donderdag 5 november 2009

Alleen dat lonely begrijp ik niet helemaal. Dat is toch geen reclame?


Ter gelegenheid van een etentje dit weekend ( Stop, Janke, niet verder lezen) ga ik mijn fameuze en niet te overtreffen chocoladetaart maken. Hoewel, niet te overtreffen...het zou kunnen dat ie ditmaal toch nog lekkerder wordt dan anders. Want als ingrediënt kocht ik vanmorgen Tony’s Chocolonely, ongetwijfeld de chocolade met het beste verhaal; als u tijd heeft en van chocolade houdt zou u het eens moeten lezen. Over Teun (Tony) van de Keuken van het programma Keuringsdienst van Waarde, die met Chocolonely slaafvrije chocolade garandeert. (Slaafvrij? Hoezo slaafvrij? Slavernij, anno 2009? Ja dus. In Ivoorkust worden honderdduizenden kinderen gedwongen op cacaoplantages te werken. Ze krijgen niet betaald en mogen niet weg. Dat is slavernij.)
Ik zeg: iets dat zo lekker is als chocolade zou niemand ongelukkig mogen maken.

(Ik viel overigens gewoon op de verpakking, hoor. Dat u niet denkt dat ik elk product in de winkel naspeur op de aanwezigheid van een Max Havelaar keurmerk. Zou wel goed zijn, maar nee dus.)


Geprikkeld door mijn eigen verhaaltje van gisteren, liep ik in de supermarkt ook nog éven langs de vla-afdeling. Gewoon, om eens te kijken hoe dat er nou tegenwoordig uitzag, hopjesvla. Ik kon het niet vinden. (Wel zag ik caramelvla en even dacht ik: zou dat tegenwoordig...? neh, dat zal toch niet...?)
Goed. Ik zie daar dus zo’n jongeman die het zuivelvak staat aan te vullen en ik zeg: ‘Hoi. Verkopen jullie hopjesvla?’
Hij: ‘Zeker wel mevrouw,’ en grist met een soepel gebaar een halve literpak uit het onderste schap. ‘Voila!’
Ik: ‘Vies hè.’

21 opmerkingen:

NOVY zei

Haha. Dat laatste zei ik natuurlijk niet echt. Ik zei: 'Ah, dank je wel.'
En vanavond eten we dus hopjesvla.

Soes zei

Hahahahaaaa.
Nou, ik ben benieuwd.

Soes zei

Speciaal voor jou gezocht...
http://www.ranktones.com/nl_NL/ringtone/DOMO+vla+%28jaren+80%29

In die makkelijke pakkennnnn.

gewebkijk zei

nu moet ik gelijk weer denken aan worteltjestaart...

Anoniem zei

Yvon, ik moet vrijdag nog een goed toetje hebben! Kan je me het recept ff mailen????

liefs muts moniek en mutsje isabelle

NOVY zei

@Moniek: Het recept van hopjesvla?

NOVY zei

@Soes: de link doet het niet. Maar wat een geweldig relamelied was dat. Ja! Hopjes, vanille en chocola..... Aardbeien en blanke vla

Soes zei

Linkjes maken. Hoe moet dat hier?
Maar je kunt hem plakken in je adresbalk?

Toet zei

Hahahahahahahahahaha. Die laatste zin.

Ook al zei je het niet echt lees ik nu. Toch gelachen! :)

Ik koop die chocolonydingeschocolade ook regelmatig. Doet ut ook goed als cadeautje voor ergens bij. Super initiateif namelijk. SLaafvrij. Helaas niet kcalorievrij....

NOVY zei

@Soes: ja, nu doet ie het wel!! Ik had het laatste tekentje niet gekopieerd. denk ik.

Zeeuwse Mama zei

Dat vraaaaaaaaaaaaaaaagt om een recept Yvon, dat snap je wel, ik ben nl ook dol op chocolade, vooral op slaafvrije chocolade ja, en zeker als het ook nog eens een taart wordt!!!

sanneke zei

Hij eet alleen niet lekker, de Tony chocola. De reep is net iets te hoog en de deukjes er in te laag of zo, waardoor ik nou al een paar keer mijn tandvlees geschaafd heb. Dit klinkt miepig en idioot, ik weet het, maar ik vind het zo jammer van die lekker én slaafvrije chocola.

Joeltje zei

Waar verkopen ze die, slaafvrije sjokela? Is Cote d'Or dan ook door slavenkiendjes gemaakt?

*moet nu janken want ziet Dobby voor zich.. the all time favourite slaaf*

Anoniem zei

Nee muts, het recept van de chocoladetaart natuurlijk!!

Liefs Muts Moniek

Cisca zei

Ik wil gewoon een bakje slaafvrije chocolade vla. Of een recept, dat mag ook...

Nicoleke zei

Ik zou hem dus ook alleen al kopen voor de BRIL-JAN-TE naam!

Waar krijg je deze lekkernij?

Door zei

Wat een leuke naam voor zo'n reep. Leuk om te trakteren. Moet binnenkort ook weer gebeuren door een zoon.

NOVY zei

@Sanneke: haha, 'au! ik heb me bezeerd aan een reep chocola' Gelukkig ga ik de chocola niet gewoon eten, maar in een taart verwerken. Waarvan ik (@Moniek: jaja, ik snapte het heus wel) zometeen het recept zal geven in een nieuw logje.
@Joeltje, Nicoleke: Stelletje digibeten! Als je op de link klikt kom je op de site van Tony's, en daar kun je dan weer klikken op 'buy Tony' alwaar je je postcode kunt invoeren voor het dichtsbijzijnde verkoopadres. Duh.
@Door: Wel een dure traktatie, ben ik bang.

Overigens: ze hebben ook hagelslag!

Nicoleke zei

Nee. Gewoon lui.

quirk zei

Die Tony chocolonely is niet alleen heel verantwoord, maar ook nog eens heel lekker! En ik ben erg kritisch als het op chocola aankomt. Ik moet bij die wikkel trouwens altijd meteen aan Willy Wonka denken. Briljant!

rudy kaals zei

hahaha! Daar moest ik dus even heel hard om lachen :)