn onze kids er te groot voor dus ik hoef niet jaloers te zijn.
Wij lossen het "probleem" van het op papa zijn plek slapen (als hij weg is) op door ieder 1 nacht naast me en de rest van de week heb ik dan een heel bed voor mijzelf.
Misschien een idee voor een volgende keer?

Susy zei

Wat een gek ding! Geinig.
Het lijkt op een langgerekte TrippTrapp.

Ik lig elke nacht op 15 centimeter sinds Tijl al maanden 'zijn' deel opeist.
Daarom ben ik maar flink wat kilo's afgevallen.
Je moet toch wat.

NOVY zei

@Susy: Ehm. Het ís een langgerekte Tripp-Trapp.

Susy zei

Dat zeg ik.
Dat lees ik.
Nu dan ook.

Beter lezen.
Ik was afgeleid door die foto die in de eerste instantie een rare verhouding leek te hebben.

Herma zei

Eventueel kan er nog iemand op slapen?

Inge zei

Ooooh die wil ik ook! Hadden ze er nog meer? En gezellig zo met zn allen in één kamer dan maar. NOg wat geslapen?

Liene zei

Oh, dat bankje is echt gaaf ... Leuk als je tegen dat soort dingen aanloopt!

ChoCho zei

Dat bankje vind ik dus écht een prachtige vondst - nog nooit gezien, maar ik vind het prachtig :-)

inge zei

wat een gaaf bankje idd!
en gezellig hoor, met z'n allen op 1 kamer en met z'n 3tjes in bed.. als papa hier in het buitenland is, heb ik nog meer ruimte dan ander met de kleine man alleen in bed, heerlijk =)

sarah zei

Wat een geweldig bankje is dat! Nog nooit in mijn lange leven gezien, ben fan! Ga op zoek! Nu!

Cisca zei

Jaaaa, ik wil er ook eentje. Zo'n Tripp-Trapp bankje.

En euhm, met het risico om nu als een ontaarde moeder en vrouw te klinken, I love, LOVE, it, wanneer ik het bed voor mezelf heb. Lees: ik slaap heerlijk als de melkboer van huis is, en dan komt er dus echt geen kind in mijn bed. En het is nog wel een kingsize.

Henk Mekkring zei

Mijn familie is the best... en het bankje ook....

XXXX

NOVY zei

@Henk: Hoi schattie.

Manon zei

Dat is eigenlijk het enige hier in huis waaraan ze niet kunnen tornen: er komen geen kindjes in mijn bed.

Enige uitzondering was een nacht dat Oudste een keertje of wat haar bed volscheet. Diarree. Toen legde ik haar maar naast me om haar op tijd naar de wc te kunnen helpen :-).

Judith zei

gezellig toch met z'n allen in beD! en het bankje is helemaal top! goede aankoop!

Door zei

Het Tripp Trapp tijdperk ja, dat hebben wij ook gehad. Ik slaap these days met alleen jongste op pappa's plekje. Vanavond komt paps weer thuis, maar helaas slapen we vannacht maar tot 4 uur. En dan.... op vakantie!!!

Toet zei

Nou ja. Die wil ik nu dus ook. Ik wist niet eens dat ik die wilde. Maar wel dus. Nu. Waar????

Iben zei

Hardop lachen om "Ah, het interesseert u waarschijnlijk geen zier wie hier bij wie in welk bed ligt, hè."

NOVY zei

@Iben: zo leuk hoe wij bij elkaar stukjes altijd de leukste zinnen eruit halen :).