maandag 22 maart 2010

Aangeslagen school

Gisteren las ik dit bericht op nu.nl.

Jaja, dacht ik. Dat steekt maar, dat vermoordt elkaar maar. Zelfs op de eerste dag van de lente.
Toen wist ik nog niet eens wat ik nu weet, namelijk dat het slachtoffer de moeder was van vier kinderen die allemaal bij Bo en Merlijn op school zitten (in groep 1, 5, 6 en 8) en de dader hun vader.
En dat het jongste kind - zo'n schattig meisje - van het drama getuige was.

Ik heb de school nog nooit zo aangeslagen gezien.

17 opmerkingen:

yvette zei

oh men... wat afschuwelijk! Wat doen de mensen elkaar toch aan? Sterkte voor jou, de kindjes en de betrokkenen op school!

Frank zei

Bah. Dat is naar.

Toaske zei

Oh wat verschrikkelijk zeg. Sterkte en ook hoe het je eigen kinderen die ongetwijfeld ook met vragen zullen komen.

Joeltje zei

Das gewoon ka uu tee

quirk zei

Damn.

Susy zei

Djiezes fokking christ.

Ilse zei

Mijn god wat bezielt die mensen toch? Die arme kinderen.........
IK wens jullie veel sterkte

Astrid zei

Oh men. Dan komt het ineens heel dicht bij.
Hoe reageren Bo en Merlijn erop?

Oh men, dat meisje. Alle 4 de kinderen. Zo erg.

't Kleine Kikkertje zei

Woow. Heftig en heel erg.

Yvonne zei

Jemig, wat heftig!

Door zei

Afschuwelijk, gruwelijk zeg! Heel veel sterkte voor iedereen. Knuffel Novy!!

inge zei

vreselijk. een tijdje geleden las ik dat er een vrouw was neergestoken op haar werk bij daklozen en dat bleek toen ook een moeder te zijn uit dezelfde groep als Kleuter. wat een wereld, denk je dan..

sanneke zei

De rillingen lopen me over de rug. En hoe moeten die 4 kinderen nu verder dan? Moeder dood, vader achter tralies... hoe hadden ze ooit kunnen denken dat hun leven zo zou verlopen.

Limoentje zei

Sprakeloos ben ik er van. Wat afschuwelijk.
Veel sterkte, voor iedereen.

Repel zei

Jezus...ik nam even de tijd om het op me in te laten werken. Het leed, het directe leed en de directe practische consekwenties. Ineens zonder ouders. Ik kan alleen maar rillen als ik aan dekinderen denk.
Maar dan de lange termijn: hoe moet je er als mens mee klaarkomen dat je moeder is vermoord? vermoord door je vader als ik je verhaal goed lees?

ik weet dat deze dingen gebeuren maar ik had gelukkig oud kunnen worden in "blissful ignorance".

Ik wens je enorm veel sterkte in de begeleiding van je kinderen!

Joeltje zei

Ik moet ineens denken aan R., mijn klasgenoot op de HAVO. Zijn vader vermoodde zijn moeder, hij stak haar neer en zette het huis in brand, we zaten toen in de brugklas. R. en zijn broertje hebben haar horen gillen. Jaren later zei hij dat hij z´n moeder nog steeds hoorde gillen.
Op 5 HAVO kwam vader alweer vrij. R. woonde toen al jaren in een fijn pleeggezin (net als ik, dus dat schepte de band) en heeft gezworen z´n vader ooit te zullen vermoorden. Heel begrijpelijk, denk ik..

Geloof niet dat het ooit écht goed is gekomen met R. en zijn broertje.

Arme kinders..

Wondelgijn zei

Oh, Yvon, wat afschuwelijk.... ik schrik me te pletter! Echt... Moet even verwerken, hoor...