woensdag 15 april 2009

Jenna Semira Mary Jane

Ik heb nieuwe schoenen! En dat is niet niks, want schoenen kopen, dat doe ik niet zomaar. Ik heb geen schoenentic, zogezegd. Ik heb een zonnebrillentic, maar geen schoenentic. Meer een anti-schoenentic; voor ik eens een paar schoenen koop, nou nou.
‘Ik moet er nog even over nadenken’ zeg ik meestal, nadat ik een paar gepast heb dat ik leuk vind. En dan ga ik naar huis. En denk er over na. En twijfel. En de volgende dag ga ik terug naar de winkel. Met andere kleren aan. Om te kijken of ze ook leuk staan bij....vul maar in. Dan pas ik ze dus opnieuw en ga vervolgens weer naar huis, om mijn teennagels te knippen. De derde dag ga ik dan wéér terug naar de winkel en trek nógmaals de schoenen aan. Om ze uiteindelijk niet te kopen.

Hakken zocht ik nu. Zwarte schoenen met hakken. Maar niet gewoon pumps, nee, die vind ik ordinair. Staan bij mij.
En ik ben enorm kieskeurig. De hak mag niet te klein, te petieterig, te hoog of te breed zijn. En de punt niet te puntig. Maar ook niet te rond. Echt, ik ben vreselijk. Als ik een schoenverkoper was wilde ik mij niet als klant. Gék word je ervan!

Maar toen zag ik ze dus vandaag ineens. Mijn schoenen. Ik was op slag verliefd. Ze waren geweldig! Maar: rood. En: te groot. En het meisje van de winkel kon ze niet eens even voor me bestellen, in het zwart. En in een maatje kleiner. Wel gaf ze me de naam van de winkel waar ze misschien nog wél....
Dus ik bellen met die winkel.
Ja, ze hadden ze in het zwart. En mijn maat....die hadden ze nog in het hoofdfiliaal. Vrijdag konden ze er zijn. Of misschien volgende week woensdag. Ik zou een telefoontje krijgen als ze binnen waren. Dus ik zei: ‘okee’, schudde het hele schoenending van me af en ging met de kinderen naar het plantsoen (dat steeds meer op het Vondelpark gaat lijken, in a good way, maar dit terzijde). En toen ik daar heerlijk zat te kletsen in het zonnetje ging mijn mobiel. Het was de winkel. Ze hadden toch nog een paar gevonden, in mijn maat. ‘Ik kom ze straks halen,’ riep ik.

En ooh, ze pasten perfect! En ooh, het zijn de mooiste zwarte hakschoenen die ik ooit heb gezien. Van Dr. Martens. Het model heet: Jenna Semira Mary Jane. Ik bedoel maar! Zoveel namen hebben mijn drie kinderen ook, bij elkaar opgeteld.
Ik betaalde 100 euro en hield ze meteen aan.
En op de terugweg kocht ik ook nog een bloemetjesjurk. Want een vrouw kan niet teveel bloemetjesjurken hebben deze zomer, heb ik gehoord.

PS: Als u nou denkt: ik vind ze eigenlijk helemaal niet zo leuk, die schoenen, je moet ze áán zien.


Edit 25-04:

13 opmerkingen:

Joeltje zei

Doc Martens pumps?
Wat?! Huh?
Echt?

Mens, ik ben nog van de tijd dat je naar bed ging met je Doc Martens kisten en er mee naar bed ging.

-is even helemaal in de war-

Anoniem zei

leuk schoenen. Hier ook een met een anti-schoenen tic. Vind het vreselijk om schoenen te kopen. Heb dan ook meestal maar 1 die vervolgens dan ook naar een heel seizoen aan vervanging toen zijn, waar ik daar geen zin in heb...

Vorig jaar had ik 2 paar schoenen gekocht, en kijk dat is fijn, minder gesleten door dat ze afwisselend gedragen worden. dus... het is het lente en trok zo een paar uit de kast! heerlijk.
Niet schoenenwinkel in en uit. Ja met de dames maar dan hoef ik zelf gelukkig niet te passen!!!!

groetjes Manja

Astrid zei

Ik. Ik heb maat 42. Dan is schoenen kopen ook gewoon stom. Niks aan. Nog altijd vind ik in mijn maat alleen maar pumps. En als er iets is wat je NIET moet aandoen met maat 42. Dus.

Maar deze zijn leuk! Joehoe. En nog geen blaren??

Natasja zei

Ik vind ze ook helemaal jou!

En sjonge, wat een indrukwekkende naam voor een paar pumps. Poepchic!

NOVY zei

@Joeltje: Jaja, heuze Doc Martens pumps. De 'sierlijke lijn' van Dr. Martens, wordt dit genoemd.
Ik had ze ook, de kisten, 20 jaar geleden :).
@Manja: schoenen shoppen voor de kinderen vind ik ook een drama. Vooral voor Bo, want zij heeft hele smalle voeten. Dus niks zit goed.
@Astrid: nog geen blaren! Maat 42, ja das lastig. Ik heb gewoon 39. Maar wel hele smalle voeten, net als mijn dochter.
@Natasja: cool hè: een schoen met 4 namen!

sanneke zei

Ik kocht dinsdag nieuwe. Omdat de fysiotherapeut gezegd had dat hakken beter voor mijn bekken zijn. Tja, dat had ik zelf ook niet bedacht, maar vooruit, ik wilde best nieuwe schoenen! Ik heb nu dus ook zoiets als jij. Viel ook niet mee ze te kopen, want bij mij moeten er ook nog eens steunzolen in, maar de heer zij geloofd en geprezen, 't is gelukt!

Herma zei

Mazzelkont!
Ik heb ooit eens een paar doc Martens laarzen (lijken op deze maar zijn dan laarzen...Ja! Echt ook leuk!)besteld via internet want de verkrijgbaarheid laat inderdaad nogal te wensen over. Ik denk dat ik wel zes paar over en weer heb laten sturen en geen enkel paar paste! Heb nog even -helemaal ala twintig jaar geleden -overwogen om dan maar in hemelsnaam een te klein paar te houden,(ze lopen nog wel een beetje uit.. Uhhuh...)Maar gelukkig dra tot bezinning gekomen na het zien van de blaar na een half uurtje dragen. (Alleen binnen hoor, voor de goede orde. Dat is dan wel weer het voordeel van internet aankopen.)
Veel plezier met je perfecte pumps en jurkje!
En verder: superleuk blog heb je!
Ik ben nu al fan!

Groet, Herma

Inge zei

Ik vind ze leuk! Ik heb nog wel hakken maar een bloemetjesjurk heb ik ook wel zin in. Alleen zo moeilijk shoppen met die buik :-)

Soes zei

Ik wil ze graag ààn zien. Foto! Foto!

NOVY zei

@Sanneke: leuk! (Kon je ze niet vergoed krijgen, via je zorgverzekering? :))

@Herma: hoi!! Leuk dat je m'n blog hebt gevonden..(en jij? Wanneer jij?)
Ja, de laarzen zag ik ook, in die winkel (London). Mooi!

@Inge: ik vond zwanger shoppen juist altijd heel leuk. Beter dan shoppen net ná zwanger, zeg maar.

@Soes: ja, dat kon ik verwachten natuurlijk. Is een foto van de grond tot de knie okee? Of moet je mijn gezicht er bij zien, denk je?

Toet zei

Ik wil ze ook aan zien.
En moet ook nieuwe schoenen.
Heb geen schoenen, brillen, tassen, of kleding tic. Gelukkig ben ik super curvy, anders zou niemand door hebben dat ik een vrouw ben! :)

Nicoleke zei

Het is mij iets te stoer, voor een 'pump' achtige. Maar ik sluit me wel bij Soes aan, ik wil ze aan zien. En dan eigenlijk met hele ik erbij!

Cisca zei

Hé, wat een leuke schoenen zeg!

Ik had vroeger ook Docs. In drie verschillende kleuren. Pfff. Lang geleden is dat zeg.