vrijdag 19 november 2010

Eigenlijk zijn we de regie over ons leven allang kwijt

‘Ik ga vanavond mijn schoen zetten,’ zei Merlijn gisteren tijdens het eten.
‘Nee hoor, antwoordde ik, ‘dat kan niet, want Sinterklaas is hier nog niet, hij komt pas zaterdag in Groningen aan.’
(Lees: dat kan niet, want ik heb nog geen schoencadeautjes gekocht.)
‘Maar een heleboel kinderen uit mijn klas hebben hun schoen al wèl gezet en dan zat er ’s morgens ook wat in! Raceauto’s en snoep en Koen had zelfs een beyblade!’
Fok Jemig, dacht ik. Waarom zijn die ouders niet gewoon een beetje solidair met elkaar? Sinterklaas komt zaterdag pas aan in Groningen, daarná zet je je schoen. Anders wordt het toch allemaal veel te onoverzichtelijk?! (Toegegeven, ik ben op dit vlak niet zo flexibel; het is nou eenmaal niet mijn feest.)
‘Nou ja, je zet je schoen dan maar, ‘ zuchtte ik uiteindelijk. ‘Maar ik weet bijna zeker dat er morgen niks in zit.’

-------

Mijn verbazing was dan ook groot toen Merlijn vanmorgen verheugd bij ons in bed dook, met een hand vol peperkruidnoten (klik) en een heuse brief van Piet. Ik keek naar Henk, die mijn vragende blik weerkaatste met een vergelijkbaar lege gelaatsuitdrukking.

In de hoek van de kamer stond een roze pietje schalks te grijnzen.




25 opmerkingen:

Wenz zei

Awww, dat is toch super! (Evenals die rode fiets in je header trouwens. :)) Toch mooi, zo'n hulpPietje die alle kampen tevreden houdt. :)

sanneke zei

Oh, dat roze pietje toch.. de tranen springen me er van in de ogen. Wat lief van haar.

Irène's wereld zei

Wat een schatje! Dat is broederliefde!!! <3
(Is heur haar nog steeds roze trouwens? Heftig spul!)

NOVY zei

@Wenz: Goeie fiets hè? Is de mijne :).
@Sanneke: hoewel ik deze niet zag aankomen, is het tyoisch Bo. Ze zit altijd vol plannen en malle ideeën...
@Irène: ehm. Ja. Nog steeds roze. Bleekroze. Don't mention it anymore, please.

Susy zei

Jeee, wat een lieve Pietzus!
En handig ook.

Wondelgijn zei

Geweldig!! Als dát geen zusterliefde is, weet ik het niet meer!!

NOVY zei

@Susy: Ja, handig, dat vond ik ook al.
@Wondelgijn: ja, dat zal het zijn, hè?

Irène's wereld zei

Wat niet?
Dat b l e e k r o z e haar?
A la Christina Curry?

NOVY zei

@Irène: *stopt vingers in haar oren en roept hard LALALALALALALA*

Gypsy zei

Da's wel ultiem lief!!

de Brassers zei

Geweldig om zo'n zus te hebben.

Toaske zei

Ach wat lief!!! Hier mag één keer de schoen gezet worden en dat is op de dag van de grote aankomst. Dus dat zit er al weer op.

Manon zei

Bi rules!

NOVY zei

@Manon Bi? Jij?

Soes zei

Wat een wijfie die Bo :)

Inge zei

Ahhh smelt! Wat zijn die 8 jarigen van ons toch lief! (getuige die van mij die vanmorgen toen ik zei: "niet ruziemaken met je zus, mama heeft een gat in haar hoofd" meteen aanbood om broodjes te smeren om mij te ontzien).

Evelyn zei

Wat een dótje, die Bo!

NOVY zei

@Evelyn; tsja, 'dotje' is dan weer een woord dat niet echt bij Bo past.

De Repel zei

OH.MIJN.GOD. Wat super lief , ik zit hier letterlijk met de tranen in mijn ogen van zoveel broederliefde. Ik heb zelfs een beetje kippenvel.

Volgens mij kon jij wel uit je vel springen van trots!

inge zei

och wat liehief =) smelt in 't kwadraat.

(en solidaire ouders zou leuk zijn ook, met sinterklaas. zodat niet het ene kindje voor een paar euro en het andere voor meer dan honderd euro wat krijgt #isdiedanliever?)

Geartsje zei

Ouders zijn weinig solidair als het op Sinterklaas aankomt.

Ik vind het roze Pietje geweldig, overigens.

sandra zei

Oh wat lief, zo'n kleine partner in crime.

Wendela zei

Ik was al fan van dit rose pietje, maar nu nog meer, op naar de pietenvoorstelling zo. In leuk circuspakje, Yvon!

ChoCho zei

een extra pepernoot voor het lieve roze pietje ;-)

Anoniem zei

hoe kunnen ze de sint nu een week later aan laten komen dan op tv???
hier is sinterklaasjournaal, en op school alles al een week in volle gang!!!
Is toch niet te verklaren...
snap dus ouders wel die schoen lieten zetten, want hij is in nederland, de echte intocht in elsloo hebben wij fijn overgeslagen. Te nat vorige week.

Maar wel onzettend lieve actie van Bo!!

manja