woensdag 19 augustus 2009

Over een wedstrijd en de Mowgli-methode

Loïs loopt. Nouja, bijna.
Ze staat op, kijkt een tijdje in het rond, zet een stap, zoekt opnieuw naar evenwicht.
Daarna, met het andere been, probeert ze nog een stap. Om zich dan toch maar weer voorover te laten zakken en op handen en voeten verder te gaan. (De Mowgli-methode: als kruipen vanwege scherpe steentjes en onhandige jurkjes niet bevalt.)



Er is een wedstrijd gaande.
Een nek aan nek-race met Bo.
Bo liep op 1 april 2003. Precies 15 maanden was ze toen.
Loïs is a.s. vrijdag precies 15 maanden.
Wie zal er winnen?

‘Ik vind het een beetje gemeen,’ zegt Bo. ‘Want ik kan niet meer mijn best doen, nu.’
Nee, dat is zo.

Merlijn liep al met 12 maanden. Precies 12 maanden. Op zijn verjaardag, net na de taart. Ik zie het nog gebeuren. Hij schuift zijn papieren bordje naar achteren, laat zich van zijn tripptrapp zakken en wandelt de kamer door. Waarop ik dus hysterisch begin te gillen en de complete verjaardagsvisite mij nogal vreemd aankijkt - die wist natuurlijk niet dat ie dat nog nooit eerder had gedaan.


Trouwens, de echte winnaar van dit gezin ben ik zelf: ik kon al lopen toen ik 11 maanden was. Maar dat zegt denk ik meer over mijn moeder dan over mij.

11 opmerkingen:

Mammalien zei

Mijn Merlijn liep ook met 11 maanden. Helaas hangt hij nu, 6 jaar later vooral op de bank achter zijn DS. Van rennen wordt hij namelijk MOE, zegt ie.

Nicoleke zei

Haha, die foto!

Ilse zei

Mijn middelste liep met 9 maanden - 1 dag, ja heus en dat zegt niks over mij als moeder maar alles over het kind. Wil altijd alles al zelluf doen dat waren dan ook haar eerste woordjes , zelfs voordat ze mama zei ken je nagaan. De anderen 2 liepen rond een jaar . Mijn middelste fietste ook zonder zijwielen toen ze net 3 was. Ze is nu 11 maar denkt en gedraagt zich of ze 16 is, word nog een zware dobber die meid.

Natasja zei

Die Mowgli-methode heb ik vanmiddag nog live bij mijn neefje mogen aanschouwen. Dertien maanden is hij en hij loopt een metertje of wat en laat zich dan weer door de knietjes zakken.

Ik denk dat Lois met precies 15 maanden en één dag gaat lopen :-)

Soes zei

Wat ziet dat er koddig uit, leuk!

Caroline zei

hahaha! Floor Mowgliet hier ook sinds de vakantie, zand, steentjes inderdaad. Of ze voor de 15 maanden loopt? Ze zit nu op 14 maanden en een week of wat...ik 'vrees'dat jouw 'aapje' wint!

Lotte-Marijn zei

Wat toch een prachtig gezicht! Ik vind het zo grappig dat ik er vrolijk van word!

In tegenstelling tot dat akelig opbeurende bericht over een filmpje wat er op je twitter stond! Ik dacht, ik kan wel wat opbeuring gebruiken en kijk naar het filmpje maar,.....wat een ellende!!! SHOCKING!!!!!

pien zei

wat een mooi aapje! liefgrappig om te zien


[jippelot kan nét kruipen, zo trots en blij is ze!]

Nicole zei

Dat is inderdaad balen voor Bo! Dat jij de wedstrijd al letterlijk gelopen hebt, maar dat anderen toch nog kunnen winnen.

Repel zei

Heerlijk, dat kruipen als Mwgli. Mijn Jongste deed dat ook. En eat en schitterende reactie: nu kan ik niet meer mijn best doen. Groot gelijk heeft het kind: het is niet eerlijk!!

Bij ons was het respectievelijk 14 mnd - 12 mnd (2 dagen voor zijn verjaardag) - en 13 maanden.

Een fotofinish dus ;-)

Toetje zei

‘Ik vind het een beetje gemeen,’ zegt Bo. ‘Want ik kan niet meer mijn best doen, nu.’


Achgossie! :_