maandag 22 oktober 2012

Jubileum

Ik had zo bedacht om deze 500ste blogpost te vieren met een kleine expositie.
It’s my party, tenslotte. En het past ook prima in de navelstaarderige periode waarin ik me bevind.

Het viel nog helemaal niet mee, trouwens! Zo moest ik eerst alle 499 logjes opnieuw lezen en daarna een selectie maken – met als criterium 'of ik er vandaag om moest lachen of door vertederd raakte'. (Een momentopname, aldus.)
Er kwam een hoop kill your darlings bij kijken. Sommige titels moest ik met pijn in mijn hart uitsluiten. Zoals De condooms in de fonduepan. (Gelukkig kunt u in sommige verhaaltjes doorklikken. En komt u misschien toch nog Gesodemijter tegen. En Jurgen van den Berg.)

Maar dit is ‘m dus geworden. Novy’s persoonlijke top 10, zonder volgorde:

1. Het hopjesvla-mysterie
2. Statcounteren
3. Nors en Saus
4. Het mooiste lelijke lampje van de wereld
5. Olympisch kotsvangen
6. Size does matter
7. Ook de kerstgedachte heeft een houdbaarheidstermijn
8. De tandenfee, dat ben ik
9. Sommige dingen moet je aan den lijve ondervinden
10. Producten die in de handel zijn maar nooit door mij worden aangeschaft/ Producten die ik nooit aanschaf maar desondanks in de handel zijn        

En als u nou denkt: ja, dahag, ik ga niet al die links aanklikken om die ouwe meuk te lezen, dat begrijp ik hoor. Weet dan in elk geval dat ik plezier heb beleefd aan het inrichten van de expositie.

24 opmerkingen:

kurred zei

Waarom maak je geen boekje (of twee/drie)van die 'ouwe meuk' Yvon. Veel bekende stukjesschrijvers zijn je voorgegaan zoals o.a. Simon Carmiggelt. Al was het alleen maar voor later, voor je kinderen. Ik weet wel een goed adresje voor je. Daar laat ik ook mijn boeken printen. Ze maken zelfs een mooie cover.

gewebkijk wetens en onwetenswaardigheden zei

ik heb er vier ge(her)lezen, mezelf ook nog tweemaal tegen gekomen in de reacties. morgen weer een paar.

de Brassers zei

Gefeliciteerd met de 500ste....

de Brassers zei

Gefeliciteerd met de 500ste....

de Brassers zei

Gefeliciteerd met de 500ste....

de Brassers zei

Sorry, verkeerde toets ingedrukt.

Anoniem zei

Gefeliciteerd! Dit vraagt om een mooie gebundelde uitgave! Liefs muts moon

Dieuwer zei

500! Dat is een hele bos. Fantastisch. Zo'n top 10 is een overzichtelijke start want ik ken er verder een stuk of 10-20. Maar wil ze allemaal. In zulke porties.
Gefeliciteerd.

Aikries zei

Gefeliciteerd met de 500e. De komende tijd zal ik je selectie op m'n gemak lezen. Leuk! Het "hopjesvla"verhaal ontroerde me.

Kristel zei

Ooh leuk!! Wat goed van jou, nu ga ik me zo fijn met een kopje koffie eens vermaken door de hele top 10 te lezen. Ennnn, hoera voor je 500-feest!

Kristel zei

HAHAHAHAHA ik lees net uit 2009 over de parkiet en de vastzittende wang. HAHAHA.

Anoniem zei

Gefeliciteerd! Best een mijlpaal lijkt me zo.

Ik heb ze nog niet allemaal gelezen, maar mijn favorieten zijn "Size does matter" gevolgd door "De tandenfee, dat ben ik".

groet, M.

Yvonne zei

Gefeliciteerd met je jubileum!

Mijn kantoorgenoten vragen zich nu sterk af wat er zo grappig is..

Kristel zei

Zeg, ik lijk wel een stalker hee, daar ben ik alwèèr. Maar ik heb ze allemaal gelezen en me bescheurd. ERG leuk.

NOVY zei

@Kristel: haha, thanks. Maar ik begrijp dat wel: moet ook altijd om jou lachen. :)

Adinda zei

Leuk, die top 10! Het eerste wat me opviel was hoe lang ik eigenlijk al met je meelees, ik had de tien berichtjes allemaal al een keer gelezen (maar ze zijn nog steeds erg leuk/ontroerend!). Ik vind het nog steeds zo cool dat jij de tandenfee bent!

Jack zei

Gefeliciteerd Yvon! 500 stukjes, dat is wel heeeeel veel. Je maakt er toch wel regelmatig een backup van hè?

sandra zei

Ja hoor,ik heb ze gewoon weer gelezen ( en sommige herlezen). Blijft leuk!
Gefeliciteerd met je jubileum!

Suzanne zei

Gefeliciteerd! En ga door!
Ik heb ze allemaal gelezen (meeste kende ik al) en om de parkiet en de wang moest ik opnieuw erg lachen.

Post over Loïs zijn ook altijd favoriet, waarschijnlijk omdat ze een paar maanden ouder is dan mijn dochter.

vervlogen dagen zei

Ik ga dadelijk doorklikken, maar dat van die condooms in de fonduepan heb ik hier hardop voorgelezen aan mijn liefje. Staat dus zeker in mijn top 10.

deMarjolino zei

Geweldige kennismaking met jouw logs door deze top 10. Dank voor het overzicht, ik kom terug.

pieke zei

gisteren te laat naar bed gegaan, omdat ik ze allemaal even moest lezen, tranen met tuiten gelachen, waarvoor dank.

pieke zei

gisteren te laat naar bed gegaan, omdat ik ze allemaal even moest lezen, tranen met tuiten gelachen, waarvoor dank.

NOVY zei

Dank voor leuke reacties, iedereen!!