zondag 19 juni 2011

Vaderdag

Om half zes ging ik slapen en om half negen werd ik alweer wakker - doodmoe, maar zonder kater gek genoeg (later bedacht ik dat ik natuurlijk gewoon nog dronken was, haha) - van een Henk die onrustig deed. Door, wat bleek, pijn in zijn rug. Heel erg. Hij kon he-le-maal niks meer. Liggen, lopen, staan noch zitten. En dan blijft er weinig over kan ik zeggen. Dus we begonnen de dag met het bellen van de huisartsenpost die een stapel pijnstillers en spierverslappers voorschreef. Die niet echt hielpen, helaas.
Zielig, joh! Nee, echt.
Maar u begrijpt, dat het na vannacht nógal een teringbende was in huis met alleen al een kleine honderd glazen die door het huis zwierven, met restjes wijn en drijvende peuken en verder allemaal vieze schaaltes en bierflesjes en asbakken en nouja, zoals u zich kunt voorstellen en dan nog een beetje erger. Bovendien stond er buiten nog een enorme partytent te klapperen in de regen.
En wie was dus de persoon die al deze dingen het bonzend hoofd ging bieden? Moi.
Met gelukkig wat hulp van logee R. en de superburen van wie we de tent hadden mogen lenen en die ons ook nog hielpen met het opbouwen én afbreken.
Maar tsjonge, dit allemaal even terzijde, was het leuk? Jah!! Het was héél leuk. Met héél véél leuke, lieve mensen en cadeaus en verrassingen.
Ik was echt. Heel. Erg. Jarig.
En het weer viel hartstikke mee.
En er waren hoogtepunten.
Hier eentje van vroeg op de avond:
(Naast Bo staat vriendinnetje Vera. Haar steun en toeverlaat in deze. En ook een beetje mijn dochter :))


En, vooruit, hier eentje van vroeg in de ochtend: een werkelijk briljant optreden van AJ (alias de moeder van Vera). Helaas slechts een kort stukje, maar wél met een bijzondere cameravoering. *kuch*



Oja. En kijk: zij waren er ook! Klik


En nu ga ik naar bed.

14 opmerkingen:

sanneke zei

Slaap lekker, lieve Ief! Ik hoopte dit filmpje al te gaan zien hier, geweldig, die giebelmeiden met hun lieve liedje. :)
En verdorie Henk, toen ik je vannacht sprak was je nog een en al blakend, 't moest niet mogen, een zere rug op vaderdag.

Herma zei

O, als ik iemand (of twee) de slappe lach zie/hoor hebben, dan moet ik meedoen, het is echt erg. Maargoed, de tranen in mijn ogen van dit heerlijke lied! (en niet alleen van t lachen)
Lekker slapen!

Anoniem zei

Geweldig.

Da's het enige woord wat in mij opkomt

Wat een bult geluk heb jij. Dat mag je nooit vergeten!

Liefs Muts Moon
*gaat nu een tissue scoren*

Evelyn zei

Booeeh! Ik heb er bijna niets van verstaan, maar wat heerlijk, prachtig en mooi! Lief!!! Ik moest er van huul'n!

(Maar ik ben een sucker voor zingende kinders)

Zuster_Klivia zei

Er bekruipt mij heel even een gevoel dat die Henk gewoon aan het faken is. Die had natuurlijk geen zin in die kolerezooi ;)

Van harte nog *smak*

Esther zei

Kijk, die kun je in je zak steken :-)
En daarna inlijsten zodat je het nooit meer vergeet.

DharSon zei

Lief!!

Nog van harte.

ChoCho zei

PROFICIAT xxx enneuh... het was héél leuk, zo te zien ;-)

Kristel zei

Ooh, als een feestje begint met zingende kindjes en eindigt met een dronken mede-moeder, dat moèt wel geweldig leuk geweest zijn!! (ooh rugpijn zo herkenbaar, wat erg)

Terrebel zei

O, wat een heerlijkheid! Tsja, dan neem je de bende de volgende dag maar op de koop toe...Had gisteren zelf ook een heerlijke vaderdag; ontbijt, zelfgemaakt kinderknutselwerk, bezoek aan een mini-Pasar Malam...tot ik 's avonds even rustig ging zitten eten en niet meer overeind kon komen omdat m'n heup 'op slot' ging. Door zoon en chauffeur taxi in gesleept, door buurjongen naar binnen getild en toen flink aan de pijnstillers en spierverslappers. Werkt zó goed dat ik nog nauwelijks m'n eigen oogleden kan optillen...Maar de pijn en ellende was de geweldige dag met m'n moeder en kinderen helemaal waard! Beterschap met je bonkende hoofd en de rug van je wederhelft!

Nicolekebolleke zei

'Sounds' like a great party.
Maar ik wil vunizge details.
Die waren er vast.

Toch? :)

NOVY zei

@Nicolekebolleke: Nou. Ehm....ik kan het me eerlijk gezegd niet herinneren. Maar dat er 38 flessen wijn en drie kratten bier zijn leeggedronken is misschien al vunzig genoeg?

Cisca zei

Jee zeg, ik let even een weekendje niet op, ben jij ineens gewoon veert..., achtentwintig, en heb je ook nog eens een supergaaf feestje achter de rug!
Nog gefeliciteerd, en succes voor Henk, hier ook een man die regelmatig een paar dagen helemaal niets kan, maar dat is toch niet echt tof. Voor zowel hem als jou, zeg maar...

Corine zei

Kijk! Dat was nou het soort logje waar we op zaten te wachten. Zo gaaf! Waren we er allemaal toch stiekem een beetje bij! Fijn!!
Enne, over acute rugpijn op een vroege zondagochtend... 2,5 week geleden idem.... lig nog altijd met hernia horizontaal te typen... Maar dat zijn uitzonderingen hoor! Henk is gewoon in no time weer fris en fruitig!! Liefs van hier!