vrijdag 13 november 2009

Censuur

Als u zich afvraagt waar toch het filmpje is gebleven dat hier gisteren nog stond? Weg. Sent back to youtube-country. Ik had het op dit blog gezet omdat ik het zo’n mooi nummer vind. En het clipje leek ook heel aardig, op het eerste gezicht; pas na plaatsing vielen me die afschuwelijke 3 seconden op. Nog even heb ik gedacht te kunnen volstaan met een waarschuwing, maar voor ik ging slapen wist ik ineens: weg ermee. Iedereen heeft zo zijn grens en de mijne ligt duidelijk bij Tsjernobyl-baby’s. Weet ik dat ook weer.


(Wat niet wegneemt dat - inderdaad, Quirk - The Veils geweldig zijn. Af en toe een beetje misselijkmakend, okee, maar dat mag je verwachten van een band met een cd getiteld ‘Nux Vomica’.)

9 opmerkingen:

Soes zei

Mislukte Tsjernobyl-baby’s?
Ik heb ze niet gezien.
Gelukkig maar.
Goed van je dat je je hart volgt.

Natasja zei

Ja. Ik vroeg me al af waar dat berichtje 'Begin Again' gebleven was. Maar het was dus gruwelijk?

In dat geval: thanx for protecting me!

NOVY zei

Waarmee ik overigens niet bedoel dat vreselijke dingen zoals Tsjernobyl-baby's niet wereldkundig gemaakt moeten worden. Integendeel.
Maar even niet, op deze manier, via mijn blog.

pien zei

ik ben vooor censuur!
heb t hele filmpje maar niet gekeken na je waarschuwing.
ik ben zoooooon watje
ik kan werkelijk helemaal nergens tegen...

Zeeuwse Mama zei

Ik heb het filmpje wel gekeken, (gedeeltelijk) en voelde vooral medelijden toen ik dat mismaakte kindje zag. Wat ontzettend zielig. Ik wist niet dat het om een Tsjernobyl-baby ging. Gruwelijk eigenlijk dat er dus zulke mismaakte babytjes geboren worden na zo'n menselijke actie...
Maar goed. Draaf een beetje door geloof ik ;-)
En goed dat je je hart volgt ;-)

NOVY zei

@Pien: ik weet niet zeker of het Tsjernobyl is, hoor, maar wel zoiets. Ik heb dezelfde plaatjes gezien in een documentaire over wat radioactiviteit en andere kankerverwekkende acties van mensen kunnen aanrichten.

Repel zei

ik zocht het filmpje en de bewuste log mar kwam niet verder dan de kunst met het zand en toen zocht ik niet verder....ik ben een week weg geweest en heb het bewuste logje al dan niet zonder film gemist: ik mis het volledige verhaal vrees ik1

Joeltje zei

O my, ben ik even blij dat ik dat hele logje gemist heb. Mismaakte baby's.. tsjernobyl... nee, dat trek ik nu helemaal niet.

quirk zei

Ah, ik vroeg me al wat er gebeurd was. Maar live zijn ze echt lief hoor. Dus ik zie je in februari. ;)