donderdag 4 juni 2009

Ik heb altijd zúlke goeie ideeën!

En het thema van het schoolfeest is......CIRCUS!

Ik zie: kinderen verkleed als clowntjes, acrobaten, leeuwentemmers, goochelaars
Ik zie: schmink, glitter en veren
Ik zie: rood-witte doeken, het schoolplein als een circustent
Ik zie: een ijswagentje, een popcornmachine, suikerspinnen
Ik zie: jongleerballen in setjes van 3, als aandenken voor alle kinderen op het feest.....

....."en die maak ik dan wel even," riep ik, overenthousiast.
Want ik had tenslotte haar recept gelezen. Dankzij haar.

Net schreef ik eens even de benodigde ingrediënten op:

- 900 verschillend gekleurde ballonnen, zonder opdruk
- 450 boterhamzakjes (+ 10% extra. Want die dingen scheuren nogal eens, heb ik gemerkt)
- 31,5 kilo rijst......holy moly: 31,5 kilo!

En ik maakte vervolgens wat protoypes:




Met ander woorden: 3 down, 447 to go!

Maar dat twitterde ik net ook al.
Jaha, twitter ja.

16 opmerkingen:

Odette zei

Wel heel leuk Yvon. Succes met frobelen. Is het geen idee om de kids mee te laten helpen?

Soes zei

Aaaaargh. Waar zat je verstand??

Toetje zei

Oeh
je bent gek
(en dat is lief bedoeld).
Hoop dat je wel hulptroepen hebt ingeschakeld??

gewebkijk zei

hmm, zou het al te laat zijn, om nog iets met china te regelen..?

(zijn ze trouwens niet nog wat te groot voor kinderhandjes)

Ilse zei

Ben je niet lekker of zo? Daar heb je toch wel hulp bij of ga je dat zelf doen? En wanneer moeten die klaar zijn dan? Morgen? Ik word zenuwachtig...
Jij word HULPmoeder van het jaar dat kan niet anders.......

NOVY zei

@Odette: kids meehelpen? Nee zeg, de balletjes moeten wel móói worden natuurlijk!
@Soes: Goeie vraag...ehm..somewhere?
@Toetje: working on it. Beter gezegd: ze staan in de rij. Maar ik ben heel kieskeurig, het moet wel een beetje gezellig zijn natuurlijk :).
@Gewebkijk: Ja, China. Ik heb twee Chinese buurkindjes, dus misschien..? En ze zijn volgens mij niet te groot hoor, voor kinderhandjes. Waarom denk je dat? Denk je dat mijn hand heel groot is?
@Ilse: Ja, oeps, ik ben er zo eentje. Zo'n participerende hulpouder. (Sorry)

gewebkijk zei

hahaha,
nee hoor, het was mij meer bedoeld om het gemakkelijker te maken...
(minder rijst enzo) :-)

Anoniem zei

wat een leuk idee!!! op de foto zag ik je al in de weer met verf ed. Ga het ook eens proberen, maar maak er dan maar 3 ipv 100!!!

manja

Bellavien zei

Ben benieuwd, Oeps of zou ik nog even moeten lezen of je thuisblijfmoeder bent hahaha....Succes in ieder geval, het gaat er vast heel mooi uitzien.

mikodesign zei

Wow, succes zeg, ik denk dat ik er zo'n 40 heb gemaakt en dat was echt genoeg hoor, ik heb nog een truc voor je tegen de scheurende boterham zakjes, rijst inhet zakje, knoop erin, restant van het zakje niet af knippen maar nogmaals rond het zakje met rijst en evt. nog een knoopje. Sterkte!!

Cisca zei

Wat gaaf!
Maar wel een beetje gek.
450.
Vierhonderdvijftig.

Guusje zei

Good luck!!!

Nicoleke zei

Waar bén je aan begonnen!!!

Toaske zei

IK BEN ONDER DE INDRUK!

Anoniem zei

En, schiet je al een beetj op?? Hoeveel ballen nog te gaan?
Ik heb vanochtend gelijk even 3 ballen gemaakt. Ongeveer 2 minuten per bal...maal 450 = 900 minuten = 15 uur ballen maken!
Succes Yvon! :-)

(wel een heeeel leuk idee!)

Liefs Muts Moniek

Scrapothekerin zei

Oei, waar ben je aan begonnen? Ik maak die balletjes dan altijd met zand erin. Gaat goed en sneller met een trechtertje,maar ja daar heb je nu niets meer aan