donderdag 24 juni 2010

Een en al hoogtepunt hier

Het regent diploma's en rapporten. Zo haalde Bo vanmorgen haar Zwemvaardigheidsdiploma 1. Of het super-zwembrevet ofzo. Een vervolg op het C-diploma in elk geval. (Waar ik overigens allemaal lekker niks mee te maken heb, dat doet ze allemaal met schoolzwemmen. Ik mag alleen komen kijken bij het afzwemmen.)
Dinsdag 'moet ze op' voor haar trapeze diploma A. (What the f*ck? Trapeze-diploma?) en ze kreeg haar rapport deze week. Een goed rapport. Net als dat van Merlijn trouwens. Na de vakantie gaan ze naar respectievelijk groep 5 en groep 4.
En Loïs ging naar het consultatiebureau. En daar zei de arts: 'Goh, ze kan al twee woordjes achter elkaar zeggen'. En, nee, toen zei ik niet dat ze ook al Shakespeare kon citeren. Ik hield gewoon wijselijk mijn mond en knikte vriendelijk. En thuis ontdekte ik dat ze precies net zo groot en zwaar was als Bo en Merlijn met 2 jaar en 1 maand: 91 centimeter en 13 kilo.
Lollig hè: alsof we drie keer hetzelfde kind hebben gekleid.

Goh. Echt een kazig logje dit.

Maar ik maak het goed!
Want net leegde ik mijn iPhone en kwam foto's tegen van een (totaal vergeten!) uurtje dat ik met Loïs doorbracht in de Prinsentuin (een van de fijnste plekjes van de stad).




En oja, deze foto vond ik ook. Het is het interieur van een koelkast. Die van de buren. Ik was zo geïntrigeerd door de inhoud, ik móést het gewoon even fotograferen.
(Ze zullen deze publicatie toch niet als een inbreuk op hun privacy opvatten? Het is niet echt een versvoorraad om je voor te schamen, lijkt me.)



12 opmerkingen:

Nicolekebolleke zei

Wat heb je toch altijd heerlijke logjes! Vermakelijk.

Maar die koelkast.
Mijn hemel.
Ik weet even niet wat ik moet zeggen!

En Loïs... wat wordt dat een hartenbreker... echt wel!

Oh... én proficiat met de diploma's enzo!!!

Judith zei

leuke foto's toch! ook die van de koelkast!

quirk zei

*kijkt naar eigen koelkast*
*kijkt naar koelkastfoto*
*schaamt zich diep*

Hee goed man, al die diploma's!
Gefeliciteerd!

Door zei

Ziet er toch wel wat anders uit dan mijn koelkast haha.

Ik lach me rot om je logje, leuk!! Lekker zoveel diploma's toch?!

jacq zei

Ooooo, die koelkast! Die is niet echt toch? Zeg me dat die niet echt is. Zulke perfecte mensen met zulke perfecte koelkasten bestaan helemaal niet. En wonen al helemaal niet naast mensen die ik ken. Je brengt me werkelijk in staat van verwarring. Van Loïs, die is - in al haar perfectheid - dan weer wel echt is. En als de ene echt is, dan is de andere ... eh ... ook echt.... Arghhhhh!

(Ja, als mijn buren een foto van mijn koelkastinhoud zouden loggen, zou ik dat als een grove inbreuk op mijn privacy beschouwen. Behalve dan als mijn koelkast er zo uit zou zien als die van jouw buren; dan loggen ze maar raak om wereldkundig te maken hoe geweldig ik ben, koelkastgewijs dan.

jacq zei

Overigens, dat kleien hè. Realiseer je je dat ik dat nu nooit meer als een onschuldige kleuterbezigheid kan zien.

Toaske zei

totaal in shock door die koelkast. Gossie, wat is het hier dan een 'ongezonde' boel in dat koele ding!

The Dutchess (a.k.a. Tat) zei

http://www.watchmyfridge.com/

Guusje zei

Hahahaha, leuk die buurvrouwfoto!

En proficiat met de kleintjes!
Altijd goed, zo goed.

Groetjes Guusje

Iben zei

Zet je beeldige foto's van het kind op 't internet, waar reageren mensen op? Op een koelkast.
Maar fijn zeg, al die hoogtepunten. Well done well done.

rudy kaals zei

aardappels in de koelkast ja? curieus!

inge zei

hahaha die koelkastfoto! hoe gezond kun je eten ; ) en dat filmpje hieronder dan, hahahahahahahaha!!! #wilstiekemookiphone #nietverdervertellen