dinsdag 9 maart 2010

Waar ik momenteel van droom




1. 'Onze' stacaravan. Briljant in al zijn 'eightieness'. En van alle gemakken voorzien natuurlijk.
2. Daar rechts achterin, in die hangmat, daar lig ik. U ziet alleen een paar benen met zwarte slippers, maar dat ben ik dus. Ik schommel lichtjes en lees een boek.
3. Onder de hangmat zit Loïs, daar nog maar net een jaar oud, in haar romper op de grond, ultiem gelukkig takjes en torretjes te eten.
4. De slingers hangen er vanwege de zesde verjaardag van Merlijn.
5. De wandelwagen diende voornamelijk als pakezel. Om dingen mee van boven naar beneden te vervoeren en weer terug. (Wat ik misschien even moet uitleggen, want u denkt nu: boven? Beneden? Goed. De camping in kwestie bestaat uit een 'boven' en een 'beneden'. De eigenlijke camping, daar waar de tenten en caravans zijn en de sanitaire voorzieningen, is boven. Beneden is de bar, het zwembad en het meertje. Beneden woon je, met andere woorden, en boven slaap je. Eigenlijk net als in de meeste huizen.)
6. Het bedje van Loïs deed voornamelijk dienst als buitenbox. En als verblijfplaats van Purk.
7. Een lege wijnfles. (Of, om met Guus Meeuwis te spreken, een lege fles wijn.) Niet heel interessant verder, maar dan weet u even dat dat de plek was. Voor de lege flessen.
8. De waszak hing aan de uitzethaak van het badkamerraampje. Zo mogelijk nog minder interessant, maar ik vertel het even voor het geval u erg nieuwsgierig bent naar wat er toch in die geheimzinnige tas zit. Het had ook visafval kunnen zijn, tenslotte.

Zucht.
IK WIL VAKANTIE! IK WIL 30 GRADEN! IK WIL LICHTJES SCHOMMELEND EEN BOEK LEZEN!

Nog 4 maanden.
En dan zijn we weer daar.
Niet in die geweldige stacaravan, overigens, maar gewoon in onze eigen tent.
Die ook best nogal eh.. camp is.


13 opmerkingen:

sanneke zei

Oooh, ik wil ook! In ons hele, hele oude caravanneke. En Rinke stond al te watertanden bij gezellige lampionnetjes bij de Hema, voor nog meer kampeergenot. Tjonge, heb er zin in!

Herma zei

Oh Boy! Daar zeg je zoiets! Heerlijk heerlijk heerlijk. Zo'n caravan hébben, gewoon in NL. Zou ik ook mijn neus niet voor ophalen, hoor.
En dat je dan zo juicherig in een of ander woontijdschrift gaat staan, met je grote tafel waar je altijd met vrienden zit te eten en achteloos noemt dat je hier leeft met de seizoenen alsof je helemaal niet doorhebt dat je de woman you love to hate wordt. Onder de foto's laat je noteren: het vintage kastje/tafeltje/keukenblok vond Novy op straat/bij de kringloopwinkel/kreeg zij van haar grootouders en is een orginele Eames/Piet Zwart/Andere Onbetaalbare Designer.
Of ben ik nu de droom voorbij...?

NOVY zei

@Sanneke: Jahaa! Gezellige lampionnetjes. Kampeergenot.
@Herma: ehm..huh? The woman you love to hate. Is dat iets om na te streven of juist niet?

Nicoleke zei

Wat ziet dat er gezellig uit!

pien zei

mmmmm
zon
vakantie
hangmat
lege fles wijn
mmmm

Cisca zei

Ja, daar droom ik ook wel van eigenlijk. En ik wil heel graag kamperen, dit voorjaar of deze herfst... Ik moet het alleen nog even om het hoogzwanger zijn, de bevalling, en de eerste weken met een newborn heen plannen.

Tienke zei

wat een mooie tent

NOVY zei

@Tienke: hee gek mens, ik loop al een tijd aan je te denken en kan je niet bereiken. (Heb pas een hele nacht in spanning zitten kijken naar CNN toen Hawaii van de kaart geveegd dreigde te worden. Overdrijven is ook een vak.) Alles goed? Blog weer eens een stukje, alsjeblieft. Wil kijkje in je leven. X

inge zei

ow ja heeeeeerlijk =) ik wil ook weer in de tent en dat het dan 's nachts ook niet koud is en ik vind die caravan trouwens helemaal jeuj!

Nicole zei

Het ziet er heerlijk uit! Mooie foto. En vier maanden, dat schiet al best op.

repel zei

Ik mag niet roepen dat ik ook vakantie wil, want ik ben net een weekje weg geweest, maar ik wil wel beter weer....ik wil voorjaar en bloemetjes en zo!

robert zei

Nou dat moet wel een onwaarschijnlijk leuke camping zijn!! Hmm, geen woord over die buitengewoon vriendelijke, intelligente, sociale, creatieve, artistitieke, met zoveel talenten behepte campingeigenaar. Nou ja, jammer. Pff, 4 maanden nog!

NOVY zei

@Robert: die buitengewoon vriendelijke, intelligente, sociale, creatieve, artistitieke, met zoveel talenten behepte campingeigenaar.
Die hield ik liever wat voor mezelf.