vrijdag 18 juni 2010

Ik ben jarig maar er klopt iets niet

Ik ben jarig maar er klopt iets niet.
De zon schijnt namelijk niet.
En ik ben verkouden. Met keelpijn van betekenis en een dicht oor.
Dat hoort niet zo, mensen. Want op 18 juni is het - waar ik ben - altijd mooi weer. Altijd.
En, op 18 juni, ben ik het bruisend en stralend middelpunt van het universum. Altijd.
Maar vandaag dus niet. Ik straal niet, ik bruis niet. Ik snotter.
Dus ik hoop maar niet dat deze dag exemplarisch is voor het jaar dat voor me ligt, want dan ben ik nog niet jarig. Zeg maar.

Enfin.
Om een vorig jaar gestarte traditie in ere te houden geef ik mezelf wel een liedje cadeau. En koos ik vorig jaar nog voor iets hips en actueels, vandaag geef ik mezelf een liedje uit 1988; het wonderschone jaar waarin ik zeventien werd.

18 opmerkingen:

inge zei

hiep hiep van harte. beterschap.
prachtig nummer.
wordt ondanks alles ook vast een prachtige dag.
in ieder geval een prachtig jaar!

Judith zei

gefeliciteerd!!!!!!

Herma zei

Hartelijk gefeliciteerd met uw negenenzeventiendertigste verjaardag!
En meteen ook maar van harte beterschap gewenst!

Nicolekebolleke zei

Met eveneens een snothoofd en keelpijn wens ik je een hele fijne verjaardag.
Ondanks..

Dus.

*KUS*

Ri zei

Goede keus. Prachtig nummer.

Hoop dat je snel opknapt.

ChoCho zei

Van Harte XXx

Susy zei

Ja maar ja maar,
dat is een té triestmooi liedje
om er op je verjaardag tegenaan te gooien!
Zo gaat de zon nooit schijnen!
Kies liever voor iets vrolijks,
iets unieks, een glimlach van muzieknoten....
Hier dan, voor jou.
http://www.youtube.com/watch?v=QLoQJVajLXI


My dear Novy, a very very very happy birthday.

Susy zei

Fok.
Reactie weg.
Nog eens:

Ja maar ja maar, dit is ook een veel te triestmooi liedje voor een verjaardag!
Kies liever voor iets vrolijks, iets uniek, een glimlach van muzieknoten...
Hier, voor jou:

http://www.youtube.com/watch?v=QLoQJVajLXI

My dear Novy, a very very very very happy birthday.

Susy zei

Oh. Nou.
Dúbbel gefeliciteerd dan maar.

Ja nee hee ho,
Tracy's Fast Car.
Dat is werkelijk prachtig,
tell me about it.

NOVY zei

@Susy: thanks dear. Voor (tweemaal) zo'n wonderschoon verjaardagslied! Je hebt helemaal gelijk: veel passender.
Maar weet je, toen ik dus zeventien werd hè, toen kreeg ik an mijn vriendinnetjes die lp (elpee) van Tracy Chapman. En daar moest ik vanmorgen aan denken.
Ds.
Vndr.

Toaske zei

van harte gefeliciteerd! Mooi nummer.

Jacq zei

Oei, zanger Rinus, da's wel pure verwennerij op je verjaardag.

Door zei

Van harte proficiat!!! Volgend jaar ben je gewoon weer even stralend als altijd. Ik regel wel zon voor je.

baasbraal zei

Ow, wat zingt en speelt ze toch woestmooi, die meid! Ik wens je erg veel beterschap en een prachtig jaar ondanks dit enigszins teleurstellende begin.........

Joeltje zei

Hieperdepiepenbeterschap!

En mooi nummer, briljant zelfs.

Judith zei

Als ik dat album hoor, ben ik weer helemaal terug in de wereldwinkel in Assen...
Gefeliciteerd met je verjaardag!

Frank zei

Happy day of birth, ehm... yesterday.

Wondelgijn zei

Alsnog Proficiat!! Veel geluk en vooral GEZONDHEID gewenst in dit levens jaar!! ;-)