woensdag 18 november 2009

It's freakin' MJ (!)

'Veel barbies' had Bo op haar verlanglijstje gezet, dus kocht ik op marktplaats 20 barbies voor 20 euro. Ook Sinterklaas heeft te lijden van de kredietcrisis, nietwaar.
Vanmorgen arriveerde er een doos, waarvan de inhoud mijn stoutste verwachtingen overtrof. Niet alleen waren daar de afgesproken 20 barbies: 19 vrouwtjes en één mannelijk exemplaar (een dude met een surfboard - is dit Ken? Ken Ken surfen?), tevens had de verkopende partij de doos volgestouwd met een collectie kleding, schoenen, zonnebrillen, sieraden en (reis)tassen waar de gemiddelde girlband u tegen zou zeggen.
Maar het allermooiste wat in de doos zat, datgene waarvan mijn mond letterlijk openviel, was een item waar ik in het begin van de jaren '80 een moord voor zou hebben gedaan: een heuse Michael Jackson-pop.

'I'll be damned,' sprak ik bij het openen van de doos - het pièce de résistance lag bovenop - 'it's freakin' MJ.'
En toen verloor ik mezelf. Ik moonwalkte er lustig op los met Michael, sleutelde links en rechts wat aan zijn neus, liet hem hinderlijk gevolgd worden door paparazzi, zijn heil zoeken in de zuurstoftent..... ik was zo leuk aan het spelen, dat ik de tijd vergat.
Beter gezegd: ik negéérde de tijd.
'Ik moet nu Loïs wakker maken, anders ben ik zometeen te laat bij de school,' zei de interne verantwoordelijke moeder. 'Nog even, nog heel even,' treuzelde het kind, want zij snapte dat ik, als Bo en Merlijn eenmaal thuis waren, niet verder kon spelen met MJ. Of dan minstens heel wat had uit te leggen.
Uiteindelijk wist ik me toch los te rukken, nog net op tijd om met goed fatsoen de moeder van een klasgenootje te bellen en te vragen of zij misschien Bo wilde meenemen omdat ik een beetje verlaat was.
Ja.
Altijd drukdruk.


20 opmerkingen:

Natasja zei

Whoehahahaha, die báby met dat dekentje over z'n kop. Geniaal!

Susy zei

Verdomme!
Heb je Blanket erbij gekregen!

Cooooool!

Cisca zei

Hahaha, het is hem echt!

sanneke zei

Ooooh, Novy! Whahahaha! Stop MJ maar in je eigen schoen dan.

Mammalien zei

Hahaha. Maar moet je nou balen van een moeder die geen tijd heeft om je op te halen of juist blij zijn dat ze nog zo leuk mee kan spelen?! (-:

Roelien zei

Dit wordt nee is een collector's item, dat is wel zeker!
Je hebt me op een idee gebracht: marktplaats afstruinen dat is precies wat ik moet doen voor die ene persoon die ik getrokken heb voor surprise-avond, thanks!

Daan zei

haaaaaahaaahaaaaa, whoehaaaaahaaa, sorry ik kom niet meer bij!

Inge zei

Oooh hilarisch en wat leuk!

Soes zei

ghegheghe...

quirk zei

Hahahahaha, geniaal!

janke zei

ooh, ik had mee willen spelen! net als vroeger....

Nicoleke zei

Hahahahahahha!!!
Meesterlijk gewoon.

Sinterklaas zei

Hahaha, zelfs ik lig in een deuk.

Sinterklaas zei

Ik viel net bijna van mijn paard van het lachen:-)

Anoniem zei

nou je hebt mij zelfs aan het lachen gekregen!
Ik zie je al helemaal zitten..
Dat je a. op het idee komt b. het nog gaat vast leggen en c. het ook nog met heel de wereld deelt!
top! haha
manja

Anoniem zei

Ik mis die foto met z'n hand in zijn kruis!
verder geniaal!!

liefs Muts Moniek

NOVY zei

@Moniek: dat heb ik geprobeerd natuurlijk, duh. Maar de armen kunnen die bocht niet maken. Dus.

Toetje zei

Whoehahahahahahahahaha die laatste foto's. U is briljant!

Limoentje zei

Wat een thriller! Eh... giller bedoel ik uiteraard ;) {slecht, ik weet het...}
MJ gaat kan geld opleveren denk ik maar zo! Zou je wel 200 barbies van kunnen kopen. ;)

Irène's wereld zei

Proest! Vooral om hoe MJ Blanket vasthoudt. Met een elastiekje om zijn pols. Of is het een boterhamzakjessluitclipdraadjeding?
Ga je hem nog afstaan aan je dochter of hou je hem lekker zelf? :-)