maandag 22 juni 2009

Stom!

* Dat ik bang ben voor de Mexicaanse griep.
* Dat er wederom een klein kindje dood is gegaan in een auto omdat de vader zozeer in beslag genomen werd door andere zaken dat hij even vergat dat hij eerst langs de crèche had moeten rijden.
* Dat kinderdagverblijven niet altijd even bellen/alarm slaan als er een kindje niet word gebracht.
* Dat ik ruzie heb met mijn schoonmoeder.
* Dat ik 6 deadlines heb op 9 juli, maar 5 van de 6 opdrachten nog steeds niet ontvangen.
* Dat dakkoffersteunen voor onze auto nogal zeldzaam zijn en dus heel duur en we daarom toch maar alles in de auto gaan proberen te proppen over 3 weken.
* Dat ik mijn o-zo-handige luierdoekjesdoosje ergens op de bruiloft heb laten slingeren dit weekend.
* Dat ik nog steeds niet weet of de 135 knikkerzakken die ik heb besteld om de (setjes van 3) jongleerballen in te stoppen op tijd bezorgd zullen worden.
* Dat er twee snaren van mijn piano zijn gebroken/losgeschoten: de bes en de cis.
* Dat ik vanmorgen vergeten ben het flessenbonnetje in te leveren bij de kassa.
* Dat de ijssalon ineens dat geweldige pijnboompitjes-ijs met de moeilijke Italiaanse naam niet meer verkoopt, omdat het 'te weinig aftrek vond'.
* Dat dat dus alleen maar komt van die moeilijke Italiaanse naam waardoor niemand dus wist dat het pijnboompitjes-ijs was. Hadden ze het nou gewoon pijnboompitjes-ijs genoemd dan had het heus wel aftrek gevonden, heus wel.
* Dat het meisje van de ijssalon mij glazig aankeek terwijl ik dit hele betoog stond te houden maar verder niks voor me kon doen.
* Dat er een gat in mijn nieuwste zwarte jurkje zit.
* Dat ik geen idee heb aan wie ik dit stokje moet doorgeven. Dus ik gooi hem maar gewoon: catch if catch can. En als u niet wilt vangen dat duikt u gewoon weg, op dezelfde manier als waarop ik vrijdag het bruidsboeket ontweek dat mij gevaarlijk dicht leek te naderen. (Ik weet namelijk niet wat er gebeurt als je een bruidsboeket vangt terwijl je al getrouwd bent. Wat dat voorspelt. Weinig goeds lijkt me.)

18 opmerkingen:

Susy zei

Ja, stom.
Dat van die baby. Ik wilde dat je het niet er tussen had gezet.
Ik las het al, maar wil dat graag meteen vergeten.
Ik denk alleen maar aan die ouders. Ook aan die vader ja.
Die vast kapotgaat van schuldgevoel.

En verder. Pijnboompitjesijs?
Apart.
Ik zag deze week Red Bullijs.
'Voor de jongelui',zei het ijsmeisje.
'Jah.' zei ik.
'Doet u mij maar vanielje..'

NOVY zei

@Susy: ja. Ik heb getwijfeld, maar het er toch tussen gezet. Ik wilde er eerst zelfs een heel logje aan wijden, maar ik vond de juiste woorden niet. Mensen roepen zo makkelijk: Wat een klootzak! Hoe kun je nou je kind vergeten! Dat zou mij nooit overkomen! En ik ben ook geneigd dat te roepen, maar tegelijkertijd weet ik dat het kan. Dat het kan gebeuren. Door een samenloop van dingen: stress, slaaptekort, nog een lastig telefoontje tussendoor, ik noem maar wat. En dat je leven dan compleet naar de knoppen is.

Ilse zei

Nou ja die baby zeg verschrikkelijk gewoon ik snap ook niet dat een creche niet even belt waar het kind blijft , nog minder snap ik dat niemand dat kind in de auto heeft zien zitten. Oh ben er kapot van wat zielig....

Ruzie met je schoonmoeder? Sorry moet bijna lachen, is het ruzie van volgende week weer over of is het een ruzie van jaren?
Waarom hebben wij vrouwen toch altijd mot met schoonmoeders?

Ik zou gewoon een bak van dat ijs alleen voor jou bestellen en in diepvries gooien..

MaMarije zei

Ja heul stom, van die baby.
Ik schiet dan net als Susy in de snel-vergeten-mode. Wat dan weer niet lukt natuurlijk omdat ik het maar niet kan begrijpen hoe dat kan, een hele dag niet aan je kind denken en het zodoende in de auto laten sudderen...

6 deadines? En nog geen opdrachten binnen? Denken ze dat je kunt heksen ofzo? *schiet plaatsvervangend in de stress*

Geen idee, of getrouwd een trouwboeket vangen een 'bad omen' is. Kan natuurlijk ook een hoop nieuwe romantiek opleveren met je al-echtgenoot. En da's weer niet zo stom, lijkt me ;-))

Door zei

Ga ik van de week ook nog een logje aan wijden, aan stomme dingen. Dat zijn er immers genoeg. Die vader en het kindje ja, oh, wat een drama.
Ruzies zijn ook lullig. Ik had het zomaar kunnen hebben dit weekend met mijn nep-schoonmoeder (de echte, een lieverd is overleden), maar ik hield wijselijk mijn mond. Voor deze keer dan.
Pijnboompitjesijs? Hmmm mooi woord voor Scrabble :-)

Scrapothekerin zei

Pinoli-ijs? Heerlijk...kan ik hier zo in de supermarkt kopen. Maar daar heb je natuurlijk niks aan he.
Schoonmoeder....hmpf..geen thema voor mij want dan zou ik uren kunnen schrijven hier

Joeltje zei

Ik ga dit stokje aanpakken, ergens deze week. Heb wel weer zin om te zeiken ja. Maar dat van die baby, daar ging ik dus kapot aan hè? Want ik kan me voorstellen dat je gewoon doorrijdt naar je werk, maar niet dat je daar je kind in de auto kunt achterlaten. Ik wil het me ook niet voorstellen ook niet. Heel stom.

En dat van die schoonmoeder? Schoonmoeders zijn gewoon stom. Behalve als ze de strijk na 'n weekend kots en stront wegwerken, dan zijn ze lief.

Nicolette zei

O,jij ook al zo'n leuke sch.moeder?!
Nu weet ik waarom onze jongens nooit naar een creche zijn geweest... Vreselijk zeg, die vader kan je ook wegdragen, daar kom je toch nooit meer overheen?
Bosvruchten ijs Solero= ook erg lekker en maar 95 kcal/ijsje!

Anoniem zei

Als een kind van mij iets overkomt, al helemaal door mijn toedoen, dan schiet ik mezelf door mijn hoofd. Denk ik. Vandaar dat ik er ook 2 heb. Als een soort verzekering. Dat ik voor de ander wil blijven leven.

sanneke zei

Oooh...dat kindje..gruwelijk.
En verder kan ik nu op z'n man's zeggen 'ongesteld zeker?'. En dat mag ik , want ik ben het ook (en ik had het van jou al gezien bij Joels). :)
En dan mag het, hè?: mopperdemopper. Wat hielp: bij de Gamma een nieuwe kleur voor op de keukenmuur uitzoeken. Echt heel therapeutisch.

Cisca zei

Ik reageer gewoon op het flessenbonnetje. Want dat vergat ik ook altijd. Vroeger.
Want ja, hier hebben we geen statiegeld. Alleen maar recyclables. Dus dat is mooi makkelijk.

Caroline zei

ik ben het roerend met je eens. Allemaal stom. Allemaal. En pijnboompitjesijs. Dat lijkt me precies wat ik nu nodig heb. Ik namelijk griep. Welke vraiant vraag je? .....

Astrid zei

Je kunt ook het sleuteltje van je dakkoffersteunen ombuigen en dat je ze er dan niet meer op kunt zetten. Terwijl ze heel duur zijn. Is ook stom zeg maar...

Bestaan er handige luierdoekjesdoosjes?

Oh men, ik snik voor het kindje. En de ouders. Oh men oh men. En het is zo stom dat ik me dan gelijk kan voorstellen hoe dat kindje daar dan zat. En wakker werd. En alleen was. En nouja. Je snapt het wel. En dan die moeder die het vond. En die vader die nu eeuwig met een schuldgevoel zit. Zucht. ZO STOM. Waarom kan ik me dat nou zo goed voorstellen?

Mammalien zei

Stokje gevangen, stukje geschreven (http://mamma-lien.blogspot.com/, maar dat moge duidelijk zijn :-) en iemand anders heeeel blij gemaakt met je stokje!

Herma zei

stom... hmmm. Heb je even?
-Dat ik een stel laarzen, vier jurken, een bloesje en een broek op internet besteld had, want handig en weinig tijd en dat alles te groot dan wel te klein, dan wel niet leuk was en ik alsnog het overdekte jaren-tachtig-winkelcentrum in moest op Nona's enige vrije middag met het stralendste weer sinds tijden.
-Dat ik met tomtom vaker fout rijd dan zonder.
-Dat ik al weken opzie tegen het personeelsfeest van S's werk, aanstaande zaterdag.
-Dat ik niet kan multitasken.
-Dat ik ondanks zomer toch af en toe de droogtrommel gebruik.
O, man! Als je eenmaal begint...!

pien zei

mén wat een lijst!
heb gelijk helemaal een soort van meelij met je! moet er niet aan denken! zoveel!
ik wens je een lijst toe met allemaal FIJN!
[en tot die tijd een fijn zakdoekje];)

Toet zei

* Dat het meisje van de ijssalon mij glazig aankeek terwijl ik dit hele betoog stond te houden maar verder niks voor me kon doen.

Hahaha, hier moest ik echt hardop om lachen :)

Dat van die baby is idd echt zo erg...

Irene zei

Dat is al het tweede bericht over een baby die in de auto vergeten werd. De eerste was een moeder die haar baby liet zitten toen ze -onderwijzeres geloof ik- naar haar werk ging.
Ja, jullie allemaal en ook ik: ik verplaats me meteen in de moeder die de auto opendoet om het stoeltje te pakken. Ik vraag me af of ik het mijn man ooit zou kunnen vergeven.
En ja, sorry, kort door de bocht: ik ben blij dat wij nooit gebruik hebben hoeven maken van kinderopvang. Hoewel er dan nog altijd tal van ongelukken kunnen plaatsvinden, natuurlijk. Maar inderdaad: dat er ook niet gebeld wordt om te vragen waarom zo'n kindje die dag niet is gekomen? Dat niemand de baby heeft zien zitten begrijp ik wel: je bent het niet gewoon om in andermans auto te gluren.
Ik sla die berichtjes ind e rkant overigens ook over als ik de kop vanuit mijn ooghoek zie. Dergelijke dingen vergeet ik niet. Geen enkele moeder, denk ik.