maandag 25 oktober 2010

Pretty in pink/ meisjes met roze haren/ spijt als haren op mijn hoofd



Vandaag gingen we met onze dochters naar de kapper. (Ja, op maandag. Ik weet niet waar iedereen dat toch vandaan haalt, dat kappers ’s maandags geloten zijn, maar die van ons is gewoon open.)
Loïs, die werd heel schattig van de knipbeurt en Bo, Bo’s haar werd zo goed! Zo goed dat ze, na zichzelf uitgebreid te hebben staan bewonderen in de spiegel, heel beslist en overtuigend zei: ‘Maar nu moet het nog roze.’
En ik – u mag het een moment van verstandsverbijstering noemen, ik noem het een jolige stemming rondom de begonnen herfstvakantie – zei: ‘Ja. Dat doen we.’

Dus we gingen naar dat rare haarwinkeltje waar ze de gekste kleuren (uitwasbare! uitwasbare!) haarverf verkopen, kozen de beste kleur roze uit en fietsten naar huis.
Over wat er zich vervolgens in de badkamer afspeelde weide ik beter niet teveel uit (nja, er ontstond enige paniek toen ik zag dat ik de oren en de rug en het voorhoofd van mijn dochter ook roze aan het verven was en nog meer toen ik merkte dat het er niet af ging met een doekje met water en zeep noch met crème noch met aaah! En toen deed ik natuurlijk radeloos mijn handschoenen uit en werden mijn handen en nagels óók roze en oja, zometeen moet ik nog maar even kijken of ik toch niet nog met Cif de roze waas uit de douchebak geschrobd krijg), maar laat ik het erop houden dat het gelukt is.
En dat we een dolgelukkige dochter hebben.
Ghe.




Om toch nog even wat (omgekeerde) bevestiging te halen belde ik net met oma en biechtte het verhaal op. ‘Oh nee!’ riep mijn moeder. ‘Néé toch, ze heeft zulk mooi blond haar!’
Mis, mam.
Ze had mooi blond haar.


25 opmerkingen:

sanneke zei

Oh, maar roze staat haar geweldig. Eigenzinnige dame!

De Repel zei

Ultiem mooi.

Het haar
Je dochter
Jij
Je log

Jolanda zei

Hahaha! Geweldig. Wat zal ze je een TOP moeder vinden dat ze dit mag van je. En wat heeft ze een geweldig verhaal voor later!

iben zei

hulde aan jou en stoere Bo! Het kind kan ook álles hebben hè?!

quirk zei

Het staat haar hartstikke goed inderdaad! En wat tof dat je haar dat laat doen. Dat had van mijn moeder op die leeftijd nooit gemogen! Nu nog niet eigenlijk, haha.

NOVY zei

@Sanneke: Staat goed hè. En ja, eigenzinnig is ze zeker!
@Repel: dank je :).
@Jolanda:ha, ik hoop het.
@Iben: érgerlijk is het!

NOVY zei

@quirk: haha

Judith zei

hahahaha t staat superleuk juist!!!!!!!!!!!is t echt uitwasbaar????

Susy zei

Jij pink lady mother jij!
Super leuk!

Ik besluit om morgen niet te moeilijk te doen over de oogschaduw....

gewebkijk zei

ik word hier heel blij van... :-)

Cisca zei

Gaahaaf! Ik droeg zaterdag een knalroze pruik. Maar dat is lang niet zo gaaf.

Daan zei

Geweldig!! zo had Roof vorig jaar blauw haar (en ik blauwe handen en nagels ;-0 )

Nicolekebolleke zei

Zoals ik al zei... wat ben jíj een coole mama!
En je dochter is natuurlijk mega stoer.

ChoCho zei

ROZE ? neeee toch ? :-s

esther zei

Tjeee. Ze ziet er geweldig uit inderdaad! En ze lijkt wel 14.

Manon zei

En cool dat ze er Pink Ribbon-maand voor gekozen heeft. Coole Roze Bo.

Yvonne zei

Stoer hoor!! Ik heb mijn haar in veel kleuren gehad, maar dat wel plukjes, helemaal heb ik nooit gedurfd.

Evi zei

Wauw! Wat een lef zeg! :-) Stoer hoor!

Moosmade zei

Te gek! Mijn dochter vraagt ook al tijden om roze haar... ze is viereneenhalf... maar ach... hoe erg is het... roze haar ;-) Dus: waar heb je de verf gekocht???

Anoniem zei

OMG!!!!
Dit laat ik niet aan Isabelle zien. Die moet het doen met een rose/rode/paarse/blauwe extention. 1 welteverstaan per keer.

Maar het past wel helemaal bij Bo. Van wie zal ze dat extravagante nou toch hebben.... Enig idee jij??

Liefs en geniet lekker van die mooie meid! Daar ga je nog een hoop lol mee beleven verzeker ik je!

Liefs Muts Moon

Toaske zei

Nou, ik vind het haar hartstikke goed staan. Stoer dat ze dat mocht.

En herkenning hoor, dat alles onder zit. De Man verfde een paar maanden geleden mijn haren zwart. En niet alleen mijn haren, maar ook een heleboel huid! :-(

Anoniem zei

oh geweldig weer een typische Yvon actie!!!!
Dat zou ik nou niet durven/kunnen/willen/aankunnen! haha
nee met Carnaval oké, maar zo in het normale leventje een dikke vette NEE.

Maar ik moet eerlijk toegeven het staat haar wel ontzettend gaaf!!

manja

Maartje zei

Oh! Jaloers! Ik heb PRECIES zulk haar gehad, met tussenpozen blond/paars van mijn 15e tot mijn 18e, daarna volgden de dreadlocks en nu heb ik saai steil lang blond haar!
Maar ik denk dat ik exact dezelfde kleur had en bij mij ging het er telkens gewoon uit hoor, alleen de laatste roze waas duurt lang en kan lila/grijzig worden... Maar hé, gewoon zo min mogelijk wassen, dan duurt het lekker lang!

Soes zei

De zus van mijn vriendin (die rond de 60 is) heeft exact hetzelfde kleurtje.
Echt. Haar andere zus (65) heeft het knalrood.
Ja, hartstikke maf.

Maar bij Bo vind ik het heel leuk.

Inge zei

Het staat dr wel! En wat is nou een half jaar op een mensenleven :-) Denk wel dat ze als ze later de foto's ziet denkt: NEE!! (dat heb ik met de foto's van mijn Madonna stekelkoppie van toen ik 10 was).
muts Inge