donderdag 14 juni 2012

Geef me wind en zeilen


Ik zag het helemaal voor me. Ik op een zeilboot. Met wapperende haren op de voorplecht (of hoe heet dat). Starend over zee met hoog boven me de zeilen, strak in de wind.
Op mijn slippertjes over het eiland struinen, van voorstellingen naar voorstelling, lekker door de duinen fietsen in mijn nieuwe jurk, wijntjes drinken op terrasjes en ’s morgens ontbijten aan dek, in het zonnetje.

Ja, zo zag ik het wel zo'n beetje voor me, mijn weekendje Oerol (mogelijk gemaakt door vriendin AJ die aan me dacht toen er een plaatsje vrij kwam op de boot en door mijn man en kinderen, die het me cadeau gaven voor mijn zoveelste verjaardag - en zelf overigens niet mee gaan). 


Maar ik vrees dat het een béétje anders wordt.
Ook leuk, ongetwijfeld, maar...anders.
Want terwijl iedereen roept dat dit weekend eindelijk de zomer begint!, is dat op Terschelling duidelijk niet het geval.
Wacht, ik maak het even visueel:





Ziet u dat weercijfer, voor vrijdag de 15e?
Dat is een 2.
Blauw, blauwer, blauwst.
En aangezien de temperatuur nog eens niet zo slecht is – 18 graden - zegt dat des te meer over de andere weersomstandigheden.
Windkracht 5.
Regen, veel.

Haha. Ik ga ook eens voor het eerst over zee zeilen.

Nja. Ik pakte maar een hele stapel warme kleren in. Mijn slippers vervang ik door laarzen. En ik smste net nog naar iemand: ‘Heb jij misschien een regenbroek die ik kan lenen?’

(...)

Waarschijnlijk wordt het juist extra leuk, hè?
Met dat slechte weer.
En lekker spannend enzo.


10 opmerkingen:

Door zei

Komt goed, meis. Die wijntjes vervang je door gluhwein en op de terrasjes hebben ze vast heaters. Veel plezier hè! En sla niet overboord, want dat zou eeuwig zonde zijn.

gewebkijk zei

je moet niet alles geloven. ;)
heel veel plezier.
en als het toch nat word; het is allemaal watersport.

sanneke zei

Nou ja, zolang het niet 'Geef me wind en zeilen, geef me storm en schipbreuk' is, wordt het vast allemaal hartstikke leuk. En een zuidwester staat je vast goed.

Anoniem zei

Joh! Mijn P gaat ook zeilend naar Oerol! en die heeft het er over dat het weer zo geweldig wordt! Hij zit op een botter, vertrekt zaterdag.
Ik ben blij dat ik jou niet ben want I HATE zeilen. Maar jij veel plezier!

Herma zei

Hahaha, moet lachen om de reactie hierboven!
Maar een beetje afzien is ook wel mooi. Versterkt het saamhorigheidsgevoel. Voor zover je dat nog niet had. En je hoeft 's ochtends geen mascara op te doen. T heeft gewoon allemaal voordelen. Veel plezier!

Karin - The F Girl zei

Nou, het wordt in ieder geval een avontuur moet je maar denken. Komt vast helemaal goed. Als het maar gezellig is :) Veel plezier!

kurred zei

Tja, die 2 van vrijdag is wel 'wat laag' maar het cijfer van zaterdag is al het dubbele en die van zondag zelfs het drievoudige. Het gaat vast nog wel meevallen. En als het regent word je wijnglas op het terras gratis bijgevuld moet je maar denken. Fijne zeiltocht en veel plezier dit weekend

Terrebel zei

In elk geval wordt het een avontuur! En die zijn altijd leuk. Vooral achteraf. ;-) Veel plezier!

Vlijtig Liesje zei

Oh wat balen zeg! Maar misschien kun je Leonardo en Kate Winslet na doen op de Titanic?

LEHTI zei

Ik vind je toch wel een beetje zielig hoor, hoe leuk je er ook over blogt. Ik suggereerde vanmiddag nog aan je echtgenoot dat het vast koudwatervrees was. Maar hij was heel stellig: "Nee, ze is ècht een warm-weer-kampeerder." Ik hoop dan ook van harte dat het niet zulk noodweer was als vanmiddag in Groningen. O, de knuffel aan je zoon is in elk geval goed overgekomen. Ik was getuige. Have fun op Oerol met AJ!