dinsdag 7 april 2009

Ooops

Kent u het (nog)?
Slime?
Van dat groene glibberige spul in een potje, waar je 'scheten' mee kunt laten, als je je hand er bij in propt?
Van dat spul dat mijn moeder vroeger al zo vies vond? En dat nog smeriger aanvoelt als je het nat maakt, onder de kraan, zoals Bo ontdekte?
Nou dat spul dus, had Merlijn laatst gekregen van iemand.

Vanmorgen vond ik het potje op zijn kamer.
Leeg.
En op mijn vraag waar de inhoud was gebleven zei hij: “Ik weet het niet”.
“Wrong answer!” riep ik. En ik ging zoeken.
Zonder resultaat.

Maar het is natuurlijk wel ergens.
Het moet ergens zijn.
Onder een bed,
achter de verwarming,
in de verkleedkist...
In de sokkenla,
of in een broekzak,
in het afvoerputje van de wasmachine...
Ergens.

Nouja, ik kom het vast wel weer een keer tegen.
Het is te hopen dat ik dan nog weet wat het is.

13 opmerkingen:

Caroline zei

* gniffel*

Natasja zei

Jaaa, dat ken ik nog. Ik had groene. Met wurmpjes om het extra vies te maken.

Maarruh, waar zou Merlijn het nou gelaten hebben?

Scrapothekerin zei

Nee joh dat spul "smelt" gewoon. Als het niet in het potje met dekseltje zit.

Purperpolletje zei

Nou, ik vond het een keer nog ongesmolten in de sokkendoos van mijn zoon. Erg fijn.
Ik had het dus gewoon moeten laten smelten....

Cisca zei

Ik ken dit spul dus helemaal niet. Maar ik ben natuurlijk nog heel jong. *proest*
Ik ken wel smurfensnot. Lekker!

Joeltje zei

Ik sluit me aan bij Cisca.
En hoop dat je het terugvindt voordat het haren heeft gekregen.

Jeanette zei

Mijn oudste plakte het tegen het plafond en dan kwam het heeeeeel langzaam naar beneden....
Misschien moet je dus even omhoog kijken in je huis? (kijk wel uit dat je nergens tegenaan loopt dan, of ergens doorheen...)

Toetje zei

Opgegeten misschien? :)

NOVY zei

@scrapothekerin: huh? smelt? Tot wat? Water? Ik had juist het idee dat het zou uitdrogen.
@Cisca: smurfensnot, ja, das lekker. Hoewel: daar was mijn moeder ook niet verzot op. Nadat het zoveelste zakje was opengeknapt boven de bank.
@Jeanette: plafond, aha. *kijkt verschrikt omhoog*
@Toetje: opgegeten? *bant deze mogelijkheid onmiddelijk weer uit haar gedachten*

MaMarije zei

Juk...

Nicoleke zei

Oh ja, dat ken ik nog wel.
Daar gingen je handen zo enorm van stinken!

Geef mij maar smurfensnot.
Dat rook tenminste nog lekker...

Gypsy zei

Opgegeten?

Stinkspul! Was vergeten dat het bestond, grappig.

sanneke zei

Ieks, getverdergetver, het idee dat je daar een keer niksvermoedend met je blote voeten in kunt gaan staan of zo, brrr!