woensdag 13 juli 2011

Met brandende fakkels, ik zweer het

‘Ik ben Novy en ik ben nogal neurotisch en verslaafd aan aandacht.’
Iedereen: ‘Hallo Novy.’

Weet u? Ik kan een heleboel dingen. Ik kan jongleren, liedjes maken op de piano, raadsels oplossen, basketballen, jeu-de-boulen, paardrijden, heel lang op mijn hoofd staan, fileparkeren en slordige taarten bakken.
Maar in geen van die dingen blink ik echt uit. Nergens ben ik écht goed in. (Behalve dan in fileparkeren. Maar het schijnt, heb ik me laten vertellen, dat daar geen droog brood mee te verdienen valt.)

Ik ben horizontaal getalenteerd, zogezegd. (Ha, dat klinkt best goed.)
Maar altijd een beetje jaloers op mensen die meer ...tja, verticaal getalenteerd zijn.

Misschien had ik op een bepaald moment gewoon ergens voor moeten kiezen.
Dat had misschien geholpen.
Maar kiezen, dat is dan weer iets waar ik niet goed in ben. (Net als in handwerken, bloemennamen onthouden, geduldig zijn, strijken, dansen en scheikunde.)

Waar wil ik heen met deze informatie?
Ik wil een lullig filmpje laten zien. En dat zou ik eigenlijk niet moeten doen, want het is nu nog prutswerk natuurlijk. Maar straks, na de zomer, dan kan ik het echt. Met brandende fakkels, ik zweer het. En voordat u nou denkt dat ik een nerd ben: ik doe dit niet uren achter elkaar hoor. Ik kijk inmiddels alweer gewoon televisie.



Op de achtergrond Henk. En de muziek die hij opnam afgelopen zondag in de Metaal Kathedraal.

13 opmerkingen:

LEHTI zei

Ik heb zo'n vaag idee dat dit gevoel je al eens eerder bekroop. Toen ging het meer over werk, over 'had ik maar een vak geleerd'. Misschien iets met vakantie op komst, veel te doen, veertig ? ;-) Weet niet meer in welk blogje ik dat las. Maar je bent op de goede weg hoor. Nog even en je kunt mee met een Frans Circus. Bo op de bal, Merlijn goochelt, Lois in haar balletpakje en Henk doet de muziek. Vooral dat heen-en-weer knikje aan het eind, dat moet je er inhouden. Mooi stukje.

LEHTI zei

Oja, en ik daag je ook uit voor een wedstrijdje fileparkeren!

Sannah zei

Uitblinken in horizontaal getalenteerd zijn, telt niet begrijp ik? ;-)

ella zei

Wauw ik ben onder de indruk, ik zou ze alleen nog even niet in de fik steken (of dit in ieder geval dat dan niet binnen doen) Kijk daar ben ik dan weer goed in: van die open deuren adviezen (niet dat dat brood op de plank oplevert;)

Zuster_Klivia zei

Ik vind je een heel leuk mens dus ik bedoel eea niet kwetsend... Maarre: ik denk dat het tijd is om een andere hobby te zoeken. Ik zat niet op het puntje van mijn stoel zeg maar, haha! ;)

NOVY zei

@zuster Klivia: niet??? Nah! ;):)

Mammalien zei

Nee dan rainman, die is pas verticaal getalenteerd!

Dus eh, ga zo door. Wat ga je morgen leren?

Herma zei

Wij allemaal: Hallo Novy...
Ik: Pak 'r jonges!
Novy: Wat?
Ik: Novy, this is an intervention...
lieverd, wij helpen je wel van je neuroses en je dwangmatig aandachtzoekerig gekegel af, hoor. Stoppen met die filmpjes. Nu.
(Neehoor! hahahaha! Meer van dit, meer van dit! De zon zou er bijna van beginnen te schijnen.)

Tijmen zei

Het zal wel aan mijn computer liggen, maar ik zie dus alleen een groot zwart vlak. Niks met fakkels of zo...

NOVY zei

@Tijmen: misschien maar beter ook. :)

sanneke zei

Dat knikje met je hoofd op het laatst. Dat is typisch Novy en kun je heel goed. En hoe kom je er bij dat je niet kan dansen dan?

Prachtige muziek om op te jongleren trouwens.

Nicoleke zei

Wow!
al hou ik mn hart vast als je het straks met brandende fakkels gaat doen. Toch wel buiten hoop ik? Voordat alles in de fik vliegt.
Hoewel dat buiten ook kan natuurlijk.
Doe dus maar niet.
Misschien.

Door zei

Ik ben zo benieuwd wat er gebeurde toen het filmpje stopte haha. Gaf Henk je toen een soort 'laatste waarschuwing' of juist een complimentje:-)