zondag 6 juni 2010

Ver weg feestje

Mijn halfzusje woont in (op?) Hawaï. En hoe zeer dat ook tot de verbeelding spreekt, soms is het gewoon eventjes stom.
Gisteren, op 5 juni, werd haar dochtertje, mijn nichtje, drie jaar.
Mijn enige nichtje. Dat ik nog nooit heb gezien, in levende lijve.
Gelukkig word ik regelmatig voorzien van filmpjes van het allerschattigste meisje met de enorme bos blonde krullen en heb ik daardoor het gevoel dat ik haar een beetje ken, maar toch: ik had gisteren (of: afgelopen nacht eigenlijk, want 11 uur tijdsverschil) wel heel graag op haar verjaardagsfeestje willen zijn! Al was het maar om haar moeder op de ukelele te horen spelen...
We zijn al eens aan het sparen geslagen voor een reis naar Hawaii, maar toen ging de wasmachine kapot, en toen de auto, en nouja, toen waren we weer terug bij af. U kent het wel. Ik overweeg wel eens om alleen te gaan, want kosten meer te overzien enzo, maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet: ik wil met z’n allen! Want mijn zusje heeft onze kinderen ook nog nooit gezien, behalve Bo dan, toen ze net was geboren.
En zo’n Hawaïreis lijkt me ook eerlijk gezegd wel een ervaring die ik gewoon wil delen met mijn gezin.
Enfin.
Vandaag bakte ik Hawaiian pancakes, met de mix die ik een tijdje geleden opgestuurd had gekregen. Een pannekoekmix (just add water) op basis van de wortel van een of andere tropische plant, Taro.
Nou. Werkelijk. Waanzinnig! De lekkerste pannenkoeken die ik ooit heb gegeten! Ik moet echt zorgen dat ik dat spul ga importeren, ik zweer u ik word rijk.

13 opmerkingen:

Nicolekebolleke zei

Ver weg familie sucks. Ik weet er alles van...

Susy zei

Hawai man.
Djiez.
Maar ráár hè, een nognooitinhetechtelevengezien nichtje.

Je moet erheen.

sanneke zei

Gefeliciteerd met je nichtje! Ik heb ook maar 1 neefje en die woont ook al zo ver weg. Nou ja, wel dichterbij dan jouw nichtje, maar zuid Frankrijk is toch ook te ver weg om even bij hem langs te gaan op zijn verjaardag. Via Skype kon ik hem vorige week toch een fijne tweede verjaardag wensen.

Cisca zei

Sparen en gaan! Hawai is volgens mij echt super. Komt zij ook nooit naar Nederland dan?

Tienke zei

nee, ik kom nooit naar nederland, sorry. maar binnenkort wel hoor, als al het papierwerk in orde is.

een taropannekoeken busines, yeah. ik groei ook taro in de tuin, maar die vervelende zwijnen komen steeds alles opeten. binnenkort ook maar pig op het menu zetten, wat een luxe, jagen vauit je bed..Aloha

Floor zei

Oh lijkt me ook een ervaring met het hele gezin naar hawai.
en importeren die handel , ik wil ze proeven...

Anoniem zei

Oh dat klinkt lekker! En jullie gaan er vast komen, op Hawaii!

muts Inge

inge zei

en dan te bedenken dat mijn zus op nog geen twee uur rijden woont en hier al bijna twee jaar niet is geweest.. (wij daar wel.)

dat goedje klinkt idd lekker, doe maar rijk worden ermee en dan kun je lekker naar hawaiiiiii =)

Toaske zei

Ik stel een nieuw hollandse hawaiiaanse pannenkoekparty voor. Wij betalen entree en jij hebt dan ook zo dat geld voor al die tickets bij elkaar.

Joeltje zei

Ik ga voor het idee van Toaske, lijkt me prima!

Een zus op Hawaii. Tis niet naast de deur nee. Hoop dat jullie snel ´s kunnen gaan!

Daan zei

Ik wens jou de grote hoofdprijs in de loterij, kan je fijn met z'n allen naar je zus op Hawai!!

-x-

quirk zei

Daar is Lost opgenomen.
Daar moet je heen!

O ja, ook voor je zus natuurlijk..

Nicole zei

Zo heb je toch een beetje Hawaiï in huis,

En ik zal nooit meer zeuren dat mijn zussen helemaal in Utrecht wonen...