vrijdag 28 augustus 2009

En hij zette met zijn überschattige opmerking alles weer in een nuchter perspectief


'Ik vind je haar leuk,' zei een collega-moeder tegen me terwijl we stonden te wachten in de hal van de school, gisteren. 'Je lijkt nog meer op een elf, zo.'
Wa.. heuh? Een elf?
Ik keek haar verbaasd aan.
'Ja, een elf. Ik vind jou een elf. Een elfenmens. Sommige mensen zijn elfen. En die herken ik dan.'
Kijk aan, ik had hier van doen met een heuse elf-spotter.

Ik lachte een beetje onbeholpen - ja, hoe reageer je op zoiets – en brabbelde iets over Bo, die werd geboren met plukjes zwart haar bovenop haar oren.
'Ja, zie je nou wel, jullie zijn elfen!' riep de moeder enthousiast.
‘Nou,' zei ik, 'ik vat het dan maar op als een compliment?'
Ja, dat was de bedoeling.

De hele middag bleef het zo’n beetje door mijn hoofd spelen. Goh, een elf. Ik ben een elf. Zie je wel, ik wist altijd al dat er iets bijzonders met me was!

'Oja, trouwens,' zei ik dus ’s avonds tegen Henk, 'ken je L.? De moeder van R., uit de klas van Bo? Die vertelde me vandaag dat ik een elf ben.'
(..)
Henk keek me een tijdje vorsend aan, met één opgetrokken wenkbrauw. En sprak toen:
'Werkelijk? Ik vind je minstens een twaalf.'

20 opmerkingen:

Astrid zei

hahahahaha. Ik denk dat ik goed overeen zou komen met Henk. Briljant.

pien zei

HAHAHAHA!

ik zei t al eerder; geweldige man!

pien zei

trouwens... fijn dattie er nog is die man van jou...
heb net je drama verhaal gelezen.. ongeloofelijk!
en wat was jij een dappere held!


en nog trouwens...
had je stiekum toch wat te verbergen onder je haar..
je oor-angst...
misschien ben je wel echt een elf en heeft iemand stiekum de puntjes eraf gehaald en heb je nog een heus coupeer trauma!!!!
en wordt dat nu weer helemaal opgerakeld en moet je jaaaaren in therapie! allemaal door die moeder!!!

Soes zei

Heel gevat. Houk wel van.

Toet zei

hahaahha. Hardop lachen achter mijn laptop. Heerlijk!

Cisca zei

Hahaha.

Is dat positief, dat ie jou een twaalf vindt?

sanneke zei

Mijn oudste heeft ook elfenoortjes, mooi!

Inge zei

Zo was er eens iemand vreselijk teleurgesteld dat ik mezelf niet als heks (a la die schrijfster) herkende. Tja, wat moet je met dat soort opmerkingen. Een elf. Een twaalf is vast beter.

Ilse zei

Goeie vent : houden maar...

Mammalien zei

Grappige ouders wel, bij jullie op school! Ze had zelf ook een lange wijde jurk met bijbehorende puntmuts?

Toaske zei

Wat een heerlijke reactie van Henk!!! Supernuchter.

MaMarije zei

Woehahaha, waanzinnig grappig!

Maar ehh, elfen? Realy? Toch eens meer op mijn omgeving letten.

Nicoleke zei

Dat zou die van mij dus ook zeggen.
LOL!

Caroline zei

*proest* Elke keer die Henk als hekkensluiter van je logjes...doet het érg goed! Hahaha! Nou Novy-elf; ga maar eens met wat sterrestof strooien dan!

Natasja zei

Haha, Novy is een elf. Nee! Een twaalf!

Door zei

Geestig!

Judith zei

Whahaha, heerlijk zo'n man :-)

Anoniem zei

Ken je Elfje Twaalfje niet?? (fantastisch mooi oud boek met LP (je weet wel, zon draaischijf waar vroeger muziek uit kwam als je 'm op een pick up legde), met erg mooie kinderliedjes. het is gescheven door Martine Bijl (je weet wel, die van u moet de groenten van Hak hebben)

Liefs Muts Moniek
ps. ik herken wel wat die moeder zegt trouwens, jij een elfje.

NOVY zei

@Moniek: (Haha, iedereen denkt natuurlijk: wie is toch die vrouw die zichzelf Muts Moniek noemt? It's an inside joke, mensen.)

Elfje twaalfje, joh? Goh. Enne..lp? Martine Bijl? Hoe oud ben jij eigenlijk, Muts Moniek? :).
Weet je, ik snapte hem ook wel, de opmerking over de elf. Ergens.

Anoniem zei

uhhhh 63?

Liefs, Grijze Muts Moniek
Ps. wellicht moet ik d;r ook maar eens een blogje op wagen!