zondag 7 november 2010

Blokkade

Klopt, u heeft alweer bijna een week niets nieuws kunnen lezen op dit weblog.
Ik kan dat verklaren.
Ik heb namelijk een writer's block.
Een writer's block waar ik mezelf mee heb opgezadeld, overigens, op de manier waarop ik mezelf wel vaker in de nesten werk.
Kijk. (Staat u mij toe even in raadselen te praten.) Ik ben dus bezig met een soort van project. Of beter gezegd, met (hoewel dat meteen weer zo hoogdravend klinkt) een uitgelezen kans om een van mijn dromen waar te maken. Nee maar écht: alle randvoorwaarden zijn aanwezig. Ik heb een dinges gevonden en een dinges (en dan niet zomaar een dinges, nee, iemand die echt práchtige dingen... eh smurft). Het enige dat ík nog even moet doen, is datgene waar ik pretendeer wordt geacht goed in te zijn: het zwart op wit, de letters op het papier, de woorden, het verhaal.
Maar. Waarschijnlijk omdat ik te graag wil dat het heel goed wordt: Het. Lukt. NIET.
Mijn writer's block is dus eigenlijk een heel specifiek writer's block, betreffende enkel en alleen dat ene project. Maar (misschien gaat dat zo met writer's blocks?) het straalt af op alles; ik kreeg de afgelopen week nauwelijks een letter op papier, het enige dat ik afgezien van een enkele e-mail en wat tweets schreef was een artikel over ski-onderhoud, maar daar werd ik voor betaald en was het hart niet bij betrokken, dus dat was anders. Voor de rest zat ik dagen aaneen vertwijfeld naar een wit scherm te staren om vervolgens ’s avonds maar weer te gaan slapen met de vurige hoop op wat nachtelijke inspiratie uit het onderbewuste, of op wat goddelijke interventie voor mijn part. Tegen beter weten in, want ik weet natuurlijk best: schrijven is keihard werken. Schrappen en schaven, bloed, zweet en tranen, uithuilen en opnieuw beginnen, etc.

Okee. Ik zat natuurlijk niet alléén maar naar dat witte scherm te staren deze week, ik reed ook nog paard, vergaderde over al dan niet een kerstmusical op school, deed mee aan een heuse flashmob, moedigde mijn kinderen aan bij de plantsoenloop en zag de keiharde en verontrustende maar desalniettemin prachtige film Pan’s Labyrinth.
En morgenavond begin ik met een mini-cursus jongleren, mijn verdiende loon voor het assisteren in de dinsdaggroep van het jeugdcircus.

Zo dan, mijn eerste dappere poging de blokkade een rotschop te geven.


Ow, ja. Bijna vergeten.
De strafregels.
PMS is geen excuus om in het openbaar tegen mijn man te schreeuwen. PMS is geen excuus om in het openbaar tegen mijn man te schreeuwen. PMS is geen excuus om in het openbaar tegen mijn man te schreeuwen. PMS is geen excuus om in het openbaar tegen mijn man te schreeuwen. PMS is geen excuus om in het openbaar tegen mijn man te schreeuwen. PMS is geen excuus om in het openbaar tegen mijn man te schreeuwen. PMS is geen excuus om in het openbaar tegen mijn man te schreeuwen. PMS is geen excuus om in het openbaar tegen mijn man te schreeuwen. PMS is geen excuus om in het openbaar tegen mijn man te schreeuwen. PMS is geen excuus om in het openbaar tegen mijn man te schreeuwen. PMS is geen excuus om in het openbaar tegen mijn man te schreeuwen.

14 opmerkingen:

Toet zei

Spannend. En sterkte. Ik heb een beetje hetzelfde. Mijn project loopt ook enigszins tegen een block aan. :-(

Pan's labyrinth zag ik ooit al eens in de bios. Inderdaad heftig maar mooi. Het was de enige keer dat ik alleen naar de bioscoop ging en ik kwam toen toevallig bij deze film terecht.

Sterkte met alles (ook met de PMS, hier ook al :-( ....)

Susy zei

Ooooh! Wooeeeh!
Een raadsel...een dinges...een smurf...
Ja. Maar ik snap je.
Kijk. Sta mij toe even in..ohnee...
Kijk, als ik wérkgericht moet gaan schrijven, iets bedenken, beginnen, wit Worddocument, knippende cursor, dan haak ik al bijvoorbaat af.
Wat gek is. Want daar komt toch het geld vandaan, hè!?
De lamlendigheid slaat dan over op alles.
Het liefst haal ik de hele dag tegen alles en iedereen mijn schouders op.
Weenie, geenzinin, whatever.
En dan kan ik wél zomaar een ellenlang logje over niks eruit gooien. Ook raar.
Maar goed.
Wa'k zegge wou.
Vervelend.
Maar het komt wel.
Zeg ik dan ook maar tegen mezelf.
If you need any help huh...

Susy zei

knippeRENde

De Repel zei

Writersblock logje te herkenbaar voor woorden...


....strafregels voldende om in mijn broek te piesen van het lachen!

De overgang heet zo zijn voordelen...

Vita zei

Mijn writer's block komt doordat ik mijn met veel moeite in Pages gestarte project nu toch in Word moet gaan doen en al mijn zin weg is #ookraadselachtig

En dan: Pan's Labyrinth. Ik had mijn dochter bijna Ofelia genoemd. Says it all. Ik heb alles bij elkaar gesnikt, terwijl het niet eens 'zo'n'' film was.

kwan zei

Maar buiten de PMS periode om, mag je natuurlijk wel tegen je man schreeuwen ;-)

sanneke zei

Oeh, jij moet wel erg vervelend zijn geweest tegen Henk dat ie je strafregels liet schrijven! :)
En spannend hoor, dat met die smurfen en randvoorwaarden. Ik hoop dat je snel de woorden vindt.

Cisca zei

Zal ik eens iets heel naars zeggen? Op mijn laptop in Firefox valt er een stukje van je kop weg...

NOVY zei

@Cisca: dat zal dan iets amerikaans zijn? Bij mij niet hoor, ook niet op firefox. Welk stukje eigenlijk?

Herma zei

Wel vind ik je nieuwe bloghoofd erg leuk. En dat van dat block en die plannen, oh wat herkenbaar! Ik hoef dan wel niet te schrijven, maar wel aan de gang met mijn eigen droomwaarmaakopportunities. En dat gebeurt dus niet. En dan ga ik de vreselijkste dingen doen. Of beter gezegd: niet doen. Wor'k vrij ongelukkig van. Zucht.
It's not easy being us all.

Iben zei

Hahaha! Ja, hier sinds kort ook PMS. Writersblock al langer.
Je mag waarschijnlijk ook niet in de AH tegen je stiefkinderen schreeuwen dat als ze niet onmiddelijk heel enthousiast reageren op mijn sushi-voorstel ze dan voor mijn part de rest van hun leven friet zouden eten en dat ik ze met sushi zou bekogelen. Hmm...

Manon zei

Wel een mooi bloghoofd.

Maar je maakt me nieuwsgierig. Kun je via andere kanalen niet laten weten waar je mee bezig bent? Of heb ik het gewoon totaal gemist?

Nicoleke zei

*kan niet fatsoenlijk reageren want schrijft zelf ook even wat strafregels*

Soes zei

Uhm. Deze dinges zegt dat je fijn even wat anders moet gaan smurfen. Misschien gaat dan de spanning wat van dinges af.