maandag 22 november 2010

Doorgeslagen

(Het was dus een ballon. Per ongeluk losgelaten door een kindje, is wat ik me zo voorstel. Wat een drama moet dat zijn geweest. Zo'n aap langzaam om hoog te zien vliegen, tot aan het glazen plafond, waar niemand er meer bij kon.)
Nja.
Ik heb het gevoel dat ik u een beetje heb weggejaagd, met mijn twee laatste berichten.
Ik probeer het gewoon weer eens met iets anders.
Weet u nog dat ik een paar dagen geleden schreef dat ik iets heel raars aan het doen was?
Ik ben vollédig doorgeslagen. Met een surprise, om het cadeautje heen dat de kindjes van Sinterklaas krijgen op de peuterspeelzaal, volgende week vrijdag. We moesten eigenlijk komen knutselen op een avond, gezellig met alle ouders, maar ik kon niet. En als je niet kon, dan mocht je ook thuis iets knutselen.
Right.
Ik hou zo van knutselen, zoals u weet.
Dus ik liep vorige week maar eens de berging in en keek wat om me heen. Op zoek naar .... ja, weet ik veel, een schoenendoos, karton, inspiratie, iets.
En toen viel mijn oog op een wijnkistje.
Dat overkomt je.
En dan ga je los.

Ik verfde het kistje rood, schilderde met de allergrootste inspanning en het puntje van mijn tong uit mijn mond een DORA (daar is het rare kind bezeten van momenteel) op het deksel, fixeerde het geheel met blanke lak en lijmde er als laatste een dobbelsteentje op, om het kistje makkelijker te laten openen door kleine kinderhandjes.

I mean.
Tah.
Dah.




(Maar niet verder vertellen hoor. Loïs mag het niet weten, natuurlijk.)

18 opmerkingen:

Jolanda zei

Stiekem vond je dit best heel leuk om te doen, volgens mij. Want jeetje! Wat is het mooi geworden. Echt te gek! Je hebt talent! :-D

Astrid zei

WTF. Een dorakistje. En wat voor een. Nu nog een flesje dorawijn toevoegen. "boots 2003"

Cisca zei

Ja, tis duidelijk. Je bent echt doorgeslagen.
Maar het is wel een mooi kistje.

Toaske zei

Nah wat gaaf en dat voor iemand met twee linkerhanden als het om creativiteit gaat. Ik doe het je niet na!

Manon zei

W.O.W. En jij bent niet creatief?

Nah..

Susy zei

Kind toch.
Gékkenhuis!
Poch poch poch én terecht!
Ik had dus die knutselavond gisteravond.
En ik krijg het elk jaar voor elkaar om het lillikste te maken van álle ouders.
Op zich ook knap.
Maar goed.

Swieber niet stelen!

ChoCho zei

en DAT noem je ' ik ben er NIET zo handig in ' - wow - ;-)

Judith zei

nou ik vind het superleuk geworden!!!!!!wat zal ze blij zijn!

Anoniem zei

toch een crea-bea. ik wist het wel.

Die Lois heeft het mooiste kado van allemaal, zeker weten!

liefs muts Moon

Herma zei

Maar je hebt heel de binnenkant niet gedaan!
Beetje jammer.
;-D


P.S. Jaloers, zeg! Schilder jij zo uit de hand zo'n Dora op 'n doossie? Ik heb ze wel eens anders gezien:
http://cakewrecks.blogspot.com/2009/05/dora-cascajo.html

NOVY zei

@Herma: Hahahahahahaha. Geweldig, ik ben wakker, dank je.

sanneke zei

De onvermoede kanten van Novy. Nu heb je wel de kans dat de juffies je vol bewondering gaan vragen of jij in het vervolg de raamschilderingen wil maken.

Petra zei

stiekem toch een creabea...;-)

Anoniem zei

Wow! Niet te geloven gewoon. Jaja, niet crea, tuurlijk joh...

Groetjes Muts Marielle

Nicole zei

Allemachtig, wat heb je die Dora goed getekend zeg. Helemaal niet zo'n sneue zelf gemaakte, maar precies echt. Volgens mij ben je een natuurtalent, en ik ben zwaar onder de indruk.

inge zei

die dora!!! whaaaaanzinnig goed gelukt zeg! en wat een gaaf kadootje =)

Wondelgijn zei

Ik zeg niks, maar wat zal Loïs blij zijn hiermee!!

Toet zei

gemeen hoor. Alle andere ouders steken hier natuurlijk heel slecht bij af! :-)