woensdag 22 september 2010

Anemic freak

Bron:TrueBlood
De reactie van Jacq op mijn vorige stukje vond ik wel treffend, eigenlijk. Leg ik 'mijn hele ziel en zaligheid' bloot, heb ik na twee dagen nog slechts een schamele zes opmerkingen!
Tsja. Er zijn van die mensen die kunnen (inmiddels; ik begrijp, dit is een verdienste) bij wijze van spreken een scheet laten op hun blog en krijgen dan nog steeds zevenendertig reacties.
Ik niet. Ik moet gewoon mijn best blijven doen om leuke stukjes te schrijven. Maar so be it; ik zal kijken wat ik kan doen binnenkort.
Nu eerst even dit.
Weet u nog, van die giraffen? Het is gelukt! Meer dan een miljoen zelfgemaakte giraffen zijn verzameld, van over de hele wereld.
Als je op de site (bij search, onderaan) een naam (Bo, bijvoorbeeld), leeftijd (zeg 7) en woonplaats (ik noem maar wat, Groningen) invoert, dan kun je nog steeds de tekening van die persoon zien. Dát vind ik al leuk, maar nu de weddenschap is gewonnen is er ook een boek gemaakt, met alle ingezonden langnekken.
En ik wil dat boek dus. Ja zeg, mijn giraffe en die van mijn dochter staan erin!
(Een geniaal idee en marketingconcept in één, mag je wel zeggen. Als van de miljoen deelnemers slechts 1% het boek koopt om z’n eigen tekening,......wow!!)

Het boek is te koop op amazon.com maar mijn creditcard is geblokkeerd dat vond ik weer zo'n gedoe, dus toog ik gisteren met het ISBN nummer naar de boekhandel waar ik het liet bestellen.
En toen ik toch in die leuke winkel was sloeg ik meteen wat cadeautjes in, met het oog op allerlei aankomende verjaardagen. En vond een briljánt (en uitermate betaalbaar; ik kocht er meteen zes) kwartetspel van Fokke en Sukke, met categorieën als eten, studenten en poep. Mag ik van jou van poep de diarree? (Haha, daar moest ik dus heel hard om lachen.)

Oja, nog even iets anders. Sta ik dus een tijdje geleden op ons plein te kletsen met een buurman, zegt ie ineens: ‘Wat zie je bleek.’
Wuh? Bleek? Hoezo? Lichtelijk van m'n stuk gebracht probeer ik mezelf te bekijken in een raam en mompel iets over 'de laatste tijd wat laat naar bed' en 'misschien wat zuinig geweest met make-up'.
‘Nee,’ zegt de buurman, ‘dat is het niet. 'Volgens mij heb je last van je maandelijkse ongemak, hè?'

....ddddh?? waddefuk?

De buurman ziet aan mij dat ik ongesteld ben??
Hoe raar is dat? Of is het een algemeen bekend talent van mannen (dat de mijne blijkbaar mist)?
Maar goed. Dat was dus vorige maand. En nu - weet u dat ook weer, kijk ik dus steeds in de spiegel. Of me iets opvalt. Zie ik er anders uit? Zie ik wit? Ben ik bleker dan anders?
Nja.
Tis al met al een beetje een vies logje geworden.
Ik mag vast weer een hoop nieuwe lezers verwelkomen op dit weblog.

30 opmerkingen:

sanneke zei

Hahaha,ik ben geen nieuwe lezer op je blog, maar wel een van je zes grote fans. :) Wij hebben vanmorgen ook onze giraffen opgezocht en ja, willen dat boek ook natuurlijk. Nisse staat er met 3 tekeningen in!

sanneke zei

Wel heel invoelend van je buurman trouwens. Aan mij kun je 't ook zien hoor: bleek koppie met glazige ogen...

janine zei

Hahaha, hier ook geen nieuwe lezer, maar ik heb geloof ik nog nooit gereageerd...
Over dat maandelijkse ongemak: ik heb snel last van ijzertekort (nu ik zwanger ben al helemaal), dus ik kan me er goed iets bij voorstellen dat je rond die tijd iets bleker, ongeconcentreerder en/of vermoeider bent.
Iets ijzerrijks eten dan maar?
Groetjes, janine

PS. Oja, zuivelproducten werken de ijzeropname tegen :-)

Nicoleke zei

Vaker, meer van dit soort logjes!
Heerlijk!

Ik deed toen ook mee met dat giraffen gedoe. Cool dat het gelukt is zeg!!

Inge zei

ha ha, wat een opmerkzame buurman!

Joeltje zei

Misschien rook de buurman het wel. Of is dat nu een hele gore opmerking? (retorische vraag!)

En een Fokke en Sukke kwartetspel?! WTF?

*nu googlen gaat*

Esther zei

Grinnik. Ik ben je grootste fan hoor, for what it's worth. Lig regelmatig plat van het lachen :)

Mij zei

Yep!!!!! Nieuwe lezer!!!! :-)))

quirk zei

Met zo'n buurman zou ik toch de neiging krijgen te verhuizen denk ik.

Anoniem zei

oude lezer, wat een buurman!
getsie, dat hij het denkt is 1 maar ook werkelijk gaat vragen.....
manja

gewebkijk zei

ik reageer niet zo vaak meer, maar ik volg je ondanks mijn eigen (soortement van)zomerstop trouw.
want ik lees je graag! :)

NOVY zei

@Quirk: Verhuisneigingen zijn er, maar niet vanwege die buurman want, @anonieme Manja, hij is heel aardig hoor.

NOVY zei

@Geweb: het is herfst!

Jacq zei

Dat is een opmerking om maandelijks een week voor onder te duiken. Maar ja, dan heeft de buurman 't ook door hè. Ieks, catch 22!

En dat giraffenboek moeten wij ook hebben, gezien onze eigen bijdragen. Ever since heeft Lennart het tekenen van giraffen overigens als hobby. Als ik ze niet in groten getale in de oudpapierbak mieterde (er gaat hier dagelijks een half pak A4 doorheen, dus het selectieregime is streng), kon hij zijn eigen boek met een miljoen giraffen samenstellen.

de Brassers zei

Je weet, ik ben een trouwe fan maar reageer niet altijd. Wel kijk ik altijd naar je verhaal uit.
Vooral doorgaan......

Susy zei

Zeg hee. Doe es effe normaal.
Ten éérste, ik laat nooit scheten.
Ten twééde, al helemaal niet op mijn site.
En ten derde, de reacties zijn bij mij ook mondjesmaat hoor.

En tsk. Ik reageer hier altijd.
En dan mag je je verdomme nog vereerd voelen ook.

ik zie bleek ja.
Zie je het? Zie je het?

NOVY zei

@Susy. Goed lezen schatje. 'inmiddels. Ik begrijp, dit is een verdienste.'
Ik spot met mijn afgunst.
Ja?

Wat zie je bleek.
Eet je wel genoeg?

Susy zei

Ooohooooh!
Ik las zomaar over de Fokke en Sukke-kwartetdinges heen!
Die wil ik ook!
Ik wil ook van poep de diarree!
Wat zou dan kwartet maken?

(....laat maar....)

Anoniem zei

Hoezo geen trouwe lezers! Ik kijk elke dag, maar je schrijft maar eens per week!

Fokke en Sukke kwartet. Die moet ik ook hebben, voor avondjes die vergezeld gaan met veel wijn. Volgens mij verhoogt dat de feestvreugde dan nog meer!

keep on writing girl! Over een tijdje kan je jouw logjes in een boek verwerken. Hoe cool is dat!!??

Liefs Muts Moon

Evelyn zei

En ketsjeng, 20 (twint-tig!) reacties! Nah! Toen ik net bij S.usy keek, had ze er nog maar vier (4). En ik heb natuurlijk niet gereageerd, want dat is veuls te snel voor mij, nbietje eng.

Hoewel.. Ik wou dat ik uberhaupt vier rezcties kreeg op 1 bericht. Ha!

En nou nooit meer klagen, he..!

tascha zei

Misschien is die buurman wel zo'n engerd die als jij niet thuis bent je clico checkt en nu dus álles van je weet!!

ChoCho zei

aha, maar vandaag heb je reacties te over ;-)

Schoffie zei

Nou, nóg een reactie.. en nog wel via het blog van suzy ;) En daar reageer ik nooit;) Bof jij even.

Maar je schrijft leuk, dus je zit bij mijn favo's hoor!;)

De Repel zei

Ieuw? Dat hij het ziet is 1 ding...maar dat hij het zegt? Ik hoef dat soort opmerkingen echt niet te hebben van mijn buurman!

Nu ga ik je ziel bloot leggen logje even lezen...

Susy zei

Zo....








En bedankt hè.
Schoffie...

Natasja zei

Vieze logies werken blijkbaar goed.

*gaat zitten broeden op een vies logje in de hoop op 25 (!) reacties*

Herma zei

óp naar de dertig reacties!
ik lees altijd, maar reageren lijkt soms zo overbodig wanneer je je gevoelens al, zoals nu bijvoorbeeld, 26x verwoord ziet staan in de reacties van anderen.
maar mens, slechts weinigen weten mijn werkdag zo op te luisteren als jij. Met je Log. En die buurman. Hij zal aardig zijn, hoor. Maar: tjeumig!

Nicole zei

Wat een rare buurman heb jij!

Soes zei

Ik dacht: achgossie, ik zal eens reageren. Hallo? Er staan er al 28.

NOVY zei

@soes: Haha, ja ik kwam geloof ik een beetje wanhopig over....:). Maar wél heel lief van je.