Doorgaan naar hoofdcontent

Tipje voor je blog: pont d'amour

Ja, dacht ik vandaag. Waarover dan nu weer te bloggen?
Moet ik iets met Milly?
Met buurmannen in het algemeen?
Met de politie-die-je-beste-vriend-is?

Een blik op mijn telefoon bracht uitkomst.
Ha! Kijk aan. Ik hoefde niets met Milly, noch met buurmannen in het algemeen, noch met de politie!
Ik had namelijk een sms gekregen, mensen. Met een tip. Een anonieme tip, om toch een beetje in Milly-sferen te blijven. De sms was verstuurd vanaf een onbekend telefoonnummer en kan dus van iedereen afkomstig zijn. (Want als je op dit blog doorklikt naar mijn bedrijfje en vervolgens naar contact, dan vind je daar zomaar mijn mobiele nummer, blabla etc.)

Goed.
De tip.
Dit stond er:

Tipje voor je blog: pont d' amour

Hetgeen bij mij vele vragen opriep.
Ten eerste (dus): wie is de afzender?
En verder: Wat is een pont d’amour?
Wat heeft de afzender met een pont d’amour?
Waarom denkt de afzender dat ik iets zou kunnen toevoegen aan dit onderwerp?
Wat is hierbij het belang van de afzender?
Betreft het hier een test? Win ik iets, als ik een bijzonder interessant en smeuiig stukje over een pont d’amour schrijf?
Nogmaals: wat is een pont d’amour? Een.... liefdesbrug? Is het de bijnaam van die ene brug over de Seine, waar ik in een verleden wel eens een amoureuze ervaring heb beleefd? (Mijn God..het is toch geen sms van....?)

Ik richtte me maar eens tot mister google.
Aha. Een pont d’amour. Het bestaat. Het is een ding. Een tussenstuk om de kloof tussen twee matrassen te overbruggen. Ook wel 'matraswig' genoemd. En zo ziet het eruit:




Waarschijnlijk vindt u me nu heel dom, maar ik had werkelijk geen idee. Wij hebben namelijk gewoon een heel matras. Van 1.60 m. aan één stuk. Dat wilden we destijds omdat we zo’n hekel hebben aan zo’n hinderlijke spleet. Die we natuurlijk wel kennen, van bedden in een hotel, of een vakantiehuisje. Waar we dan altijd handdoeken in proppen.

Maar goed. Een pont d'amour dus. Op zich best wel een term die hoge verwachtingen schept, vind ik. But maybe that's just me.
En ik vrees ook dat de persoon die me de sms stuurde wel enigszins teleurgesteld zal zijn over dit epistel, maar meer kan ik er echt niet van maken.

Sorry.
(Zal ik je anders even bellen? Ik heb je nummer.)