donderdag 17 juni 2010

Een rare leeftijd voor iemand van zeventien

Morgen worden wij 100.
Wij, als in: ons gezin. Geteld in hele jaren per persoon.
Wij verjaren hier tegenwoordig in lustra. Als het goed is worden we over 20 jaar 200.
Maar laat ik dáár vooral nog even niet aan denken; dat ik morgen 39 word is al erg genoeg. Ik kan u dit zeggen: 39 is echt een heel rare leeftijd voor iemand van zeventien.

Ik hou het er dus maar gewoon op dat we met z’n allen 100 worden.


We hebben nog een tijdje met het idee gespeeld om een groot feest te geven. U weet wel: 100 mensen uitnodigen, 100 verschillende hapjes maken, dat.
Maar bah: helemaal geen zin in zo’n feest.
Feest = gedoe. Feest = duur. Feest = pfff, gedoe.
Dus geen feest.
Lékker. Geen feest.

(Alleen maar een klein feestje. Dûh, ik ben natuurlijk wel járig.)

21 opmerkingen:

Natasja zei

Wij zijn pas negentig :-)! Maar hebben dan ook geen Loïs. Dat scheelt.

En voor een felicitatie moet je toch echt tot morgen wachten, hoor.

Jacq zei

Wat grappig dat je zoiets uitrekent ;-) Heerlijke associatieve hinkstapspronggedachte aan de vooravond van je verjaardag. Wij zijn 97 met z'n zessen. Op 18 december bereiken wij jullie mijlpaal. Kunnen we er precies twee weken van genieten tot A negen wordt. Nou ja, nog mazzel dat de mijlpaal niet op de verjaardag van E&F valt, dan hadden we een lustrum van 1,5 minuut gehad :-)

tikje wit zei

...wij zijn met zn 3en 72... Maar meer dan de helft komt van mij...Brrrr...
Maareeeh, word je nou morgen 17, of 18?

quirk zei

39 is nog geen 40.
Helpt dat?

Anoniem zei

Haha, wat een rekensom! Wij worden op 21-12-2011 (mooooie datum!) 100 met z'n drieen!
Hele fijne oudjaarsavond gewenst vanavond!

En morgen wordt vast toch een knalfeest. Je wordt maar 1x 18!
Komt vanzelf hoor, dat je je gevoelsleeftijd aan gaat passen. Op een gegeven moment past je levenservaring gewoon niet meer bij je gevoelsleeftijd.
ik ben jaren 23 geweest, maar ben nu al weer 5 jaar 37. It feels great!

liefs Muts Moon

Nicolekebolleke zei

Oei.
Wij zijn 71 samen.
Goh.
Als je het zo bekijkt... apart.

Fijne dag morgen, happy 17!!!

Cisca zei

Ja. Wij zijn dus, euhm..., ook 71.
Zeg Nicoleke, dan is jouw lief ook een stukje ouder dan jij he? Net als die van mij.

Eigenlijk zijn wij trouwens pas 65. Net als jullie gezin eigenlijk pas 88 wordt morgen.

En joehoe, vast gefeliciteerd voor morgen. En minstens net zo belangrijk, gefeliciteerd voor Cisca. Want op 18 juni 2010 wordt Keesje geboren. Tenminste, dat denk ik.

Joeltje zei

We zijn 65. Piepjong dus..

Ri zei

Alvast gefeliciteerd.

Hier een stel dat pas 61 is, kat niet meegerekend.

NOVY zei

@Jacq: haha, ja dat was kort geweest.
@tikje wit, Moniek: 18? Morgen? Welnee, ik blijf gewoon zeventien.
@Cisca: ja, want dat heb ik dus voorspeld!

Natasja zei

@Novy: Ik zou morgen toch 18 worden als ik jou was. Dan mag je alcohol drinken. Woei, dan wordt het leven toch léuk!

Anoniem zei

ik vroeg mij nog af of u de reactie die ik op een ouder blog heb achter gelaten gelezen heeft. Ik wil nog sorry zeggen voor het feit dat het misschien wat hard overkomt, dat was namenlijk echt niet mijn bedoeling. Ik vraag mij af hoe het nu met Bo is.

groetjes, Eefje

NOVY zei

@Eefje: welk blog? Ikweethetevenniet.

inge zei

alvast van harte! samen honderd klinkt goed =)

Astrid zei

Whaa, dat is echt stoer man. Samen 100 worden. Wij worden hier. Eh. Eh. Samen 75. Op 1 juli. Tsjen, dat is dan wel weer een mooi rond getal zie ik nu. Maar toch niet zo leuk als 100. Nee. Bijlange niet.

Toaske zei

Gefeliciteerd met samen 100. Wij waren afgelopen weekend ook op een 'samen 100 feest' van vijf mensen (twee volwassenen en drie kids). Was leuk!

Anoniem zei

de blog BMI 13,78.

eefje

Natasja zei

Zo, nu ben je echt jarig. Gefeliciteerd, meid!

Yvonne zei

Gefeliciteerd! :)

sanneke zei

Wij zijn nu 83 en op de 25ste 85! Wow, ook een bijzonder jaar dus!

Liene zei

Hi hi, nou gefeliciteerd met jullie 100 jaren dan! Wij hebben op8-8-8 gevierd dat we bijelkaar 80 jaar werden.