maandag 11 juni 2012

De condooms in de fonduepan

We zouden gaan kaasfonduen bij oma. En omdat ze dacht dat ze aan één pannetje niet genoeg zou hebben, kwam ze ’s ochtends bij ons een tweede halen.
Henk was thuis, ik niet; ik was aan het werk.

Daar ging mijn telefoon.
Het was Henk.
Hij zei: ‘Je hebt me wel even een raar momentje bezorgd met je moeder.’
Ik vroeg: ‘Hoezo?’
‘Nou, ze kwam onze fonduepan halen. Dus ik pakte hem van de plank, zette hem op tafel en deed het deksel open. Er zaten twee condooms in.’
Ieuw,’ zei ik. ‘Toch geen gebruikte, hoop ik?’
Geen gebruikte. Gelukkig. Gewoon twee netjes verpakte durexjes.
‘Hoe komen die daar?’ vroeg ik.
‘Ja, dát wou ik dus net aan jou vragen.’
(...)
(...)
Ehm.
Haha.
Het zal je maar overkomen.
Dat je man je vraagt waarom er twee condooms in de fonduepan zitten. En dat je geen idee hebt!
En dat je dan dingen gaat zeggen als: ‘Ik heb werkelijk géén idéé! Condooms in de fonduepan? Ze zijn niet van mij, hoor, als je dat soms dacht. Misschien heb jij ze er wel zelf ingestopt. Ooit. Toen we het nog wel eens op de keukentafel deden. We hebben tenslotte al best lang niet gefondued. Of misschien zijn ze wel van de schoonmaakster. Of van de oppas. Je denkt toch niet dat ze van mij zijn? Dat ik condooms in de fonduepan bewaar voor als ik ga stappen? Hahaaa!’
Hoe meer ik mezelf hoorde babbelen, hoe verdachter ik het allemaal zelf vond klinken.
Want zou ik niet precies dezelfde dingen hebben gezegd als ik werkelijk betrapt was? Als mijn secret stash zojuist was ontdekt?
Het was op een vreemde manier heel verwarrend.
Onmiddellijk nadat ik met een laatste: ‘Sorry, ik weet het echt niet,’ had opgehangen, ging opnieuw mijn telefoon.
Ditmaal was het mijn moeder, die meteen van wal stak: ‘Liefje, ik denk dat ik je even moet waarschuwen. Ik was net bij Henk om de fonduepan op te halen weet je wel, en toen ontdekte hij dat er condooms in zaten.’
‘Ja,’ zei ik. Ik weet het.’
‘Oh. Heeft Henk je al gebeld? Oh. Ja. Ik dacht ik bel je maar meteen als ik thuis ben, ik dacht ik moet je maar even waarschuwen.’
‘Waarschuwen,’ zei ik. ‘Je ging me waarschuwen.’
Briljant, mijn moeder denkt ook al dat ik er een stiekem seksleven op na hou. 

Nouja, er zal binnenkort wel een logische verklaring opduiken. Ze zijn waarschijnlijk gewoon weer van de barbie van Vera.

25 opmerkingen:

Herma zei

Ik lig Stefan nu bijna wakker te hinniken!

Inge zei

Ha :-) grinnik. Die van ons (kids) hebben ook eens condooms gevonden in een laatje en na t uitpakken een grapje met babyzusje uitgehaald. Nl de condoom om haar babyfles gedaan zodat het net leek of ze kon drinken maar haha ha lekker toch niet. Vond het een heel inventief idee maar ben toch nog steeds op zoek naar een goede plek. Maar hier helaas geen fonduepan.

sanneke zei

Jaja, van de Barbie van Vera, voor als ze een regenponcho nodig heeft.

Lehti zei

Heb een heerlijk beeld van een stokbroodje met gesmolten condoompje Mij werd eens om advies gevraagd wat te doen met een kat die een -gebruikt- exemplaar opat.
Maar eh,.....júllie doen het dan wel niet meer op de keukentafel. What about Henk? Aanval is de beste verdediging, hè. (ach, hij doet het schijnbar veilig, da's een hele geruststelling toch ;-)

Fienke zei

Toffe moeder heb je!

Tijmen zei

Oh, wat slim! Het verhaal hier vertellen zodat iedereen denkt dat het echt per ongeluk was!

Maar even zonder gekheid: ik zou net als jij reageren en dan hetzelfde denken.

Nicoleke zei

Volgende logje = de verklaring neem ik aan?!

Haha.

NOVY zei

@Nicoleke: Ik heb zo'n gevoel dat deze wel eens onopgelost kon blijven.

Manon zei

Whahaha. Breek je je nou niet de godganse dag het hoofd over hoe die condooms daar kwamen?

Nicoleke zei

Ik heb t gevoel dat je ons niet alles verteld, Novy!

:)

NOVY zei

@Nicoleke: sjonge, ga jij lekker met Henk praten!

Nicolekebolleke zei

Wat reageer je fel? Verdacht hoor! Haha.

Oh.

Nee maar goed. Ok.

Barbaramama zei

Whahahaha ik kom niet meer bij van het lachen hier!

Mevrouw Williams zei

Ik werd getrokken door de titel en ik moest vreselijk lachen!!!
Zoiets zou hier in huis ook zomaar kunnen gebeuren!

Karin - The F Girl zei

Geweldig! Ik zie het al helemaal voor me. En ben nu prompt allerlei idiote verklaringen aan het verzinnen die hier misschien logisch zouden zijn, maar die andere mensen waarschijnlijk alleen maar des te vreemder zouden vinden. Dus die denk ik dan maar in mezelf :D

Ik hoop dat als je er ooit nog achter komt je het wel deelt!

Anoniem zei

Ik denk dat het een van de kinderen geweest is. Eentje wil er nog een broertje/zusje bij. Dus die heeft de condooms verstopt. En waar laat je die dan?
in de fonduepan. (papa en mama fondueen toch nooit)
Ik zeg; go for it!
liefs Muts Moon

NOVY zei

@Moon: Tsja, sinds een zekere ingreep hebben wij niet echt condooms meer nodig. Dat is deel van het mysterie.

LEHTI zei

Eigenlijk is het na je gepaneerde krokettenverhaal gewoon erg logisch. Waar stond die fonduepan? Naast de frituurpan toch zeker. Waar de mond van vol is....

kurred zei

Misschien komen ze nog van pas op Oerol(als het regent).... Haha

Kristel zei

HAHHAHAHAHAHAHAA, ooh ik word niet goed! Wat onwijs grappig, vooral van je moeder dan ook, zou die van mij ook doen, hahhahaa.(maar..hoe KAN het? In de fonduepan? Muhahaha)

sanneke zei

Oh god, Rinke herinnert zich ineens dat wij ooit een (verpakt) condoom in een pakje thee vonden. Kersensmaak. Het condoom dan.

Anna zei

de oppas... keukentafel? jullie onverwacht vroeg thuis? snel snel..hup in de fondeupan.....hmmm zou kunnen.

Susy zei

Hahaha!
Maar neeneenee, dit mag niet onopgelost blijven.
Ik zal jou, voor deze ene keer vrijwaren van verdenking.

Ik ga voor je moeder.


(en de typo leukentafel was nóg leuker geweest met een n vooraan)

NOVY zei

Oh. Die typo zie ik nu pas.

Cisca zei

Kijk normaal gesproken zijn het altijd kabouters die dit soort dingen doen. Aleen wat een kabouter met een condoom moet, dat weet ik dan weer niet zo goed...