donderdag 22 november 2012

Kick me when I’m down

Bron: klik
Wist u het al? Het is nationale ‘stamp Novy in de grond’ - week.
Geen idee wat er aan de hand is, maar ik werd wakker in een vreemde wereld.
Ik zit in een verkeerde dimensie. In een verkeerde vibe.
Het lijkt wel of ze daar boven, in de kosmos, de vaas met karma hebben laten vallen en alles maar wat lukraak hebben teruggepropt. Met alle gevolgen van dien.

Zo hoorde ik zondagavond bijvoorbeeld dat ik ‘ontslagen’ ben bij een magazine.
Een half jaar geleden al.
Maar dat wist ik dus nog niet.
Want niemand had de moeite genomen me daarvan op de hoogte te stellen.
Haha. (Ja, ik vond al wel dat ik wat weinig opdrachten van ze kreeg de laatste tijd, maar ik dacht: tsja, recessie hè. Zal wel heel slecht gaan met het tijdschrift.)
Haha.
Hahahaha.
Ik probeerde er krampachtig de humor van in te zien. Hahahahahaha. Hoe verschrikkelijk onbelángrijk ben je dan, als het nog teveel werk is om even in een mailtje te zetten dat men na vier jaar niet meer van je diensten gebruik wil maken omdat ze de eerste alinea van je laatste artikel (na meer dan vijftig prima artikelen) hadden moeten herschrijven en daar not amused over waren.
Hahaha. Haha.
Ja. Lachen man.
Maar intussen stroomden de tranen me over de wangen.
Want ik mag dan wel altijd doen alsof ik een olifantenhuid heb, ik ben maar een schaapje in wolfskleren. Als mensen oneerlijk of onterecht bot tegen me zijn, dan flikker ik zo om. Bam. Lig ik in mijn nette pak, diploma’s en mijn cheques op zak, mijn polis en mijn woordenschat. Wiehoei.

(En nu zit ik dus met alle macht te bedenken hoe ik bovenstaande zo kan draaien dat het tóch reclame wordt voor mijn tekstbureau. Ehm..... Haha.)



Gisteren kreeg ik potdorie wéér (en erger) te maken met niet-lieve mensen die niet-lieve dingen deden.
Is het een gevalletje: ‘When it rains, it pours’? Of ligt er een minder willekeurig patroon aan ten grondslag? Ik weet het even niet. Hoe dan ook, het is duidelijk ‘stamp Novy in de grond’ - week.
Dus als u ook even wil, grijp uw kans: ik ben een makkelijke prooi.

Maar volgende week niet meer hoor, dan ben ik weer van gewapend beton en zult u slechts uw tenen op me breken.

28 opmerkingen:

Fien zei

Hè nou, wat naar.
Kop op hoor!

sanneke zei

Lieffie! Wat stom! Dat mag helemaal niemand, zo naar tegen jou doen.

Susy zei

Dit potje Wordfeud laat ik je winnen.

Manon zei

Stom, zulke periodes. Dat het maar gauw over mag zijn.

Margje zei

Stom!!!

En balen.

Maar Ut komt goed.

Hoe dan ook. Vast. Kan niet anders. want jij bent Novy. En leuk en goed!!

Tijmen zei

Nou, kijk, als ze zo met je omgaan, dan wil je ook niet meer voor ze schrijven, toch? (Ik probeer even een positieve draai eraan te geven.)

NOVY zei

Ik twijfelde of ik dit stukje wel moest plaatsen. Maar blij dat ik het deed! Wat een lieve reacties!! Dank!

Pien zei

Je wilt vast niet zeggen welk tijdschrift het is. Maar eigenlijk willen we het wel weten, want dan gaan we er gewoon met z'n allen voor zorgen dat niemand meer dat stomme magazine wil kopen/krijgen/lezen! Zal ze leren! Puh!

Ri zei

Wat ontzettend stom allemaal.

Kom pak mijn hand! Dan trek ik je van de grond.

Ri zei

Wat ontzettend stom allemaal.

Kom pak mijn hand! Dan trek ik je van de grond.

volkstuinvlooiendijk zei

Een heel hard hart onder de riem! Zo ga je toch niet met mensen om. Zelfs niet met freelancers! En jouw stukjes hier en op thuisinonderwijs zijn altijd heel leuk, lopen 100 x beter dan mijn schrijfsels en zo meer! De week is gelukkig al bijna over.

Jacq zei

Stom is het. Helpt het als ik vertel - gedeelde smart en zo - dat bij mij deze week alles kapot gaat: koelkast, afzuigkap, scherm van de iPad, twee laptops, één eetkamerstoel en de krukveer van de deur in de bijkeuken (waardoor we de bijkeuken niet meer in kunnen). Het enige positieve aan deze week is dat ik nu weet wat een krukveer is. Hoera. Zullen we samen in club van zielige mensen?

Karin - The F Girl zei

Ik heb me laatst door iemand laten vertellen dat dit een officiele pechperiode is. Iets met de planeten en de sterren enzo. Ik weet niet of het zo is. Wel ging hier de vaatwasser kapot. En de diepvries. Dus ik zou het bijna gaan geloven. Hoe dan ook, als het al zo is, een periode is in ieder geval een eindig is. En daarna komt vast een geluksperiode. Vást. Dat kan toch niet anders? Dus kijk daar maar vast naar uit. Komt helemaal goed.

NOVY zei

Haha, @Pien, nee dat ga ik niet zeggen.
en Ja, @Jacq, dat wil ik wel. Eventjes dan.

NOVY zei

@Karin the F girl: Joh. Echt?

NOVY zei

Haha en dan vergeet ik @Ri, die me notabene twee keer van de grond raapt. Dank je!! :)

Aikries zei

Mèn wat klote!
Zo ga je niet met elkaar om!

Trudy zei

Kom op! Je laat je toch niet kisten?

NOVY zei

@Trudy: nee hoor. Nouja, soms even.

volkstuinvlooiendijk zei

Oh, zal daarom mijn mobiel zijn gaan zwemmen in de chocomelk? Door nationale pechweek? Verder nog niets.. maar ik klop t even af.

Anoniem zei

Ik miste je al. En dacht tijdens t wachten op m'n pizza, eens kijken of de Noof nog leeft. Boehoe wat stóm allemaal!

Nicolekebolleke

LEHTI zei

Poep!
Krijgen we volgende week dan een betonblog?

Daan zei

tsk, sukkelaars, dat zijn het!

i

Anneke zei

Tsssssssssss!!! Jij verdient zoveel beter! Jij verdient........ jij verdient........... een weekendje met veel wijn, lekker eten en lachen! Komt dat even goed uit! :-)

kurred zei

Het is k.... maar je komt vast sterker uit dit dal. En wie weet wat er voor in de plaats komt. Helaas geef ik geen tijdschriften uit anders had je bij mij al lang een vast contract als freelancer (kan dat eigenlijk?)

kwangie zei

Nou, ik vind het hoogst tijd dat de stamp-novy-de-grond-in-week wordt ingekort. STOMME LUI!

gewebkijk wetens en onwetenswaardigheden zei

''een magazine''betekent waarschijnlijk dus één persoon m/v die haar dag niet had. botte pech gewoon, maar het blijft lomp om dan maar niks meer te laten horen.

Jack zei

Ik zeg: what doesn't kill you makes you stronger!