zondag 12 juni 2011

We liepen wad op blote voeten



Ik ben nog steeds niet helemaal de oude; nog steeds gezelligheidsmoe. Gisteren leek het wel weer wat te gaan en na afloop van de theatervoorstelling Alice in Wonderland van het NNT dronk ik nog wat bij een kampvuur en sprak ik met een aantal vrienden af om vandaag, met de kinderen en Henk, naar het Gideonfestival te komen.
Maar vanmorgen werd ik wakker met een hevig gevoel van weerzin. Bah, dacht ik. Festival. Drukte. Harde muziek. Veel geld betalen voor drankjes. En als het nou nog Pinkpop was. Nee. Ik wil iets suffigs doen. Iets rustigs. Ergens met z'n vijven naartoe rijden en dan wandelen. Ons even verstoppen voor de wereld.

En dat deden we toen gewoon. We reden naar Noordpolderzijl, helemaal bovenin Groningen. Een prachtige plek. Het is dat je in de verte Schiermonnikoog en Borkum ziet liggen, anders zou je denken dat de wereld er ophoudt. We klommen de dijk over, liepen door een weide met paarden en het karkas van een schaap en bij het wad gekomen besloten we in een opwelling onze schoenen uit te doen en een eind de kwelder in te lopen.
Dat vergt even wat zelfoverwinning, om met je blote voeten die pikzwarte blubber in te stappen, maar dan heb je ook wat.
De kinderen vonden het geweldig.
Haha, die kleine Loïs. Met die pootjes door het slijk.

Onderweg:


Noordpolderzijl:



17 opmerkingen:

sanneke zei

Ah... zo wow...

Herma zei

Nah, het zal wel aan mij liggen, maar op die laatste foto lijkt het net alsof je die voeten hebt uitgetrokken....

Tijmen zei

Noordpolderzijl is prachtig. Drie jaar geleden met José nog geweest, tijdens de Tijmen Moltmaker Memorial Tour. Heb mijn eerste vijf jaar in Den Andel gewoond en mijn opa en oma tot tien jaar geleden, dus ja, dan kwam je wel eens daar.

NOVY zei

@Sanneke: Is iets dat jullie ook zouden kunnen doen hè.
@Herma: Misschien had ik dat ook maar beter kunnen doen. Na een uur weken in bad heb ik nog steeds zwarte tenen.
@Tijmen: In de Andel? Goh. Ik kan me zo voorstellen dat je daar ook leuk gespeeld hebt, als kind (op bezoek bij opa en oma).

Petra zei

Een heerlijk dagje zo te zien:-)
Leuke foto's en die eerste, van dat campertje, die ken ik!
Dat is bij ons in 't dorp....

NOVY zei

@Petra. oh, haha, echt?

Hans Faber zei

Voelt lekker hem in de klei met blote voeten? Heb wel eens een koe buitendijks aangetroffen waarvan alleen nog de kop en rug zichtbaar waren. Zo diep in de klei weggezakt. Misschien weer te veel van het goede. Leefde nog en geen idee hoe lang het beest er al vast zat. Als voor mij blote voeten in de klei al fijn is, was de koe wellicht in extase...

sanneke zei

Ja. Lekker zo laten, die zwarte tenen, heb je een fijn aandenken elke keer als je je schoenen uittrekt.

Nicolet zei

Dat kun je rustig zwart noemen. Mooie foto's

Evert zei

En dan een keer doorlopen naar Schiermonnikoog, Ameland of Rottummerplaat. Geweldig!

Limoentje zei

Wow! Mooi hoor! Je bracht me op deze druilige dag even thuis. Noordpolderzijl is namelijk maar 10 minuten bij m'n ouderlijk huis vandaan. Dank!

Tijmen zei

In Den Andel, ja. Mijn opa had daar een loonbedrijf. Machtig interessant, al die grote machines.

Terrebel zei

Die foto's schreeuwen bijna 'vrijheid!' Heerlijk.

ChoCho zei

gek hoor, die zwarte voetjes :-)

Frank zei

Even heel wat anders; jij moet A Visit From The Goon Squad lezen. En dont bother responding to this; I wont be coming back to check.

Door zei

Ik moet elke keer zo lachen om jouw 'gezelligheidsmoe'. Mens, wat doe je veel leuke dingen, ik zou er ook moe van worden.
Wat een gave plaatjes!

Nicoleke zei

Pfff.. ja. Man. Wat een gezelligheidsgedoe allemaal... en je valt ons er ook zo mee lastig de hele tijd!

;)