woensdag 17 november 2010

Het is aan u

Soms blog ik niet wanwege gebrek aan inspiratie, soms door een tevéél aan inspiratie; stond me vanmorgen toen ik wakker werd nog precies voor ogen waarover ik zou schrijven, de gebeurtenissen van vandaag (het was weer eens zo’n dag!) maakten dat ik het nu gewoonweg niet weer weet. Bovendien heb ik ook inmiddels geen tijd meer, want ik ben iets heel raars aan het doen (waarover binnenkort meer).

Ik heb dus maar bedacht dat u mag kiezen. De meeste stemmen gelden.
We hebben:

A. De verdwenen trui
B. Verkeersergernis nummer 1
C. Hoe ik mijn moeder vanmorgen in haar ziekenhuisbed installeerde
D. Autopech en de ANWB – een vervolg

Waar ik overigens even bij moet zeggen dat ik hoop dat u niet massaal op C stemt, want ook al is het verreweg het leukste verhaal, ik zie er nogal tegenop om het op internet te plaatsen. Dat heeft te maken met het taboe op grapjes over ziekte en dood en het feit dat mijn ironie niet altijd door iedereen even goed wordt begrepen. En als ik er alleen maar aan denk dat ik in de reactiebox moet gaan uitleggen dat ik ziekte en dood en kanker en hi-ha-hersentumoren heus niet écht grappig vindt - integendeel, duh - zakt de moed me in de schoenen. (Weet u ook meteen waarom ik hier bijvoorbeeld nooit heb verhaald over de hilariteit rondom het uitstrooien van de as van mijn vader. En nee, dit is niet optie E.)

Aldus.

16 opmerkingen:

Evelyn zei

Met stip op 1 staat eigenlijk wel het 'iets heel raars' wat je aan het doen bent, maar goed, omdat dit niet in de opties staan, kies ik voor optie 1...!

Susy zei

Oh god, ja, ik herken dat ja. Van c.
Dus. Nou. Laat die maar gaan dan, want voor je het weet, zit ik met mijn foute grappen in de reactiebox.
En ik heb al geen al te beste onlinereputatie.

Laten we voooooor...
ik erger me trouwens het meest aan ouwe vellen in de auto.
Vandaag nog.
En ik bedacht me dat ik ouwe vellen in de auto erger vond dan alle huishoudelijke klusjes bij elkaar. Ja echt.

Dus ik ga voooooooor....
(ik voel een BNN-liedje opkomen)

a.

sanneke zei

Die trui klinkt als een heel veilig onderwerp voor een hilarisch logje. Doe die dan maar.

Judith zei

ja ik stem ook op de trui.
maar Cis ook prima hoor want ik vind dat je mag schrijven waar over je wil.

Esther zei

Oh ik hoor graag over de ANWB. Want ik herinner me nog haarscherp jouw logje over dat jullie zonder benzine kwamen te staan en dat jij niet wilde dat je man de ANWB belde omdat jij dacht dat je McGiver was, woehahaha :) En sterkte met je moeder.

de Brassers zei

Ook ik ga voor optie A. Al ben ik wel nieuwsgierig naar de andere verhalen maar die komen dan wel een andere keer.

gewebkijk zei

ik heb alle vertrouwen in je en ga dus voor c.

Irène's wereld zei

C. Want zieken(huis)humor moet.
Dat relativeeeeeert namelijk zo.

ChoCho zei

en deze hebben we nog niet gehad - ik ga voor D :-)

Anoniem zei

misschien moet je toch maar even de tijd nemen, en iedereen tevreden stellen, en alle 4 de onderwerpen maar even behandelen!!!
manja

Anoniem zei

Ik stem op A, want het komt mij heel bekend voor... Ik kan zomaar kledingstukken kwijt zijn die ik na lang zoeken gelukkig vaak (maar niet altijd!??) terugvind.
Yvette

Laura zei

Mogen ze niet gewoon allemaal in willekeurige volgorde? :)

Manon zei

Op 19 nov optie a
Op 20 nov optie b
en op 21 nov optie d

:-)

Vita zei

Mijn leven is op dit moment vol van opties C, in meervoud, dus ik weet even niet of een gedeelde C een halve C is of dat, nou ja, doe maar D. Ik hou erg van ANWB roadside stories. Graag met Brad Pitt als monteur in gele voiture. Een beetje Thelma & Louise is precies wat ik nodig heb.

Anoniem zei

Ikwilzeallemaaalikwilzeallemaalikwilzeallemaal

Inclusief optie e, maar volgens mij ken ik die al van het MP.

Liefs Muts Moon, vandaag en morgen ook een Groningster!

NOVY zei

@Vita. Joh, jij ook in de C's? Bah. Ja, een beetje Thelma &Louise, daar ben ik ook aan toe. No such thing, though.