woensdag 28 april 2010

Losing my internet-innocence

Het was mooi.
Het weer, het weer was mooi. Bijna windstil. Met van die Hollandse Luchten als op zo’n 18e eeuws schilderij van de een of andere Nederlandse meester. Blauwe luchten met grote witte wolken en af en toe een dramatische grijze, hoog aan de hemel.

Loïs, die zonder besef van de situatie ronddartelde en leven in het rond strooide. Bo en Merlijn, die heel hard moesten huilen. Oma, mijn schoonmoeder, die trots en dapper de dag over zich heen heeft laten komen. En Henk, die recht vanuit zijn hart de hele ceremonie heeft geregisseerd en zo mooi heeft gesproken, grote bikkel, mijn held.
Nouja, dat allemaal. En meer.
En nu zijn we moe.

And on to the next.

Sicilië.

Terwijl we nog wat aan het twijfelen zijn of we nou wel of niet moeten gaan – er is nog zoveel te regelen hier, bovendien is oma jarig in die week en dat vinden we toch ineens wat zielig - dient zich intussen een verontrustend feit aan. Ik heb het tot nu toe nog wat weten te negeren - andere dingen aan mijn hoofd - maar het baant zich inmiddels een weg naar de voorgrond: de man van het huisje dat we hebben gehuurd mailt niet meer terug.

En dat is raar.
Dat is écht raar.
Want de afgelopen maanden, vanaf het moment dat ik het huisje voor de betreffende periode heb vastgelegd, bestond er een uitermate goed mailcontact. Een beetje té goed misschien, nu ik er over nadenk, maar dat is dan ook meteen het enige dat ik zou kunnen aanmerken als voorteken.
Franc kon geen scheet laten of hij mailde me erover. Stuurde ons lijsten van autoverhuurbedrijven. Verschafte informatie over busverbindingen en bezienswaardigheden in de buurt. Bestookte ons met vragen, over hoe laat ons vliegtuig precies landt opdat hij ons kan komen ophalen en een welkomstpakket kan neerzetten, etc.
Het leek af en toe wel of we bij die mensen thuis zouden gaan logeren, in plaats van dat we gewoon hun huisje huurden.
Veel mail dus.
Een intensief mailcontact.
Tot drie weken geleden. Het laatste bericht dateert van 9 april. Een bericht met de constatering dat ik een dag te laat was met mijn laatste betaling en het verzoek of ik het bedrag heel snel alsnog wilde overmaken.
Dat deed ik uiteraard direct en maakte per mail mijn excuses.
Geen antwoord.

Ik mailde een week later nog eens. Of er misschien een probleem was?
Was het geld ontvangen? Alles goed?
Geen antwoord.

Ik mailde vorige week opnieuw. Hallo? Contact? I hope everything’s allright?
Niets.

Gisteravond stuurde ik de volgende mail:
Franc,
There's probably a logical explanation for your radio-silence, but I really don't like it anymore. In this period of mourning we cannot bear having to worry about our upcoming holidays. Did we rent a house on Sicily? Or are we being conned? Do we have to cancel our trip? Sleeping on the beach with my 80year old mother is not something we look forward to.....
I will try ringing you tomorrow, and I sincerely hope I will have to apologize for this distrusting email.
Regards,
Novy


Ok. Niet heel subtiel. Maar ja, met die iphone-ongein nog vers in mijn geheugen………laat ik het zo zeggen: ik ben in sneltreinvaart mijn naïviteit aan het verliezen.
Losing my internet-innocence.
Nog even en ik word cynisch. En dan weet u het wel.


27 opmerkingen:

Nicolekebolleke zei

Ik zal eerlijk zijn: ik ben een beetje huiverig voor deze afloop. In een 'no good way' dus he?!

Wenz zei

Gets, daar zit je nu echt niet op te wachten, midden in zo'n emotioneel beladen periode. :( Ik duim heel hard voor goed nieuws en een logische uitleg in ieder geval.

Marije zei

Goh, dt zou wel extreem extreem naar zijn!

Sterkte!

Oh en klik even op onderstaande linkejs.....

http://louisesteptoe.web-log.nl/blog/2010/01/ralph-lauren-li.html

http://www.scambuster419.co.uk/introduction.htm

Natasja zei

Allereerst: Kippenvel bij het lezen over de uitvaart.

En dan: OMG, het zal toch niet? Neeeeeh. Franc is vast heel druk. En vandaag heb je 'm óf aan de lijn óf er hangt een mail je in inbox. Met sorry, sorry, sorry en natúúrlijk hebben jullie een huisje gehuurd en betaald. Enzo.

Zo zal het gaan.

sanneke zei

't Zal toch niet hè?? Na een MP ervaring waarbij ik een jasje voor Neel kocht en nooit ontving ben ik ook huiverig. Laat Franc maar heel snel op de proppen komen met een mail.

En verder, wat kun je dankbaar zijn voor zo'n klein mensje dat leven rondstrooit op een uitvaart. En verdrietig om je grote kinderen die 't verdriet wel ervaren.

Herma zei

Hmmmm.
Maar als niet, dan pákken we Franc hoor! Beloofd.
By the way, in welke talen kun jij nog meer mooi schrijven?

Ri zei

Ik hoop voor je dat het met een sisser afloopt.

Anoniem zei

Wat fijn dat het goed was gisteren, Y. erg he, verdriet bij je kinderen. En ja, henk een bikkel/kanjer/held. Tuurlijk, anders had ie niet bij jou gepast. xxx

Oh, help Franc! Ik herken het unheimische gevoel; komt dit allemaal wel goed of ben ik nu vreselijk genaaid (en heb ik daar vergeten van te genieten!!)

Ik heb dat ook met mijn wintersporttripjes met 8 vriendinnen, ieder jaar weer. Ik regel alles, boek appartement enzo. En als we dan opweg zijn daar naar toe, bekruipt me het gevoel dat het huis helemaal niet bestaat. Dat ik daar dan sta met 9 dames, die geen onderkomen hebben. Maar tot nu toe is dat goed gegaan.

Ik zou 'm maar snel ringen, nu gelijk. Dan kan je weer met een gerust hart slapen.

Liefs Muts Moniek

soes zei

Oh nee. Dat zal toch niet.
Niet te geloven.

Toaske zei

En Lois strooide leven in het rond. Wat een prachtige zin en zo waar natuurlijk. Die kleintjes maken zulke situaties net iets lichter, iets beter te verdragen.

Hopelijk hoor je vandaag iets van Franc!

NOVY zei

@Herma: oh, in nog minstens vier. Ik ben namelijk heel erg intelligent.....like NOT: ik ben een uilskuiken, dat blijkt wel weer.

soes zei

Hey, Novy, is die site nog online?
Dan doe ik even net alsof ik geïnteresseerd ben en als hij dan mailt, dan vraag ik even zijn telefoonnummer ofzoiets.

Cisca zei

Ga jij eens even heel snel bellen. En inderdaad, wat Soes zegt, anders even een smoes verzinnen en iemand anders laten bellen, om te zien wat de stand van zaken is. Want dit wachten is niet fijn, en precies, jullie hebben wel iets anders aan je hoofd nu.
Succes, ik hoop dat het meevalt!

Joeltje zei

Klinkt mooi en emotioneel, de uitvaart.
Klinkt vervelend en umheimlisch, die Franc.
Klinkt goed, het idee van Soes.

Joeltje zei

En het idee van Herma klinkt ook goed.

NOVY zei

@Soes: lief. Maar ik heb een telefoonnummer. Dat als ik het bel een voicemail geeft. Tsja.
Dit is de website: www.get2sicily.co.uk

Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat we worden opgelicht: het ziet er allemaal behoorlijk bonafide uit, vind ik.

Misschien is er wel iets anders aan de hand? Ongeluk?

soes zei

Mail is onderweg. Ik speel de geïnteresseerde klant.
Ik kreeg zo'n automatisch berichtje terug, maar dat telt niet. Zodra hij me mailt, laat ik het je weten.

sanneke zei

Zo hé, had Soes me even een briljante ingeving! Hopen dat ie reageert!

quirk zei

Hmm, ziet er ok uit, ik kom online nog geen klachten over dat bedrijf tegen.
Misschien is Franc ook ehm, naar de eeuwige jachtvelden?
Komt vast goed!

O, en cynisme is de shit.

Vlieland nieuws trouwens: de eerste bands staan online (waaronder The Tallest Man on Earth en Caribou, woehoe!) en er komt waarschijnlijk een extra podium bij in het bos!

Soes zei

Nog steeds geen reactie van Franc.....

NOVY zei

Hij heeft gebeld! En gemaild! Alles is ok (hij zat vast op Sicilië i.v.m. de vulkaan)
Pff...mijn vertrouwen in de mensheid is weer hersteld!
@Soes:toch bedankt! :)
@quirk: woeh, heb er zin in!

Soes zei

Oooooh, ik is blij!!
Ik vond het zo vervelend voor je.

Maar hoe krijg ik Franc nu aan zijn verstand dat ik niet naar Villa Anna kom??

NOVY zei

@Soes: gewoon gaan, misschien?? :)

soes zei

Hahah, gewoon gaan, zegt ze.
Maarruh, Franc heeft mij ook gemaild, vannacht om 00:42 uur.
Achterstallige mail wegwerken denk ik zo.

sanneke zei

Oef! Gelukkig!

Cisca zei

Oe, gelukkig, goed nieuws!

inge zei

inmiddels dus al opgelost =) maar ik zou 'm ook wel ff geknepen hebben, denk ik..