vrijdag 23 april 2010

Pas. Volgende vraag?

Cremeren of begraven? Maandag of dinsdag? ’s Morgens of ’s middags? Een platte grafsteen of alleen een kopsteen? Grind of gras? Een grafzorgcontract voor 10, 20 of 30 jaar? Een kist van vuren, grenen of eiken? Massief of spaanplaat? Gelakt, gefineerd, ruw? Met of zonder koperbeslag? Satijnen bekleding of ongebleekte katoen? Volgauto’s? Eén, twee, drie? Kist in bijzijn van nabestaanden laten zakken tot op de bodem of tot het maaiveld? Zelf de kist dragen of dragers inhuren? Een dominee? Een voorganger? Sprekers? Muziek? Welke muziek? Cake, broodjes en/of kersenbonbons? Hoeveel cake, broodjes en/of kersenbonbons? Bloemen? Welke bloemen? Hoeveel bloemen? Welke kleur? Met of zonder lint? Kaart? Met grijze rand, met ribbelrand, met vogeltjes, een zonsondergang? Welke tekst op de kaart? Een standaard-zin of iets persoonlijks? Volledige naam of roepnaam? De namen van de kinderen cursief gedrukt? Advertentie in de krant? Opbaren in een rouwcentrum? In de rode kamer? De gele kamer? De groene kamer? De Museumkamer? Een wake? Geen wake?

Okee. Waar we geel zeiden moet wit zijn, de eerste ja moet veranderd worden in nee, waar we misschien zeiden moet zijn ja, één moet géén worden en waar we Churchill zeiden dat moet zijn Eissenhouwer. Stop.
Hoeveel jokers kunnen we inzetten?

14 opmerkingen:

Natasja zei

Oef.

Sterkte, meid.

Ilse zei

sterkte !

janke zei

tja en je krijgt ook nog eens erg weinig bedenktijd. En het valt achteraf ook niet meer te veranderen....wat een wereld.
trouwens wat moet die mooie opa aan? en gaan al die knuffels mee?

sanneke zei

Ai, dit weet ik ook nog wel erg goed van nadat mijn moeder overleden was. Wat kregen we (mijn vader, broertje en ik) knetterende ruzie over de tekst op de trouwkaart. 'Hoort er bij hoor,' zei de begrafenismeneer, zo veel spanning en verdriet, wat wil je?'
En af en toe even de joker uithangen of inzetten kan geen kwaad denk ik.

Toaske zei

Sjemig, het duizelt mij. Hoe moet dat bij jullie dan wel niet zijn. Sterkte.

NOVY zei

@Sanneke: hihi, de trouwkaart. Dat zeg ik ook steeds, per ongeluk.

sanneke zei

LOL. Godsamme. :D

Astrid zei

En. Ga je door naar de volgende ronde?

Anoniem zei

Maar uiteindelijk Yvon, is ieder antwoord goed. Als die maar recht uit je hart komt.

Xxx muts Moniek

yvette zei

pffft, wat een keuzes...
maar wel een geniaal logje!
Sterkte met alle keuzes, op naar de volgende ronde!

Joeltje zei

Ja man, dat weet ik ook nog. M´n moeder had gelukkig al alles besproken waardoor we binnen no time iets van 12000 euro lichter waren, de keuzes waren snel gemaakt en m´n papa riep steeds: jongens, geld speelt geen rol, ze krijgt nog één keer alles wat ze hebben wil. En nog steeds was het de mooiste begrafenis die een mens zich wensen kan (als je je dat wensen wil).

Sterkte!

Door zei

Ja, wat moet je veel beslissen he? Het duizelde mij ook en achteraf dacht ik: dat ik dat allemaal gedaan heb in een paar dagen tijd. Sterkte!

Limoentje zei

Je hoofd duizelt je van al die vragen. Zoveel waar je aan moet denken.
Sterkte!

quirk zei

Pff, wat een gedoe.
Het verbaast me ook steeds hoeveel mensen in zo'n korte tijd geregeld krijgen.
Sterkte!